Skocz do zawartości

Własciwy kolor swiecy zaplonowej


trajka66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy moze mi ktos opisac jaki powinien byc prawidlowy kolor elektrody bocznej na swiecy. Moze byc jakies zdjecie. Bo sam nie wiem, moja jest raczej biala. Wydaje mi sie ze jakby mieszanka byla za uboga. Niestety nie moge wkleic foty bo nie mam aparatu. Silnik chodzi jak powinien nie ma zadnych problemow. To jest silnik 2 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest pomiedzy 1/2. Tyle ze elektroda boczna jest troche biala. Cos mi sie wydaje ze jestem przewrazliwony i jest oki. A tak na wszelki wypadek jakby meiszanka byla za uboga to jakie sa objawy ?? Jesli silnik chodzi prawidlowo to nie ma sie o co martwic, czy moze nie byc objawow a nagle mi sie silnik zatrze ? Czy wczesniej silnik sie przegrzeje i zobacze to na kontrolce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wszelki wypadek jakby meiszanka byla za uboga to jakie sa objawy ??

 

 

Przegrzany silnik, często padające świece w kolorze prawie białym, tak miałem. Kolor świecy (izolatora) w silniku dwusuwowym powinien być (moim zdaniem) piaskowy lub jasno-brązowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

może łapać gdzieś lewe powietrze najczęściej jest to połączenie.. gaźnik- cylinder sprawdź czy jest wszystko szczelne czy kolektor ssący nie ma pęknięć jeśli jest gumowy

 

no i jaki motór :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może łapać gdzieś lewe powietrze najczęściej jest to połączenie.. gaźnik- cylinder sprawdź czy jest wszystko szczelne czy kolektor ssący nie ma pęknięć jeśli jest gumowy

 

no i jaki motór :icon_exclaim:

jak by brał lewe powietrze czyli miałby w mieszance za duzo powietrza to swieca byłaby biało szara. Natomiast ta swieca jest czarna a to by swiadczyło o zbyt bogatej mieszance paliwo powietrze (za duzo bezyny z olejem w stosunku do powietrza). Lub moze poprostu za duzo oleju do mieszanki do baku nalałes i nieprzepalony olej zrbił nagar na swiecy lub jesli masz dozownik to moze zbyt duzo oleju on podaje i trzeba zmiejszyc ta dawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt późny zapłon powoduje przegrzanie silnika (czyli świeca prawie biała).

Z koleji za wczesny powoduje za małą temperature (świeca czarna).

 

SPRAWDZONE

Całkowicie z Tobą w tym temacie się... nie zgadzam.jest akurat na odwrót.

PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie z Tobą w tym temacie się... nie zgadzam.jest akurat na odwrót.

PADRE

 

 

 

Niedawno miałem taką sytuacje że prawie silnik zatałem. Po prostu nie chciało mi się zapłonu sprawdzić po złożeniu silnika. Po 10 km z silnika szła para. Okazało się że wyrzedzenia nie było tzn. 0mm przed GMP. Czyli za późny. Po wyregulowniu na 1.8mm przed GMP (czyli wcześniejszy) problem zniknął. Silnik przestał się przegrzewać. Świeca ma kolor jasnobrązowy a nie biały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...