Skocz do zawartości

Zmiana przyzwyczajeń - hamowanie tyłem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem kilka lat moim bzykiem (suzuki GSX-F) i przyzwyczaiłem się do hamowania tylko przodem - to wystarczało. Użycie hamulca tylnego w tym motocyklu było ciężko wykonalne podczas jazdy ze względu na konieczność bardzo niewygodnego ułożenia pięty. Stosowałem tylko czekając np. jak się otworzy brama.

Moto zmieniłem na XV1700 (wrażenia w innym wątku ;-) ). Jadąc przez miasto przy temperaturze niewiele powyżej 0 chciałem przepuścić pieszego, więc złapałem klamkę przedniego hamulca. Koło przednie momentalnie się uśliznęło. Ja odpuściłem hamulec i podpadłem się nogą. Przeważyłem motocykl na drugą stronę i musiałem podeprzeć się drugą nogą. O dziwo odzyskałem nad nim panowanie i zatrzymałem się przed przejściem (a co się spociłem to moje ;-) ). Nie sądziłem, że mam tak silne nogi, że utrzymam walące się 350 kg.

Jak skutecznie hamować tak ciężką maszyną? Czy użycie równocześnie obu hamulców coś pomoże? Pedał hamulca jest łatwiej dostępny niż w GSX-F, więc nie powinno być problemu. Poćwiczyć nie miałem okazji, bo następnego dnia zaczęła się zima.

Wszędzie dobrze, ale najlepiej w siodle :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się nie dziwię, ze jak sieknąłeś w klamkę to przód Ci uciekł przy takiej temperaturze asfaltu i opon. Zaczekaj z tymi zmianami do normalnych temperatur.

A nawyk ćwiczy się robiąc to nawet bez potrzeby i wymaga trochę czasu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna teoria hamowania ZAWSZE obydwoma hamulcami :rolleyes: Miałem sporo motocykli i ostatnio tyłem hamowałem pod koniec lat 80-tych...

Ale chyba za bardzo nie wychylałeś się z tymi motocyklami poza klasę sportowo-szosową?

Spróbuj olać tylny hamulec podczas jazdy w terenie. :blink:

 

Klepnięte z Tapatalk

Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba za bardzo nie wychylałeś się z tymi motocyklami poza klasę sportowo-szosową?

 

Owszem-plastiki,naked,kredens. Kiedyś w czasach MZ,zasłyszałem teorię,że przednim hamulcem tarczowym NIE WOLNO hamować wcale! :banghead: Groziło to podobno katastrofą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna teoria hamowania ZAWSZE obydwoma hamulcami :rolleyes: Miałem sporo motocykli i ostatnio tyłem hamowałem pod koniec lat 80-tych...

 

I tak hamujesz zarówno przodem jak i tyłem. Masz DualCBS :D

Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji.

 

 

Primum non nocere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna teoria hamowania ZAWSZE obydwoma hamulcami :rolleyes: Miałem sporo motocykli i ostatnio tyłem hamowałem pod koniec lat 80-tych...

Mienie motcykli od śmigania nimi zawsze różniło się diametralnie, a Ty chyba nie latałeś zbyt dużo po winklach, co, Clyde?

K... uj mie boli i pół zęba jak to czytam. po takich tekstach boję się wychodzić na ulicę. Jednak kategoryzacja prawa jazdy ma sens.

Świetnie powiedziane...

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego! Podczas hamowania UZYWA SIE OBU HAMULCOW zawsze, chodzby po to by miec wyrobiony odruch w przypadku awaryjnego hamowania!

 

Z malymii wyjatkam ale sie zgodze.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...