Jump to content

Januszm

Forumowicze
  • Content Count

    5,743
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Januszm last won the day on May 30

Januszm had the most liked content!

Community Reputation

0 Neutralny

1 Follower

About Januszm

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    Motoryzacja; modelarstwo; komputery; sztuki walki.
  • Skąd
    Bristol

Osobiste

  • Motocykl
    Kilka
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

515 profile views
  1. Januszm

    Ręce a kierownica

    O jazdę na krawędzi możliwości ciężkiego cruisera po zakrętach, nie jest wcale tak trudno, te możliwości kończą się dość szybko i to często niespodziewanie.
  2. Januszm

    Ręce a kierownica

    Na tym filmiku, nie ma miejsca na margines błędu i dlatego to moim zdaniem jest igranie z ogniem.
  3. Januszm

    Ręce a kierownica

    Wolno nie znaczy bezpiecznie, bo bezpieczeństwo jazdy zależy również od umiejętności kierowcy. Jazda na granicy możliwości motocykla a tym bardziej i kierowcy, to już jest bardzo podwyższone ryzyko wypadku, tym bardziej na drodze publicznej gdzie dużo również zależy od innych uczestników ruchu. Jadąc szybko na krawędzi, nawet bardzo dobry motocyklista nie pozostawia sobie rezerwy na reakcję w przypadku błędu popełnionego przez innego uczestnika ruchu bądź innych czynników na drodze. To ma do rzeczy, że powinieneś wiedzieć z własnego doświadczenia, że granica jest cienka i bardzo łatwo ją przekroczyć.
  4. Januszm

    Po winie

    Ciepło, ludzi od kompa wywiało, na forum cisza, to trzeba coś wymyślić by ożywić dział "Przy Piwie". Przyznać się, któremu słońce makówkę na plaży przegrzało?
  5. Januszm

    Ręce a kierownica

    Miałeś już kolego poważny wypadek na motocyklu? Tak dla przypomnienia, filmik obrazujący co się dzieje, gdy się jeździ na granicy możliwości maszyny po drogach publicznych:
  6. Januszm

    Ręce a kierownica

    Też uważam, że taka jazda to igranie ze śmiercią.
  7. Januszm

    imigranci

    To byli chyba koniowodni z tej husarii
  8. Przecież ja pisałem o starych maszynach.
  9. Taka ciekawostka: https://www.thesun.co.uk/motors/9258988/new-noise-cameras-could-automatically-fine-you-if-your-vehicles-exhaust-is-too-loud/amp/
  10. Jakiś przykład poproszę Jeśli mowa o kompie sterującym, to się może i zgodzę ale czy ktoś jeszcze regeneruje moduły zapłonowe do starych japonii np.? BMW dało ciała w olejkach z pompą ABS, gdy ulegnie awarii, nie trzeba wcale jej wymieniać, można poddać regeneracji. Ja tam wiem, że świeży sprzęt jest pewniejszy, nie trzeba grać w ruletkę A nawet jeśli, to na nowy sprzęt, można kupić ubezpieczenie na wypadek awarii na drodze, a na stary motocykl już nie, tak jest przynajmniej w UK. I stare i nowe maszyny mają swoje plusy i minusy ale jak się chce tylko jeździć, to nowy do tego celu jest lepszy. Tak jak w moim przypadku, nie mam czasu ani miejsca na dłubanie przy motocyklu. Kiedyś moja stara Kawa nie chciała odpalić, gdy chciałem się umówić na naprawę w warsztatach, wszyscy podawali mi odległe terminy bo był środek sezonu. Postanowiłem zatem, że naprawię motocykl sam. Doszedłem do wniosku, że to wina gaźników. Wyjęcie gaźników i ich czyszczenie, wymiana przewodów wysokiego napięcia, świec, pompy paliwa, przewodów paliwowych, przy okazji uszczelniłem pompę wody bo w między czasie się posikała i jeszcze parę innych usterek z racji braku czasu zajęło mi trzy tygodnie. Czyli przez trzy piękne tygodnie nie miałem jak tym motocyklem jeździć. Nowy sprzęt wstawiam na serwis raz w roku i nie muszę się martwić. Zawsze jestem pewny, że odpali i dowiezie mnie do pracy czy zawiezie na wycieczkę. Jeszcze się nie zdarzyło, że w miarę świeża maszyna mnie zawiodła a miałem takie cztery motocykle. Przy starych zawsze musiałem dłubać bądź zlecać ich naprawy. Nie wszyscy na to mają czas, warunki i czasami chęci. Ja wolę wolny czas, którego obecnie nie mam za wiele, spędzić w siodle.
  11. Kto co lubi, ja te mam starsze motocykle ale na codzie wolę pewniejszą współczesną maszynę Ze stwierdzeniem, że nowe są jednorazowe to się nie zgodzę, wszystko da się w nich naprawić, trzeba tylko odpowiedniej wiedzy i narzędzi.
  12. Ja sądzę, że nowe motocykle są statystycznie bardziej awaryjne od tych, które były nowe w latach 80 czy 90. Wynika to z bardziej skomplikowanej budowy i jej zaawansowania technicznego. Dzięki temu nowe motocykle są bezpieczniejsze, lepiej się prowadzą i są bardziej komfortowe. Jednak wątpię by nowa maszyna była bardziej awaryjna od normalnie użytkowanego klasyka, który nie przeszedł jeszcze gruntownego remontu. Z racji wieku w takim klasyku, nawet po małym przebiegu może ulec uszkodzeniu wiele części, głównie uszczelki silnika, zawieszenia i elementy gumowe np. membrany w gaźnikach, elektryka też już może płatać figle. Te wszystkie usterki może nie będą kosztowne ale mogą dostarczać przygód w drodze, pochłaniać czas przeznaczony na jazdę w sezonie.
  13. Skala 1:18 bądź mniejsze 1:24 i wcale to nie jest wysoka półka modeli, Burago to średnia klasa, z popularnych marek modeli 1:18 lepsze są Minichamps i AUTOart.
  14. Januszm

    imigranci

    Mam rodzinę przy granicy, do niedawna tankowali po drugiej stronie, zakupy też niektóre tam robią bo albo lepsza cena albo towar lepszej jakości. Poza tym mój szwagier mieszkający w Niemczech jest właśnie w Polsce i mówi, że ceny paliwa podobne.
×
×
  • Create New...