Jump to content

Recommended Posts

Temat ma na celu zebranie w jednym miejscu najbardziej przydatnych postów związanych z Olejami do HD.
Cos w rodzaju vademecum zawierajace odpowiedzi na najczesciej zadawane problemy i zagadnienia zwiazane z olejami.
Jeżeli ktoś uważa, ze istnieje na forum post który powinien się tutaj znalezc, proszę o taka informacje.
....temat w trakcie edycji.....
Edit: daniel-intruz

 

 

 

 

 

 

Nie lej tam zadnej formuły ani ATFa...!!!

Panowie, co to za porady???

Leci z nami jakiś PILOT? :blink:

Nie dalej jak wczoraj rozmawiałem o tym z vin'em.

To nie są oleje dla ludzi którzy jezdzą, tylko dla niedzielnych motocyklistów...

 

No i jeszcze ta porada- "jak wlejesz silnikowy to nie pojedziesz i sprzęgło do rozbiórki i czyszczenia."

A ja mówię- wlej silnikowy i pojedziesz...

Wiecie jakie są skutki gdy na ATFie padnie simmer wałka zdawczego silnika??? :banghead:

Bo na silnikowym - nie stanie się nic...!!!

 

Nie rozumiecie, że ja potem robię te skrzynie po tych wszystkich ATFach i formulach?

Mam zapodac fotki jak to wygląda po formule?

Czy fotki części po użytkowaniu ATFa?

Remont skrzyni latającej na przekładnióce to normalny remont zużyciowy. Po ATFie - padają simmeringi, po formule lecą łozyska.

Materiał simmerów jest nieodpowiedni do ATF'a

Formuła w goracej skrzyni harleya robi sie jak woda i "nie smaruje!!!!!

Niedzielny motocyklista robi 20km dzienie i nie zdąrzy rozgrzać przekładni to i formula jakoś tam sobie radzi. A przy lataniu w upale po 300 km w trasie temp. skrzyni osiaga około 80 st. C. Formuła wtedy nie tworzy już warstwy smarnej. Skutek- 80 000 km konkretnego latania- wszystkie kulkowe łozyska sk. biegów do wymiany w sprzęcie 2009 rok!!!- jedynie igiełkowe dały radę bo, nie pracują na ostatnim biegu a i ich powierzchnia toczna jest większa. Olej przekładniowy musi być gęsty w pełnym zakresie temperaturowym pracy skrzyni, a forumla taka nie jest. To gówniany olej made in Harley - Davidson przeznaczony ch*j wie do czego.... bo nawet chu*owo na nim smakuje zrobiona jajecznica.

I to jeszcze do EVO polecacie... eh...

 

Do wszyskich HD BT:

Sk. biegów - Mobil Getriebe 80W- 90, Hipol 15 F, Hipol MF 80W- 90

Sprzęgło- rev tech primary, bel ray primary lub inny dowolny primary, polecam silnikowy Midland 20W -50 lub olej na którym lata silnik.

Silnik - syntetyk Mobil 20W-50, AMS Oil 20W-50, Mobil 15W- 50

minerał - Liqui Moly 20W- 50 lub inny dedykowany 20W- 50.

polecam- minerał Midland 20W-50

Nie polecam olejów typu SAE50 lub SAE 60!

 

Sprawdzać poziom, spać spokojnie... i :crossy:

Amen.



vin- "Linka ssania- po wyciagnięciu przekreć zgodnie ze wskazówkami zegara,

będzie zablokowana (powinna być)" - nie, nie bedzie... Chyba że przez jakiś przypadek.

Pod dżwignią jest moletowana pastikowa nakręteczka, Nie metalowa nakretka z tyłu pod klucz 17 czy tam 19 tylko plastikowa moletowana pod dzwignią okragła, dokreć ją w prawo o 1/8 - 1/4 obrotu. Zaciśnie ona dzwignę i powinna zostawać.

Jak nie możesz jej już dokręcić i wszystko trzeszczy - linka do wymiany.

Edited by daniel-intruz
Wydzielenie watku

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula klei sprzeglo, co zużywa bardziej niż potrzeba kły na jedynce.

Pokaz mi gdzie HD specyfikuje formule do EVO... z resztą, próżna gadka.

Ja powyzej napisałem swoje doświadczenia warszatowe i opinie uzytkowników którzy robią srednio 10 000 km w sezonie. Swoje jakies tam doswiadczenie tez mam, bo nie dalej jak 3, 4 lata temu sam ganiałem od 20 - 28 000 km w sezonie. Ostatnio trochę mnię popsute HD przywaliły, ale zamierzam to zmienić i już na sezon maj- sierpień nie przyjmuje nic.

Chce pocieszyć się zyciem puki jeszcze jestem młodzutki i laski na mnie lecą... :laugh: :icon_razz:

 

Jeszcze raz- ATF w modelach six-speed rozwala simmery i kapa leje.

Prosze, jeśli mówimy o normalnym lataniu darujmy sobie ATF'y i Formule+

Jesli zas tylko do koscioła to nie ma tematu- to wystarczy.

Musimy te dwa typy motocyklowania rozdzielić przynajmniej tak to wynika z tego co widziałem zagladajac do skrzyń i sprzęgieł przez ostatnie 5 lat.

Generalnie pod lekka presja zgodze się na ATFa w sprzegle ze skrzynia 5-speed ale tylko ze wzgledu na bardziej siermiężną budowe układu. Ale osobiscie nie polecam jego stosowania w HD. Są inne sposoby likwidacji stuku przy wbijaniu jedynki, na tyle skuteczne, że jedynka wchodzi bezszelestnie jak w Simsonku SR 50.


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Jaki olej i ile do evo 1998 przebieg około 23 tys. Mil nie wiem co ma zalane? Dodatkowe pytanko Minerał czy syntetyk

To samo tyczy się sprzęgła i skrzyni.

Proszę o konkretne odpowiedzi.

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry

 

Fazik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki daniel-intruz ale nadal nie wiem czy minerał czy syntetyk. W samochodach jest zasada po minerale nie lejemy syntetyka czy można to samo zastosować do HD. Czytając posty widzę że są zwolennicy syntetyka i oleju mineralnego ale powinno być to poparte stanem silnika lub przebiegiem.

Syntetyk do silników z małym przebiegiem lub zalewany od początku. Minerał do dużych przebiegów lub gdy nie wiesz co było wcześniej dla bezpieczeństwa.

 

Mogę się mylić nie jestem specjalistą ale zawsze mnie tak uczono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak nie jest jeżeli wlejesz syntetyk o takich samych parametrach np. 20w50 to nic się nie stanie złego wręcz przeciwnie

 

masz np. SYN3 olej H-D produkowany po 2000 ze zmienioną recepturą w 2003 - i w oryginalnych katalogach masz opisane, że można stosować go do starszych modeli EVO

 

mineralny olej - częstsze wymiany, dłużej się rozgrzewa, przy wysokich temp. zmienia znacząco swoją lepkość

syntetyk - dłuższe przebiegi, nie naraża silnika na szybsze zużycie

 

jedna zasada czy minerał czy syntetyk musi być o takich samych wartościach SAE i takich jak podaje producent dla danego modelu i danego rocznika

 

ps. a jak już nabędziesz olej to nie oszczędzaj na filtrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki daniel-intruz ale nadal nie wiem czy minerał czy syntetyk. W samochodach jest zasada po minerale nie lejemy syntetyka czy można to samo zastosować do HD. Czytając posty widzę że są zwolennicy syntetyka i oleju mineralnego ale powinno być to poparte stanem silnika lub przebiegiem.

 

 

Nieprawda, wszystkie wspolczesne oleje mieszaja sie ze soba bez problemow, a olej syntetyczny jest najlepsza rzecza jaka mozesz wlac do silnika z duzym przebiegiem. Jest szansa ze po jakims czasie odblokuje pierscienie, jesli jest taki problem w tym teoretycznym silniku :).

Dodatkowym + tego oleju jest jego odpornosc na wysokie temperatury typowe dla silnikow chlodzonych powietrzem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAE-20W50-blend.jpg

jak nie ma dostepu do "pół syntetyka" (zdjecie powyzej) a tkim byl zalany to lać mineral czy syntetyk


25tkdq8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dostawca walnąć się i dostarczył mi olej do skrzyni biegów zamiast mobilube (dawny getribe) 80 w 90 to 85w 90.

Czy mogę taki olej wlać czy nie ryzykować.

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Dzięki tak też zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"przesiadłem się" na Bel-Ray, dokładnie: silnik - mineralny 20W50 V-Twin, sprzęgło-Primary i skrzynia - Gear Saver 80W90.

Różnica -na plus -bardzo odczuwalna w skrzyni, po dłuższym przelocie. Biegi miękko wchodzą, nie trzaskają, itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam aktualnie zalany olej ten z postu Lany HD, Screamin Eagle, przejechałem na nim 12 tys km, zmieniać czy nie?

Sportster 1200, 2007 rok

 

A jak to jest ze zmiana oleju w skrzyni biegów w sportsterze , co ile wymieniać.

 

Mam jeszcze jedno pytanie do posiadaczy sportsterów, od jakiegos czasu slysze z silnika lub skryzni biegów takie pykanie, zawsze ono bylo ale teraz jest jakby duzo bardziej slyszalne, jest to wina starego oleju? Strasznei to denerwuje bo przeszkadza w odluchu dzwięków z wydechów. A moze to normalne w tych motocyklach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie mam to samo. Mam wrażenie, że to cykanie pojawia się i nasila po rozgrzaniu moto. I bardziej jest słyszalne od strony skrzyni. Mój moto to nightster 2009r. Olej w silniku i skrzyni wymieniałem miesiąc temu ale nie wiem na jaki bo robił to mechanik specjalista od HD. Wydaje mi się że ten odgłos (jakby ocierajacego łańcuszka) mógł się pojawić właśnie po wymianie oleju. Albo jestem przeczulony :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...