Skocz do zawartości

rzemyk90

Forumowicze
  • Postów

    1103
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O rzemyk90

  • Urodziny 02/04/1990

Informacje profilowe

  • Lubię
    Motoryzacja
  • Skąd
    Nowe Miasto Lubawskie

Osobiste

  • Motocykl
    EXC 250 , KX 500
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    2619029
  • Strona www
    http://

Osiągnięcia rzemyk90

MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

MOTONITA - rozmawiający z silnikiem (25/46)

0

Reputacja

  1. ok sprawdze to :) Przypomnial mi sie taki filmik dotyczacy odpalania 2T. Tylko film sie kieruje ku wiekszej pojemnosci, ale zawsze mozna sprobowac przy cwiarze czy secie, napewno nic sie nie stanie.
  2. U mnie jest tak, ze jezeli motor stoi przez dluzszy czas, np okolo miesiaca, to mam komore plywakowa gaznika pusta, poniewaz benzyna odparowuje. Zazwyczaj odpala wtedy za 10 strzalem. Natomiast mam problem taki, ze potrafi mi sie "zapowietrzyc" , czyli jak bena mi sie skonczy tak ze silnik zgasnie, i mimo tego ze przezuce na rezerwe i jest stan w komorze plywakowej to musze z 20 strzalow oddac zanim chociaz zagada. Sproboj niezakrecac kranika , wtedy stan bedzie na biezaco uzupelniany. Z zaworkiem iglicowym nic nie powinno sie stac.
  3. Sluchaj, zrob zdjecie tego sprzegla w dobrej jakosci. Zrob tez zdjecie tarcz i przekladek oraz kosza sprzeglowego, glownie w tym miejscu gdzie tarcze stykaja sie z nim. Napewno pomozemy. Klamka sprzegla ma opor podczas wciskania??
  4. Gaznik taki moze byc przy 50 cm o ile wydech jest w stanie "przerobic" spaliny. Pokombinuj z rozmiarem dysz. Jaki kolor swiecy?
  5. Dobra, dobra nie denerwuj sie tak, bo jeszcze zatrzesz sobie tlok :D Chcesz dotrzec szybko ? Lec z silnikiem na hamownie albo docieraj na zimno pod obciazeniem za pomoca silnika elektrycznego przez kilka godzin. Masz krotko i na temat. I nie chcialem Ciebie zdenerwowac, tylko ile mozna Tobie tlumaczyc o docieraniu? Proponuje zamknac temat. Wszystko juz wyjasnione.
  6. Skoro prawidlowo docierales sprzety to po co sie pytales na forum? Sam wiesz lepiej:) Pozdr
  7. Tarcze z przekladkami sie spiekly tak, ze zlaczyly sie na stale, wiec sprzeglo dziala na stale :D Gratulujemy uzytkownikowi motocykla :)
  8. Hehe. Docierasz tyle samo co w ogarze. Sciagnij od niego serwisowke:D Simson, zdaje sie , tez jest wykonany w tej samej technologi. Pamietam ze tam okres docierania wynosi 500 km, spokojniejszej jazdy. Wiec zrob 500 km i bedzie ok :) Mieszanka 1:20 :) Roznica taka, ze silnik w tym go-karcie byl podkrecony, bardziej wysilony od seryjnego silnika cz cross. To raz, a dwa, cz ma tuleje zeliwna, a pierscien zeby sie spasowal odpowiednia z tuleja musi sie dotrzec. Fakt taki ze w cz cross robilo sie duzo krocej od cywilnych sprzetow. Chlopacy z cz forum zawsze docieraja 1-3 baki. Mozna nie docierac, ale wtedy jest ryzyko przegrzania elementow. Ale nie zawsze tak musi sie zdarzyc. Pisalem gdzies ze trzeba zmiejszyc ilosc oleju w benzynie, na mniejsza niz 1:50? Pisalem ze 1:50 to w zupelnosci wystarczajaca mieszanka. Pozdrawiam.
  9. Widocznie tajwanskie tloki nie zwiekszaja swojej wielkosci do takiej gdzie moglyby sie zakleszczyc w cylindrze, mimo ciasnego pasowania. Po pierwsze, golym okiem nie okreslisz skladu materialu z ktorego jest wykonany tlok. Moze byc zle obrobiony, wykonczony a bedziesz pisac ze jest z niskiej jakosci materialu, gdzie w rzeczywistosci moze byc z dobrego stopu aluminium z wieksza zawarstoscia odpowiednich pierwiastkow stopowych. Co do tuleji, to samo badanie twardosci nie wystarczy zeby dobrac ze soba material. Jest wiele stopów zeliwa bialego jak i szarego.Moga miec inne parametry cieplne mimo tej samej twardosci. Jezeli te dwa materialy beda identyczne, beda mialy te same wlasciwosci, masz racje, wtedy nie bedzie pekniec w tuleji. Problem w tym ze to musi zrobic odpowiednia osoba z doswiadczeniem znajaca podstawy metaloznawstwa.
  10. Dokladnie, on jest tak zrobiony ze jest wieczny.Tam sa czesto kola zebate, ktore nigdy sie nie zuzyja. Zalezy jeszcze jakiej konstrukcji on jest. Z reguly ulega uszkodzeniu linka od dozownika. Ale wiekszosc dozownikow jest tak skonstrulowana, ze mino braku linki , olej jest dalej minimalnie podawany.
  11. 1:30 w minsku , dlatego ze to starsza konstrukcja silnika, to raz, a dwa w tamtej epoce olej byl gorszej jakosci. Na lepszym oleju 1:50 by starczylo. A co do dozownika, to masz racje, na wolnych obrotach bardzo malo go podaje. Ale z reguly wszyscy ten dozownik odlaczaja, bo potrafi zrobic psikus kiedy przestanie dostarczac olej:D
  12. Mozna to stosowac, dodatkowy plus tej metody jest taki, ze jest wieksza tolerancja montazowa czesci. Dodatkowym plusem dla montazu uszczelniaczy na cieplo(podgrzewany gniazdo, nie uszczelniacz) jest taki, ze zewnetrzna czesc uszczelniacza "lekko sie zgrzewa" i dokladniej uszczelnia gniazdo uszczelniacza.
  13. O ile rozszerzalnosc cieplna tloka i cylindra bedzie ze soba wspolpracowac prawidlowo, w kazdych warunkach, to tez czesci moglbyby nawet pracowac na luzie 0,01 a nawet mniejszym :) Co do tuleji, jezeli nie ma, a cylinder jest zeliwny, to jeszcze nie spotkalem sie z takim przypadkiem zeby tuleje zeliwna instalowac w zeliwny cylinder. Nie wiadomo czy to bedzie dzialac, moze tuleja peknac pod wplywem temperatury...zreszta taki cylinder jest ciezszy w obrobce.
  14. Dokladnie. A jezeli ktos sie obawia co do smarowania, to latwo poznac kiedy 2T ma nadmiar oleju. Przy odpaleniu kazdego zimnego 2T zauwazymy niebieskawy dym z tlumnika. Swiadczy to o zbyt duzej ilosci oleju. Dlaczego przy odpaleniu? Otóż dlatego ze benzyna ktora zostaje w komorze walu korbowego jak i w kanalach cylindra, odparowuje, zostawiajac tlusta warstwe oleju. Wtedy swieza mieszanka miesza sie z tym olejem, i wtedy jest bardzo duzy stosunek oleju do paliwa. Nawet najlepszy 2T mocno rozgrzany i dobrze wykrecony na torze pusci niebieski dym jezeli pochodzi sobie z 5 minut na wolnych obrotach... Mam kolege, lata na rm 125, leje mieszanke 1:30. Jak mu powiedzialem ze ja leje 1:50, to stwierdzil ze oszczedzam na oleju i niszcze silnik. Latajac z nim, (a chlopak ostro wykreca sete) zauwazylem ze ten motor przez 70 % procent pracy silnika puszcza gesty niebieski dym. Dymienie ustaje kiedy wykreca na prostej i trzyma przez kilka sekund manetke na max. Wtedy to sie nazywa"plukaniem silnika" . W innych przypadkach, np na torze, lub w lesie , zawsze widac oblok dymu, ktory swiadczy o nadmiarze oleju. Ja osobiscie nie jestem dobrym kozakiem, ale mi ktm tez dymi na niebiesko, mimo ze stosuje 1:50:) Wiec , teoretycznie mozna swierdzic, ze jezeli 2T kopci , nawet delikatnym dymem, to ma w zupelnosci wystarczajace smarowanie. Pozdrawiam.
  15. Mogles dorobic na szybko uniwersalny sciagacz do zabieraka sprzegla. Nie potrzebnie wlozyles tam przecinak czy tam wkretak :) Spotkalem sie z identycznym przypadkiem. Wymieniono na drugi. Problem w tym ze drogie to moze byc .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...