Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

27 stron tematu a ty pytasz czy mamy jakieś wskazówki... ręce opadają

 

Tematu oleju podobnie. Nazwa nie ma znaczenia. Ma być do silników motocyklowych z mokrym sprzęgłem i akurat do docierania mineralny. Z uwagi, że większość jest 20W40 to trudno się pomylić. Jest też dodatkowa klasyfikacja API i w tym przypadku najlepiej szukać SG może SH.

 

Na temat remontu trudno się wypowiadać, bo wszystko zależy od wykonującego ale te regenerowane dźwigienki to raczej szybko o sobie przypomną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

koledzy pomóżcie mi co mam zalać do mojej fz6 bo prosiłem was o podpowiedzi a wraz nie wiem ;/ silnik o przebiegu poniżej 1000 km, Yamaha fz6 2006 rok.Szukalem w sieci lecz nie znalazłem informacji jakim fabrycznie ten silnik jest zalany olejem.Powiedzcie mi panowie co mam zalać do tak świerzego silnika bo nie mam pojęcia co będzie lepsze dla niego full syntetyk czy półsyntetyk ,nie chce zepsuć nowego silnika złym olejem,nie zjedźcie mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.Moja YZF 450 08r jest aktualnie po remoncie niestety mechanik wstawił mi tam tuleje żeliwną ale już trudno:/. Wszyscy mówia żeby docierac na mineralnym ale boje się że na mineralu zatre panewki głowicy których się potem nie da wymienić, ogólnie leje motula 300V ale nie wiem czy to dobry pomysł do docierania?Jakieś porady na czym docierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego mialy by sie zatrzec jezeli ten mineralny olej b, czesto wymieniasz ???

Poza tym pojemnosc olejowa glowicy jest spora i duzo oleju przez nia przeplywa.

Jesli walki byly zlozone prawidlowow na olej i smar zlozeniowy to nic tam nie powinno sie zatrzec.

Oprocz tego przed uruchomieniem mozna pokrecic silnikiem tak zeby olej najpierw pokazal sie w glowicy,

a dopiero potem odpalac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to Ci powiem jaki lejemy w serwisie Yamahy w Holandii. Zasada jest taka; wlasciwie wszedzie lejemy polsyntetyk Yamalube natomiast syntetyk lejemy tylko do sprzetow uzywanych na torze i tych, ktore kraza po placu jako elki ze wzgledu na ich specyficzne warunki pracy. Podsumowujac, zalewajac syntetykiem dajesz silnikowi drozszy ale lepszy olej, gdy wlejesz polsyntetyk to ten olej wystarczy a w portfelu zostanie. Pamietaj, ze dla silnika najwazniejsze sa terminy wymiany oleju a nie czy to syntetyk czy pol, ale ja sam leje do wszystkich swoich sprzetow syntetyk ;)

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam , na wiosnę będę tulejował cylindry w swojej r6 ponieważ popękały.

Nie wiem czy będą nowe pierścienie czy zostanie na starych po rozebraniu silnika i pomiarze zamków.

Jeśli będzie trzeba zostaną wymienione na nowe czy przy wymianie pierścienie na nowe musowo jest od razu dać nowe tłoki ? (koszta duże)

 

Jeśli zostanie na starych pierścieniach + nowe tuleje docierać na mineralnym czy na półsyntetyku ?

Jeśli będa nowe pierścienie i tuleje to wiadomo że tylko i wyłącznie mineralny o jaki symbolu 10w40? zwykły minerał czy jakiś przeznaczony do motocykli?

 

Wiem kiedy wymienić po ile km , nie wiem tylko na jakim oleju docierać w przypadku starych pierścienie i nowe tuleje i w przypadku nowe tuleje plus nowe pierścienie.

 

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , na wiosnę będę tulejował cylindry w swojej r6 ponieważ popękały.

Nie wiem czy będą nowe pierścienie czy zostanie na starych po rozebraniu silnika i pomiarze zamków.

Jeśli będzie trzeba zostaną wymienione na nowe czy przy wymianie pierścienie na nowe musowo jest od razu dać nowe tłoki ? (koszta duże)

 

Jeśli zostanie na starych pierścieniach + nowe tuleje docierać na mineralnym czy na półsyntetyku ?

Jeśli będa nowe pierścienie i tuleje to wiadomo że tylko i wyłącznie mineralny o jaki symbolu 10w40? zwykły minerał czy jakiś przeznaczony do motocykli?

 

Wiem kiedy wymienić po ile km , nie wiem tylko na jakim oleju docierać w przypadku starych pierścienie i nowe tuleje i w przypadku nowe tuleje plus nowe pierścienie.

 

 

Dziękuje

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/164675-yamaha-r6-slabe-cisnienie-na-cylindrach-co-dalej/page-3?do=findComment&comment=2102499

 

Tuleje w R6 to zły pomysł

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę rozpowiadać głośno ale kilku kolesi szukało możliwości taniego tulejowania tylko po to aby korzystnie sprzedać paścia na chodzie a nie tracić sprzedając na części ale ja się nie znam na takich rzeźbach :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...