marcin700 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Jeździłem kilka lat moim bzykiem (suzuki GSX-F) i przyzwyczaiłem się do hamowania tylko przodem - to wystarczało. Użycie hamulca tylnego w tym motocyklu było ciężko wykonalne podczas jazdy ze względu na konieczność bardzo niewygodnego ułożenia pięty. Stosowałem tylko czekając np. jak się otworzy brama.Moto zmieniłem na XV1700 (wrażenia w innym wątku ;-) ). Jadąc przez miasto przy temperaturze niewiele powyżej 0 chciałem przepuścić pieszego, więc złapałem klamkę przedniego hamulca. Koło przednie momentalnie się uśliznęło. Ja odpuściłem hamulec i podpadłem się nogą. Przeważyłem motocykl na drugą stronę i musiałem podeprzeć się drugą nogą. O dziwo odzyskałem nad nim panowanie i zatrzymałem się przed przejściem (a co się spociłem to moje ;-) ). Nie sądziłem, że mam tak silne nogi, że utrzymam walące się 350 kg.Jak skutecznie hamować tak ciężką maszyną? Czy użycie równocześnie obu hamulców coś pomoże? Pedał hamulca jest łatwiej dostępny niż w GSX-F, więc nie powinno być problemu. Poćwiczyć nie miałem okazji, bo następnego dnia zaczęła się zima. Cytuj Wszędzie dobrze, ale najlepiej w siodle :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Nie sądzę, aby od razu trzeba było przerzucać się na tylny hamulec. Wydaje mi się, że w opisanej sytuacji popełniłeś błąd, zbyt gwałtownie wciskając klamkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Hamuj dwoma w takich sprzętach tył ma większe znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 bo jest mocno dociążony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Trochę się nie dziwię, ze jak sieknąłeś w klamkę to przód Ci uciekł przy takiej temperaturze asfaltu i opon. Zaczekaj z tymi zmianami do normalnych temperatur.A nawyk ćwiczy się robiąc to nawet bez potrzeby i wymaga trochę czasu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Drogi kolego! Podczas hamowania UZYWA SIE OBU HAMULCOW zawsze, chodzby po to by miec wyrobiony odruch w przypadku awaryjnego hamowania! PozdrawiamJanuszm Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Zawsze obu? pierwsze słyszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nezka Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Zawsze obu? pierwsze słyszę.Witam.Zawsze hamuje dwoma hamulcami... czasami w martwym ciągu tylko tyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Dziwna teoria hamowania ZAWSZE obydwoma hamulcami :rolleyes: Miałem sporo motocykli i ostatnio tyłem hamowałem pod koniec lat 80-tych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bloodhound Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Dziwna teoria hamowania ZAWSZE obydwoma hamulcami :rolleyes: Miałem sporo motocykli i ostatnio tyłem hamowałem pod koniec lat 80-tych...Ale chyba za bardzo nie wychylałeś się z tymi motocyklami poza klasę sportowo-szosową?Spróbuj olać tylny hamulec podczas jazdy w terenie. :blink: Klepnięte z Tapatalk Cytuj Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Ale chyba za bardzo nie wychylałeś się z tymi motocyklami poza klasę sportowo-szosową? Owszem-plastiki,naked,kredens. Kiedyś w czasach MZ,zasłyszałem teorię,że przednim hamulcem tarczowym NIE WOLNO hamować wcale! :banghead: Groziło to podobno katastrofą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 K... uj mie boli i pół zęba jak to czytam. po takich tekstach boję się wychodzić na ulicę. Jednak kategoryzacja prawa jazdy ma sens. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diabeł Piszczałka Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Dziwna teoria hamowania ZAWSZE obydwoma hamulcami :rolleyes: Miałem sporo motocykli i ostatnio tyłem hamowałem pod koniec lat 80-tych... I tak hamujesz zarówno przodem jak i tyłem. Masz DualCBS :D Cytuj Dlaczego na świecie żył i czego chciał, dokąd dążył, komu służył - sam nie wiedział. Służył stepom, wichrom, wojnie, miłości i własnej fantazji. Primum non nocere. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Dziwna teoria hamowania ZAWSZE obydwoma hamulcami :rolleyes: Miałem sporo motocykli i ostatnio tyłem hamowałem pod koniec lat 80-tych...Mienie motcykli od śmigania nimi zawsze różniło się diametralnie, a Ty chyba nie latałeś zbyt dużo po winklach, co, Clyde?K... uj mie boli i pół zęba jak to czytam. po takich tekstach boję się wychodzić na ulicę. Jednak kategoryzacja prawa jazdy ma sens.Świetnie powiedziane... Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Drogi kolego! Podczas hamowania UZYWA SIE OBU HAMULCOW zawsze, chodzby po to by miec wyrobiony odruch w przypadku awaryjnego hamowania! Z malymii wyjatkam ale sie zgodze. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.