Skocz do zawartości

O dużych motocyklach dwusuwowych


Gość Punkbuster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Może 21 czy 23 KM z tego silnika było 13 -15 to ze 125cm3.

 

250/513 miała 35KM a przez agresywną ch-ke wydawało się że ma 50 :D to nie jest wsk kolego to był prawdziwy crossowy wyczynowy silnik tamtych czasów taka moc z silnika z symetrycznym rozrządem to było osiągnięcie i było czuć że tyle ma

ogólnie specyficzny motocykl , cholernie wysoki ( ja przy 176cm paliłem z murka bo nie byłem w stanie sięgnąć startera :D ) trudny w odpalaniu ( gaźnik jikov bez ssania z zatapianiem pływaka jak w ogarze 200, seryjne 513 i 514 miały kapryśny stykowy zapłon który sprawił że ludzie tracili nogi i zimne to odpalić graniczyło z cudem , podstaowym usprawnieniem tego moto był motoplat z 125 , minusem była lekka utrata ,,dołu'' bo koło do motoplatu było lżejsze ) metalowe sprzęgło , działające 0/1 ( ale jeżeli ktoś nie jeździ w poślizgu i pilnował żeby go nie zalewał olej a simmering odzdzielający sprzęgło od skrzyni był słabym punktem to sprzęgło było bardzo trwałe ) bardzo słaby dół przez co jeździło to 0/1 i jak ktoś mnie pyta co to jest ,,rezo'' mówię przejedź się 125/516 albo 250/513 :D

 

w sumie innczej jak na filmiku tym się nie dało ruszyć , chciałeś jak normalnym moto to gasła , zimna jak nie kręciła się na obroty to żeby jechać , to odpychałeś się nogą i powoli sprzęgło i potem toczyłeś się poniżej rezo bo jak dawałeś gaz to buuuuuuuuuuuuuu i nic się nie działo i simsony cię wyprzedzały aż się nie zagrzała :D

 

ALE

w tamtych latach kiedy to kosztowało 1000-2000 zł był to jedyny motocykl w tej kasie na którym naprawdę dało się zapie**alać bo alterntywą w tym hajsie była dt 125 bo japoński cross za tą kasę to była rama :D , i skakać wysoko co choćby marcin z okolic kalisza pokazał :D

 

 

Kumpel wozi w te tereny towar i nie raz wspominał o crossach cz stojących po szopach.

 

380/514 nawet jakaś zgwałconą ramą ktma czy starej 500 bo taki swap rządził w tamtych latach( bo ludzie targali zajechane stare 500 jakieś cr , yz i nie było jak i za co zrobić silnika a silnik do cz był najtańszym mocnym piecem 2T ) do 1500 zł biorę tu i teraz

 

moja wyglądała tak kosztowała 1800 zł w tamtych czasach

16720e82c9f3c2e1med.jpg

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem się po stronie Tommo.

2T nadaje się do skuterów i crossów i na upartego do sportu, gdzie liczy się tylko moc maks i masa. Kiedyś broniłbym tych silników do upadłego, w czasach gdy nimi jeździłem i nie wiedziałem co potrafią czterosuwy. Miałem wiele crossówek 2t (RM, CR, YZ) i i 4t, ciężko powiedzieć co lepsze bo każdy ma swoje wady i zalety ale ja wybieram 4t w 450 niż 2t w 250 choć moc podobna, to 4T ma cały zakres obr i otwarcia manetki używtkowy a 2t w terenie to właściwie tylko 100% przepustnicy i od 3/4 obr. w uproszczeniu. Jeździłem raptorem 700 i Banshee 350, może więcej fanu daje banshee, ale to samo co powyżej, trzeba chwilę poczekać, żeby weszło w swoje rezo i już nie zamykać gazu a przy takiej jeździe ma wir w baku.

 

2t jest mocniejsze bo ma cykl pracy na każdy obrót wału, a każdy cykl pracy wymaga spalenia mieszanki, więc teoretycznie pali też dwa razy więcej paliwa. Plusem motocykli z silnikiem 2t mogłaby być jedynie ich masa. Chciałbym zobaczyć te sportowe 1000 w 2T jeżdżące po drogach... Czy ktoś z jeżdżących np GSXR czy R1 chciałby się na coś takiego przesiąść? Chyba tylko z ciekawości i z płaczem wróciłby do nudnego silnika 4t. Dla tych którzy szukają brutalnej niepojętej mocy jest doładowanie silnika 4 t i tyle.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

Uwierz mi że 500 cc 2t jest w zupełności wystarczające do zapie**alania po drogach publicznych ;)Dzisiejsze 600tki nie mają szans nawet z drogowymi 500, mimo że to motocykle z lat 80tych. Na 1000cc 2t nie dałoby się jeździć.Podejrzewam że Suter mmx 500 czy ronax 500 objechałyby Yamahe R1.

 

Należy pamiętać, że 1km w 2t jest nie równe 1km w 4t.

100KM dwusuwowy motocykl nie będzie jechał jak 100km czterosuwowy motocykl .Bardziej jak 150km 4t. Dużo lżejsza masa i całkowicie inna charakterystyka silnika , przez to lepsze przyśpieszenie robi swoje. Np. Suter mmx 500 przy mocy 195km waży 127 kg! Tyle to waży 125 w 4t :)

 

 

 

2T są idealne do wyścigów. Już na przełomie lat 80/90 w MotoGp,500cc 2t osiągały pod 200KM...W tamtych czasach...Te motocykle były bardzo trudne do jazdy.Bo oddawanie mocy było takie : nic,nic, nic , nic , o ja pie**ole, zaraz spadnę ! Ludzie na tym jeździli bez żadnych elektronicznych wspomagaczy...Jaja z stali.

Ale potem wymienili je na 1000cc 4T i motogp dla wielu skończyło być ekscytujące.

Edytowane przez Punkbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi że 500 cc 2t jest w zupełności wystarczające do zapie**alania po drogach publicznych ;)Dzisiejsze 600tki nie mają szans nawet z drogowymi 500, mimo że to motocykle z lat 80tych. Na 1000cc 2t nie dałoby się jeździć.Podejrzewam że Suter mmx 500 czy ronax 500 objechałyby Yamahe R1.

 

Ciekawa logika, a czy w motocyklu chodzi tylko o zapierdalanie? Wiesz co oddawanie mocy przez silnik? Chyba nie skoro jeździsz 4t Rometem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi że 500 cc 2t jest w zupełności wystarczające do zapie**alania po drogach publicznych ;)Dzisiejsze 600tki nie mają szans nawet z drogowymi 500, mimo że to motocykle z lat 80tych. Na 1000cc 2t nie dałoby się jeździć.Podejrzewam że Suter mmx 500 czy ronax 500 objechałyby Yamahe R1.

 

Należy pamiętać, że 1km w 2t jest nie równe 1km w 4t.

100KM dwusuwowy motocykl nie będzie jechał jak 100km czterosuwowy motocykl .Bardziej jak 150km 4t. Dużo lżejsza masa i całkowicie inna charakterystyka silnika , przez to lepsze przyśpieszenie robi swoje. Np. Suter mmx 500 przy mocy 195km waży 127 kg! Tyle to waży 125 w 4t :)

 

 

 

2T są idealne do wyścigów. Już na przełomie lat 80/90 w MotoGp,500cc 2t osiągały pod 200KM...W tamtych czasach...Te motocykle były bardzo trudne do jazdy.Bo oddawanie mocy było takie : nic,nic, nic , nic , o ja pie**ole, zaraz spadnę ! Ludzie na tym jeździli bez żadnych elektronicznych wspomagaczy...Jaja z stali.

Ale potem wymienili je na 1000cc 4T i motogp dla wielu skończyło być ekscytujące.

 

 

Tak, jedno jest bezsprzeczne sportowe 5002t zje 500 czy nawet 600 w 4t, jeśli weźmiemy pod uwagę tylko cyfrę jaką jest moc maks. Suter czy Ronax to motocykle czysto sportowe więc należałoby je porównywać z motocyklami klasy conajmniej Superbike, jeśli nie MotoGP. Gdzie litry ważą po 150kg i mogłyby ważyć mniej gdyby nie przepisy.

Niestety ale podpierasz nie prawdziwymi teoriami, i budujesz mity. Prawda jest taka że CRF 450 nie da szans na prostej 250w 2t (oba motocykle po ok 50KM) co sprawdzałem wielokrotnie w różnych kombinacjach, mimo że CRF jest cięższa.

2t w wyścigach były dobre do momentu kiedy inżynierowie nie zaczeli budować lekkich bardzo mocnych (kręcących powyżej 14tyś obr) silników 4suwowych.

Nie od dziś wiadomo że do pewnej granicy moc jest niczym bez kontroli i trakcji a charakterystyka sportowego silnika 2T temu nie sprzyja. Należy także rozróżnić sportowy silnik 2t od cywilnego, tylko że taki cywilny nie rozwija mocy x2 większej od 4t.

 

Podaj mi przykład jakiejś drogowej 500 2t która to miałaby objechać np R6?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2t od cywilnego, tylko że taki cywilny nie rozwija mocy x2 większej od 4t.

 

Znawcą nie jestem, ale coś mi tam świta w pamięci, że ze 125cm3 w 2T 40 KM to takie całkiem realne i chyba nawet Cagiva Mito 125 jakby cywilny motorek do tego się zbliżał lub przekraczał po małej kombinacji. Dawniejsze torowe motocykle 125 cm też blisko tego wykręcały.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy popatrzeć na GP. Klasa 125 była mocowo zbliżona do obecnej moto3, a 250 porównywalnie do moto2. Wyguglujcie ile co ma mocy :)

 

Valentino Rossi w 1997 roku na apce 125 pojechał 249km/h

Edytowane przez przemek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

Podaj mi przykład jakiejś drogowej 500 2t która to miałaby objechać np R6?

Na przyśpieszenie napewno rd 500 , rg 500 , v due 500 , ronax 500 . Nawet rs 250 ma coś koło 4 sek do setki.

 

A jeśli już jesteś taki skory do dokładnego porównywania, żeby było sprawiedliwie to trzeba by było wystawić do walki moto z lat 80. Jaki jest odpowiednik r6 z polowy lat 80 ? FZ600 ? Wtedy to by i nsr 250 czy tzr 250 wygrała :D

 

 

Btw. Fajna 3 cylidrowa 700tka :D

 

Edytowane przez Punkbuster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...