Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

chevy, 12kkm bez wymiany, czy z wymianą po drodze? Cykanie to pewnie rozrząd...

 

Zmieniłbym ten olej na "prawdziwy" olej - albo syntetyczny Motul, Mobil1, Amsoil, albo mineralny Midland. Ten ostatni robi dobrze przechodzonym Evo.

 

Nie lać olejów HD, SE też nie ufam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 kk bez wymiany, niestety w tym sezonie bede bardzo mało jezdził spowodu wyjazdu, chciałem sie wstrzymac do nastepnego sezonu z wymiana, jednak martwi mnie te dzwięk, bo jesli to wina oleju to niezwlocznie wymienie na ktorys z polecanych olejów, jesli nie szkoda mi lac na 500 km nowy olej ktory ma przestac do wiosny.

 

Slyszałem tez opinie od gosci ze na niektorych olejach klekota a na niektorych jest cisza, ciekawe ile w tym prawdy.

Edytowane przez chevy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety będzie off-top...

 

chevy, wywaliłeś kilka -naście, a może -dziesiąt kPLN na motocykl, a szkoda Ci 200 PLN na olej?

 

Producenci podają okresy i czynności serwisowe, i nie jest to wymysł z d..py, tylko ma coś na celu...

W HD masz wymianę oleju silnikowego co 8kkm lub co 12 miesięcy dlatego, że olej traci swoje właściwości. Szkoda lać nowego oleju, a stary zaabsorbował trochę wilgoci i zaczynają korodować części wewnątrz silnika. Wierz mi, że nie pozostanie to bez wpływu na żywotność Twojego silnika... Zresztą cykanie rozrządu na 90% jest z tym związanie... A jak załatwisz hydraulikę, to koszty oleju to pikuś...

 

Też nie jestem ekstremistą, żeby zalewać nowy olej na zimowanie i nowy na wiosnę, ale wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Z drugiej strony uprzedzam krytyków; wiem, że "bogatemu wolno" i suma summarum to nie mój interes, ale miałem kilka podobnych sytuacji gdzie najpierw było niedbalstwo a potem płacz i prośby o pomoc, nie mówiąc o skomleniu o kosztach...

 

Harley jest przestarzały i w gruncie rzeczy toporny, pojedzie na byle czym i zrobiony byle jak, ale pojedzie nie za długo...

Harleya trzeba zrobić dokładnie, zalać mu dobry olej - ma to znaczenie w takim układzie smarowania, bo jak jeden element będzie miał problem to następne mogą nie dostać oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto smaruje ten jedzie. Harley w okolicach 2000 roku zmienił częstotliwość wymian oleju. Wcześniej było jakoś 2500 mil? I nie do końca miało to związek z pojawieniem się TC bo Sportsery tak samo otrzymały wydłużony interwał serwisowy. Niby oleje coraz lepsze ale ja tam max 3000 mil i motocykl na serwis. Zwłaszcza, że owe 8 tys km to warunki idealne czyli bez jazdy w bardzo niskich temperaturach, w bardzo wysokich, bez jady w warunkach dużego zapylenia, bez jazdy po mieście, bez dużych prędkości itp. itd. Generalnie RTFM :biggrin: . A olej jaki będzie wlany to już sprawa drugorzędna. Aby spełniał wymagania . Może być Bel Ray, może być Castrol, Motul, Mobil, co tam kto lubi. Wrzucę może któregoś dnia zdjęcia jakiegoś silnika z dawno nie zmienianym olejem. Daje do myślenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja polecam i zawsze leje do kazdego Harleya ktorego mam to:

do silnika - Lucas High Performance Semi-Synthetic 10W-40

do skrzyni - Lucas 80W90 gear oil heavy duty

do primary - Lucas Primary Chain Case Oil

Oczywiscie przy kazdej zmianie oleju zmieniam takze filtr. Przewaznie uzywam filtry K&N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Potrzebuję informacji na temat oleju do zawieszenia przedniego. Jaki polecacie do Sportstera 883R rok 2007 i ile wchodzi do lagi??? I przy okazji zapytam jakie wymiry mają uszczelniacze do lag 39???? Gdzieś wyczytałem że 39x52x11, ale widze że nie są dedykowane do tego rocznika i zgłupiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam olej ATF jest ok do sprzęgła, ale nie do wieprza - materiał uszczelnień gumowych HD (i zamienników ) jest nieodporny na ATFa i po jakimś czasie puszcza. Jak ATF dostanie się do silnika to mogiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sam olej ATF jest ok do sprzęgła, ale nie do wieprza - materiał uszczelnień gumowych HD (i zamienników ) jest nieodporny na ATFa i po jakimś czasie puszcza. Jak ATF dostanie się do silnika to mogiła.

A czym takim razie zalać kevlarowe sprzęgło firmy Barnett, do którego producent zaleca ATF type F ?

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mirek59, do silnika i sprzęgła Mobil 1 lub Motul syntetyczny 20W50, do skrzyni przekladniowy 80W90 (ja używam Midlanda).

 

Nie lej formuli do skrzyni, bo robi się z niej woda w wyższej temperaturze i łożyska skrzyni chodzą na sucho... A skrzynia potrafi się nagrzać do 80-90 stopni C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...