Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To za chwile będziesz jak "Żony Holywood" - zazdraszczam.

Nie masz czego, zapie**alam jak osiol, jest to kosztem wolnego czasu. wiec cos sie za to nalezy.

Apropo zony Hollywood to sciema, jedna glowna z tych co tam wystepuja to znajoma moich rodzicow, dorobila sie na swoim mezu, a nie tak jak pierd........ ze sama doszla do wszystkiego od zera. Facet usmazyl napieciem swoje wnetrznosci w fabryce, ona oskarzyla fabryke ze nie ma sexu z nim po tym wypadku, wyciagnela pare baniek z fabryki.

 

..........

EVO ma piękne niskie obroty ale jak w każdym silniku nowszym czy starszym także słychać jakieś odgłosy. A co do oleju jeżeli na niektórych silniki pracują o niebo lepiej to dlaczego nie? :)

..............

Ja tam mam +/-1000 na wolnych i mi to nie przeszkadza. Zapewniam cie ze praca zdrowego evo jest idealnie aksamitna, w porownaniu do nowego tc. TC generuje dzwieki jakbys wpierdzielil 2 kg srubek do silnika, to wszystko tam lata.

Najlepszy olej jakio mozesz wlac na okres letni to 60 np Amsa, nie zrobia sie z niego szczyny w wysokich temp.Nie oczekuj cudu od oleju, on tylko chroni, zabezpiecza, czasem troche wyciszy gore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tam żadne odgłosy nie przeszkadzają a jak będą to założę jakiś głośny wydech i po sprawie. Jasne że olej nie jest antidotum na specyfikę pracy silnika. Tak jest i już. Ale jeżeli są oleje dzięki którym można ucywilizować prace silnika i oszczędzić mu chociażby w 1% zużycie to chętnie taki olej wleję. Też mam 1000 na swoim bo na wtrysku to nic dziwnego, a i tak bym nie obniżał. Jak kiedyś mi się objeździ to pomyśle o EVO. Na razie jednak magia TC trwa. W końcu przesiadka ze Sporta na Grubasa to duża różnica. 3 maj się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Czy ktoś z Szanownych kolegów lub koleżanek stosował do silnika olej Motul 7100 20W50 interesuje mnie czy zauważyliście jakąś róznicę w pracy silnika oraz czy np. silnik głośniej pracuje lub słychać bardziej górę silnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Ja latam na takim oleju, do skrzyni zapodaję BelRay dla sporta, zatem nie wiem, czy moje zdanie będzie jakieś miarodajne - to tylko sporciak w końcu :wink: .

Wydaje mi się, że na tym oleju silnik chodzi raczej nieźle ale fakt - nie mam orientacji jak chodził na wcześniejszym. Wymieniłem wszystkie płyny w motórze zaraz po tym, jak znalazł się w moim garażu dwa lata z hakiem temu :). Odpalenie i mała jazda tylko dla rozgrzania olejów nie jest właściwa, aby jakoś zdecydowanie się wypowiadać, przynajmniej według mnie. Co do odgłosów - raczej nie słyszę jakichś specjalnych stuków spod baku, owszem, miałem inne problemy, których objawami były stuki i szarpnięcia ale to już za mną (pulley przedni jechał na oparach wieńca wewnętrznego), teraz takie szatkowanie i stuki w skrzyni biegów słyszę i czuję, jak prędkość, bieg i obroty nie są dobrane jak trzeba ale to inna bajka. Podsumowując - Motul (raczej) rulez, nie wiem, czy na to ma jakiś wpływ chłodnica oleju, którą mam założoną, ale akurat to ustrojstwo moim zdaniem to rewelacyjny patent, zwłaszcza w upalny dzień w miejskich korkach. Nie planuję zmieniać oleju na inny jak dożyję do następnego roku chyba, że ktoś z bardziej doświadczonych Kolegów zaproponuje olej o znacząco lepszych parametrach. Pozdrawiam :crossy:

1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy

2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan

3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W końcu wymieniłem płyny ustrojowe w swoim Grubasie. Silnik i sprzęgło Amsoil 20w50 i skrzynia 75w140. Jakie są moje odczucia może zbyt subiektywnie ale po zmianie jest tak - skrzynia pięknie pracuje, faktycznie biegi wchodzą aksamitnie i nie słychać żadnych stuków, zupełnie jak w Japonii. Sprzęgło wcześniej jakby delikatnie ciągnęło - teraz nic a nic. A co do specyfiki TC - jak to niektórzy uważali ze olej to żadne antidotum to napisze tak z tych 2 kg śrubek co to niby w silniku latają To już zostało tylko 0,5 kg - znacznie ciszej. Ocena po przejechaniu 100 km od wymiany. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Szafir ja tez zalałem komplet Bel-Ray minerła to TC 96 - i zastanawiam się czy nie wlać do drugiego TC 96 syntetyka - w zasadzie powinien mieć lepsze parametry w wysokich tem. jakie generuje TC 96 nie mówiąc o 103 . Co do mineralnego te jestem zadowolony fajnie wszystko chodzi i cena jest tez dobra.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od przebiegów, można zalać syntetyka nie powinno być problemów.

Co do syntetyków to polecam Amsoil 20W50, RedLine 20W50, Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60, Motul 7100 20W50 ale do TC nie za bardzo, ze względu na lepkość. Chociaż dużo osób na nim jeździ.

Co do minerałów polecam Valvoline VR1 20W50, HD 360 tylko proszę pamiętać wymiana co 2000 max 2500 mil. Dlaczego HD 360 ze względu na bardzo fajny pakiet dodatków magnezu i boru który wraz z fosforem i cynkiem ładnie zabezpiecza. Trzeba też pamiętać, że dwie parady moto i olej jest szmelc (zagotowanie oleju).

Co do TC 96 i 103 poszedłbym raczej w synteze ze względu na generowanie ciepła lub Valvoline ale do około 2000 mil i zmiana.

Co do syntezy Amsa po zalaniu może troszkę więcej przeciekać ale to jest ze względu na jego dodatki oraz bazę PAO która powoduje mikroskopijne skórczanie się uszczelnień ale to można obejść dodatkami estru.

 

Mam wielką prośbę do wszystkich tych co zalali syntetyki po przejściu z minerału czy zauważyli głośniejszą pracę góry silnika. Jest to ważna informacja dla mnie bo chcę sprawdzić jedną teorią.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez maniek1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak to w końcu jest z tą ilością oleju? Wlałem cały litr oleju do sprzęgła i jeszcze nie sięga dolnej krawędzi otworu, a w manualu piszą, że powinno wejść niecałe 800 ml. Silnik TC88 z 2002r. Moto oczywiście w pozycji pionowej.

"Jeździć! Nie pier*olić!" - Izi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, obaj wielka pomyłka:

 

1. Eber - poziom oleju max. to dolna krawędź otworu, olej powinien sięgać sprężyny diafragmowej

2. Lech N - sprzęgło i skrzynię ZAWSZE sprawdzamy w pozycji pionowej motocykla.

 

Olej silnikowy sprawdzamy w Touringach na bocznej stopce, w Softach w pionie - ale zawsze polecam sprawdzić w serwisówce, bo HD bywa niekonsekwentny i w niektórych rocznikach może być inaczej - teraz nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...