Skocz do zawartości

JAK DOCIERAĆ NOWY MOTOR


pawel7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to nie jest rozwiązanie aby pozbyć się moto które jest doinwestowane , i sprzedać za 4 tys ramę z kołami i papierami i dobrym napędem i z silnkiem z pękniętym cylindrem

 

 

czyli jesteś kolejny na mojej liście?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozbyć się R6 - najlepsze wyjście. Ten sprzęt trapią kosztowne awarie i po prostu nie opłaca się go mieć w pierwszych rocznikach. Można go scharakteryzować tym zdaniem "jak nie utok to sraczka".

Trochę sranie bo jak chcemy dzidować na maxa i jezdzic motocyklem powyżej 100 tys przebiegu to taki jest efekt. Grzebałem w ASO Yamahy w Holandii oni otwierali oczy jak im mówiłem ze skrzynie padaja w R6 i R1 chodzi o dwojke, tam byla to rzadkosc i nie mowie tego jako ktoś kto nie zna tematu to prawda wśród Yamah na zachodzie ich "polskie przypadlosci" są rzadkością i padają ale w szrotach. Zatem ogólnie dobry sprzęt ale jeśli się sypie to znaczy, że wyeksploatowany i nie inwestowałbym....

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Siemandero wszystkim !!

A więc wracam do tematu docierania mojego gixera którego złożyłem na nowych częściach.
Silnik zaraz po złożeniu miał 12.5 atm na każdym cylindrze. Zalany olejem mineralnym JMC 20w40 na którym zrobiłem na ostro dokładnie 60 km. Przed następnym wyjazdem czeka świeżutki olej mineralny na kolejne 500 km ostrego docierania. Silnik staram się docierać na krętych trasach gdzie jest dużo hamowania silnikiem, jazdy na niskich biegach/wysokich obrotach no i sprzyja mi pogoda jest wietrznie i chłodnawo - super sprawa na okres docierania. Jak mi stuknie na cyferblacie 560 km zlewam oliwę i zalewam Motulem 5100 10w40. Następnie sprawdzę jeszcze raz kompresję. Jeśli motocykla nie sprzedam to na jesień planuję rozebrać silnik ponieważ teraz żałuję że nie odchudziłem wału i nie zrobiłem portingu głowicy. Na chwilę obecną motocykl ma pełny układ wydechowy leovince titanium, TRE, K&N, NGK CR9EK, wałek ssący od k21000, a tak po za tym to nowe kartery, tłoki, pierścienie, wszelkie uszczelki oringi, uszczelniacze, panewki. Jeździłem wieloma motocyklami ale powiem wam krótko zdrowa 750 z tymi modami urywa dupę :) poniżej kilka fotek pozdro !
625447_648441055200307_1249602277_n.jpg
578055_648441161866963_1649886152_n.jpg
264535_648441078533638_1985017150_n.jpg
1531917_704434986257993_556751333_n.jpg
1525434_704342216267270_896166277_n.jpg1555491_705341296167362_1529853776_n.jpg
1531880_694501167260962_2043920737_n.jpg
1661060_706363009408111_397757626_n.jpg
1969160_720295141348231_1087020648_n.jpg
1932305_715981108446301_1899354287_n.jpg1012288_720295701348175_1157401204_n.jpg
1238857_720295991348146_1336745821_n.jpg
1743512_720889634622115_932225694_n.jpg
10007516_720890017955410_463369070_n.jpg
559914_720890484622030_304656349_n.jpg
1554492_722454867798925_920366261_n.jpg
1607026_722454901132255_1336096005_n.jpg
1621824_720890417955370_1876696876_n.jpg
10007043_742408079127350_2015898280_n.jp



na Video zabawa z odłączonym systemem PAIR ;)

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo pracy wsadziłeś w silnik i podobuje mnie się tylko nie rozumiem po co polerowałeś korbowody ? O ile wiem materiał z porowaty z odlewania lepiej odprowadza ciepło i utrzymuje na sobie olej. Gładka powierzchnia sprawdza się gdy coś utrzymuje bezpośredni kontakt z radiatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie :) jako że to mój pierwszy post witam ALL :)

Mam pytanie bo jeszcze nie zdążyłem przeglądnąć całego tematu troche go jest ;)

Mam w planie nową honde cbf 125 czy takie silniki również trzeba docierać?

Mam tu na myśli sposoby opisywane ostre delikatne itd.

Ktoś wspominał że takich nie trzeba że zostały już wstępnie dotarte lecz wole dopytać.

Oczywiście po zakupie nie planuje odrazu szarpać sie na np 100km tylko delikatne którtkie zróżnicowane jazdy ale bez maksymalnych obr. Czy ważnym było by w takim silniku zmienić fabryke i zalać mineralny i po 30-60 km znowu zmienić. Szczerze przeraziło mnie to bo nigdy nie docierałem żadnych silników i zdecydowanie wolałbym gdyby sie okazało że takich docierać jakoś określonym sposobem nie będę musiał. Będę wdzięczny za wszelkie rady bo fajnie było by mieć w końcu coś nowego z drugiej strony to "docieranie" i wybór określonego sposobu mnie zniechęca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie gdy rozmawialem z panem od sprzedazy powiadal ze chlopaki na serwisie robia kolo 2 godzinny przeglad przedsprzedazowy, na rece im nikt nie popatrzy na czym polega ten przeglad. Ciekawe czy zyluja silnik i czy dostane z zerowym przebiegiem motocykl czy nim jezdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z olejem w takich silnikach bo zalecenia chyba są po 1000 km pierwszy. Wiec jak sobie sam wymienię po 50 czy po 100 to chyba lepiej.

Można do takich lać 10W-40? nie wiem czy dobrze rozumiem oznaczenia bo mi sie to zawsze myliło :) 10w40 to jest chyba syntetyk tak? czyli najgęstszy, rzadsze to półsyntetyk, mineralny i najrzadszy półmineralny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam wszystkich , jakiś czas temu zmieniłem silnik w enduro ( chińczyk 50 cc 4t ) również na chińczyka 125 cc 4t , jeszcze trwa docieranie , jednak ( wiem , że nie mogę pod żadnym pozorem ) postanowiłem sprawdzić jego osiągi no i zauważyłem , że przy wysokich obrotach nagle dochodzi do przerwy w pracy silnika , tak jakby dławienie , trwa to najczesciej sekundę , czy to fakt iż motocykl jest na etapie docierania ? Trochę mnie to martwi ponieważ nie wiem czy to normalne w okresie docierania , ponadto od tej nierównej pracy prędkościomierz mi zbzikował ( elektroniczny firmy UM) , teraz już nawet po spokojnej jeździe zacina się lub coraz częsciej nie wyświetla niczego prócz palących się kontrolek zmiany kierunku i biegu jałowego . Czy doszukiwać się problemu w zmianie silnika czy to może być po prostu zużycie materiału w liczniku ? Chociaż tej w środku wydaje się być nienagannie czysty oraz nieuszkodzony , ponadto wczesniej działał bez żadnego problemu . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...