Skocz do zawartości

Mz etz 251 czy Jawa TS 350 ?!?!?! POMOCY


Wochuetz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniłem wszystkie oprócz jednego bezszumowego w skrzyni, które nie wykazało żadnego zużycia - wał, wszystkie tryby i koła, wszelakie wałki wymienił na nowe poprzedni właściciel, pojeździł 2 - 5 tys km i zostawil w szopie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłbym na tak, ale mój czas byłby na "nie" niestety ... choć jak będę miałdłuższe wolne to napisze na pw. Swoją drogą, to coś mi się zdaje że użyjęsobie tej słuchawki lekarskiej ... no nie wiem jak jej tam :) i w końcu wybadam :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dokładnie wueska .I jeśli chcemy roztrzygnąć "spór" MZ-Jawa, to trzeba podać dwa modele z tego samego rocznika, i jakie konkretne wartości użytkowe bierzemy pod uwagę.Bo wiadomo, że nie wszyscy jeżdżą w tych samych warunkach i wymagają od motocykla tego samego ;) .A takim ogólnym gadaniem do niczgo nie dojdziemy :banghead: .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hmm.... wedlug mnie to sa 2 rozne motocykle i nie mozna ich porownywac co jest lepsze. To troche tak jakbysmy porownywali scigacza do choppera :P, po prostu JAWA jest motocyklem turystycznym a ETZ jest motocyklem bardziej miejskim, krotkodystansowcem, oczywiscie jawa mozna jezdzic w miescia a ETZ'ta w trasie ale:

 

JAWA:

- slabsze przyspieszenie ( - w miescie )

- lepszy moment obrotowy ( + na trasie )

- wygodniejszy, stabilniejszy i wiekszy ( + plus na trasie )

- wiecej pali ( - w miescie gdzie spalanie wzrasta )

- gorsze hamulce ( - w miescie gdzie dobre hamulce sa bardzo potrzebne )

 

 

ETZ:

- lepsze przyspieszenie ( + w miescie )

- mniejszy moment i Vmax ( - w trasie )

- mniej wygodny, mniej stabilny i mniejszy ( - w trasie )

- mniej pali ( + w miescie )

- lepsze hamulce (+ w miescie )

 

A odnosnie awaryjnosci to mozna sie klocic bo kto jak dba tak ma i mozna miec jawe bezawaryjna i etz tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Chce kupić jeden z trzech podanych w temacie motocykli , żadna japonia mnie nie interesuje , chce zasięgnąć opini osób które posiadały owe moto , znają ich wady i zalety(spalanie , awaryjnosc , dostęp do części itp.) , wszelakie info na ich temat oraz opinię które jest najbardziej opłacalnym zakupem , szukam moto do jazdy codziennej.

Dopiero po wypadku dociera do czlowieka jak duzo mozna stracic przez chwile nieuwagi.

 

 

Minsk - dzwon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jawa 350 - dumnym posiadaczem jestem. MZ-ty nigdy nie miałem własnej, ale ujeżdżałem parę sztuk okazjonalnie.

 

Jawa - toporniejsza, ciężki motocykl (w porównaniu do MZ), nie jest zbyt zrywna za to w trasie o wiele lepiej utrzymać nią prędkość 120 - 130. Co do awaryjności nic się nie dzieje przy normalnej jeździe, ale przy dwusuwie w tej technologii, ja średnio raz w tygodniu znajdę coś do wymiany - a to oring się wytarł, a to śrubka się poluzowała. Spalanie - moja potrafiła chłapnąć (przed remontem) nawet 9l ale to przy deptaniu. W trasie zrobiłem raz test i wystartowałem na pełnym baku, prędkośći do 100km/h, do przejechania 320km, spaliła mi 21l.

 

MZ - z tego co pamiętam fajna, lekka, taka do poświrowania bardziej.

 

Jeśli chcesz na moto podróżować kupuj Jawe, a jak chcesz objeżdżać dyskoteki dookoła wsi to kup MZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...