Skocz do zawartości

Własciwy kolor swiecy zaplonowej


trajka66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno miałem taką sytuacje że prawie silnik zatałem. Po prostu nie chciało mi się zapłonu sprawdzić po złożeniu silnika. Po 10 km z silnika szła para. Okazało się że wyrzedzenia nie było tzn. 0mm przed GMP. Czyli za późny. Po wyregulowniu na 1.8mm przed GMP (czyli wcześniejszy) problem zniknął. Silnik przestał się przegrzewać. Świeca ma kolor jasnobrązowy a nie biały.

no niestety ale padre ma racje :biggrin: za poźny zapłon to czarna świeca :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawron-- zgadzam się z Tobą że jak jest za dużo powietrza to silnik się grzeje i świeca jest nadtopiona ..... ale zdarza się że jeśli łapie naprawdę bardzo dużo powietrza np. pęknięty kolektor ssący wtedy jest tak dużo powietrza, że mieszanka może się nie zawsze zapalić... silnik przerywa lub się muli.... wtedy świeca również będzie się kopcić

 

 

co do zapłonu to jak za późny to świeca okopcona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem taką sytuacje że prawie silnik zatałem. Po prostu nie chciało mi się zapłonu sprawdzić po złożeniu silnika. Po 10 km z silnika szła para. Okazało się że wyrzedzenia nie było tzn. 0mm przed GMP. Czyli za późny. Po wyregulowniu na 1.8mm przed GMP (czyli wcześniejszy) problem zniknął. Silnik przestał się przegrzewać. Świeca ma kolor jasnobrązowy a nie biały.

Trudno...spróbuję Ci to wytłumaczyć na chłopską logikę.

Jeżeli zapłon nastąpi za wcześnie,mieszanka paląc się(przybywa ciśnienia w komorze) a dodatkowo tłok jeszcze bardziej to spręża-temperatura lawinowo idzie w górę(masz spalanie detonacyjne).

Przy za póżnym zapłonie(i już w trochę niższym ciśnieniu) czas spalania jest w przybliżeniu podobny-mieszanka paliwowo-powietrzna dopala się w wydechu->co za tym idzie zostaje mniej mocy do wykorzystania->co z kolei

zmusza Cię do odkręcenia manetki bardziej-> a więc masz więcej mieszaniny węglowodorowo-tlenowej (jednym z efektów spalania są tlenki węgla,węgiel{czarny kolor}...itp.)+oczywiście większą temperaturę->co

z kolei prowadzi do przegrzewania silnika.

A zatem,mój drogi Watsonie...co Ty na to?

PS.co do pierwszego:ta wysoka temperatura powoduje,żeizolator świecy(tzw. porcelanka samooczyszcza się

i może mieć b. jasny kolor-nawet biały

Edytowane przez PADRE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuter 2 suw , cylinder 70cm , gaznik 17,5 Arrache (mysle ze to wina tej nieszczesnej firmy) .Co do oleju daje Castrol R2 full syntetik dozownik chyba dozuje go dobrze a olej dobre jakosci . Z gażnikiem dostałem ysze 90 obecnie jest chyba 60 .Regulował koles który wie co robi wiec wyregulował tak dobrze jak sie dało .Z moich obserwacji silnik bardzo szybko schodzi z obrotów jade na full manetce puszcze gaz a on juz ma wolne obroty , na poprzednim gazniku wszystko działo sie wolniej .Dodatkowo w czasie jazdy z niskich obrotów jest minimalne terkotanie (przerywanie ) potem wyrywa .Czy moze leżec wina po seryjnym filtrze powietrza ?Co do zapłonu to chyba odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuter 2 suw , cylinder 70cm , gaznik 17,5 Arrache (mysle ze to wina tej nieszczesnej firmy) .Co do oleju daje Castrol R2 full syntetik dozownik chyba dozuje go dobrze a olej dobre jakosci . Z gażnikiem dostałem ysze 90 obecnie jest chyba 60 .Regulował koles który wie co robi wiec wyregulował tak dobrze jak sie dało .Z moich obserwacji silnik bardzo szybko schodzi z obrotów jade na full manetce puszcze gaz a on juz ma wolne obroty , na poprzednim gazniku wszystko działo sie wolniej .Dodatkowo w czasie jazdy z niskich obrotów jest minimalne terkotanie (przerywanie ) potem wyrywa .Czy moze leżec wina po seryjnym filtrze powietrza ?Co do zapłonu to chyba odpada

Ztego co opisujesz,myślę,że wina jest w regulacji gażnika.Wygląda to tak jakby nie było mieszanki biegu jałowego,(szybkie zejście z obrotów).No i to wchodzenie na obroty-też przemawia za moim twierdzeniem.

PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm czyli w którą strone pokręcic śrubą mieszanki na próbe

Zależy, czy śruba reguluje powietrze czy paliwo. Spróbuj najpierw wkręcić 1/2 obrotu, jeśli pogarsza

to w drugą stronę.

Pozdro - PADRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Sorka za OT. w moim simku mam swiece kolori brązowego...to dostaje za duzo paliwa czy powietrza?? pozdro ;)

 

Drogi Boczku , twoja swieca ma jak najbardziej prawidłowy kolor. Dobrze wyregulowany gaznik i prawidłowo dobrana swieca daje kolor jasnobrązowy(kawa z mlekiem) izolatora swiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja mam w Simsonie świece (nowa Iskra F80) koloru tego co piszecie (kawa z mlekiem) ale same końce elektrod, a reszta jest jakby mokra od mieszanki (gwint i dookoła elektrod). Zeby było smieszniej, to jak wyczyszczę ją szczotką drucianą i zakręce to odpala od 1-szego kopa za zimnym silniku. Jak się gdzies wybiorę, odstawie moto i potem na następny dzień powiedzmy chcę zapalić to sa problemy zarówno na ciepłym jak i na zimnym. Grzebałem już dużo, ustawiłem zapłon (mysle że dobrze), dałem iglice na najniższy poziom (gaźnik Bing 17) co polepszyło trochę sprawę. Od tego czasu nie testowałem dłużej tego ustawienia (tylko po mojej uliby, która ma ok. 300m), ale co może być grane? Nie wiem w ogóle jak ustawic mieszankę na gaźniku - po prostu nie widze różnicy pomimo kręcenia śrubką... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...