miju Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Mie sie bardzo podoba ten temat bo zanim go przeczytałem to mi było smutno. Dzięki :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slash Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 rzemieśliniczo się zrobiło :laugh: Serwis Motocyklowy KrosnoPużaka 22609248264 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Podstawowa sprawa jest wyeliminowaniw lewego powietrza o ktorym pisze autor tematu,wplywa ono nie tylko na podwyzszajace sie samoczynnie wolne obroty, ale zubaza mieszankew calym zakresie obrotow, co moze powodowac wlasnie grzanie sie silnika.Dobra wstawka o temp oleju pracujacego silnika chlodzonego powietrzem w poscie Slasha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 jeszcze kilka takich tekstów i temat poleci do działu "Przy piwie" :banghead:a wystarczy zakupić w necie PIROMETR i będzie po problemie :biggrin: Innym rozwiązaniem jest podjechanie na chwilę do serwisu z prośbą o pomiar temperatury silnika. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Osobiście testowałem świece diagnostyczną Colortune i obecnie analizator spalin. Świeca była zwyczajnie kiepska, dużo zależało do interpretacji tego co widzisz, jej wykonanie jest bardzo słabe ( głównie osprzętu), a w silnikach gdzie jest kiepski dostęp do świec nic nie zdziałasz. Analizator taki powiedzmy sobie współczesny jest dobry, pod warunkiem, że pokazuje nam lambde bo wtedy łatwo określimy co i jak, analiza składu spalin i wnioski na jej podstawie to już troche wyższa półka. Najłatwiej sprawić sobie starszy prosty analizator do badania stosunku powietrza do paliwa taki z drutem platynowym w środku i układem mostkowym, prosto, łatwo i przyjemnie. Wskazówka pokazuje ci konkretną wartość, a nie jakiś zmieniający się kolor przy dodawaniu gazu. W przypadku testów na gaźnikach wypada dużo lepiej niż świeca diagnostyczna. A nastawy fabryczne, podane w książce baaardzo rzadko pokrywają się z rzeczywistościa. PozdrawiamSysko git, ale analizator spalin nie na wiele się nada (albo będzie tylko ogólny) w układzie 4w1 albo 4w2. Analizatorem mieszankę w motocyklu ustwaiz tylko wtedy gdy każdy gaźnik ma swoją rurę.W samochodzie to nie problem, jest tylko jeden gaźnik. (piszemy o pojazdach gaźnikowych) Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Venom Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 W/g mnie jest bez sensu ponieważ z powodu złej ciepłoty świec silnik nie pracuje w opisany sposób np: "po rozgrzaniu wchodzi na bardzo wysokie obroty"obyś tylko miał tyle samo wiedzy co bezczelności chłopcze to byłbyś mechanikiem :banghead:mylisz kompletnie sprawy ,..synku.Dyskusja z tobą na ten temat mija sie z celem .PS.to cb 250 to jakis żart jak rozumiem ? to nie miejsce na żarty teraz czas na urlopMODERATOR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Przepraszam, ale pociągne jeszcze trochę tego offtopa bo z kolegą powyżej nie ma sensu rozmawiać ;) Buber tak masz racje. W Yamahah nie ma zazwyczaj problemu, ponieważ są śruby w kolektorach i do każdego osobno się można dostać, przy układzie 4w1/2 opcje są dwie, albo zdjąc końcówkę i jeśli jest taka możliwość dostać się do każdej z rur osobno albo faktycznie zrobić to zbiorczo. Pomiar zbiorczy pomoże ci zobaczyc co w trawie piszczy, jak jest źle to poprawiasz wszystkimi gaźnikami i patrzysz co się dzieje. Taki wskazówkowy przyrząd jest dla mnie dużo bardziej pomocny i dokładny od świecy diagnostycznej, w której za dużo nie widać, przynajmniej ja nie widze :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 venom - proszę Cię, weź proszę trochę wyluzuj. Nie jesteś najmądrzejszy na świecie. Z jednego forum już wyleciałeś za chamstwo, tutaj też sobie grabisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Mnie to wygląda na za ubogo wyregulowaną mieszankę lub lewe powietrze, stąd własnie podwyższona temp i po nagrzaniu za wysokie obroty jak już wcześniej ktoś wspomniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aerialsky Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Widzę, że mój temat o grzejącym się silniku rozpalił też emocje :)Sprawdziłem świece, są prawidłowe. Chłodnicę olejową (według instrukcji parę postów wyżej) sprawdzę za jakiś czas. Co do regulacji obrotów - może wykorzystać do tego śrubę składu mieszanki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 (edytowane) Ja to bym sugerował najpierw test na lewe powietrze. Bierzesz WD40 albo starter-szprej i na silniku chodzącym na wolnych obrotach psikasz dookoła króćców gaźnikowych - jeden po drugim. Jeżeli Ci obroty podskoczą, no to tam bierze lewe powietrze...Czasami nawet tego może być nie widać, małe pęknięcie w gumie wystarczy. Aha, ustawiałem moją Hondzię na colortuny i powiem szczerze dosyć dokładnie było widać. Sztuczka polega na tym bu robić to w ciemnym garażu :) Wtedy dopiero było widać dobrze kolor. Wiecie, jak ciemno to przyjemno :P Edytowane 25 Listopada 2012 przez Buber Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Mnie to wygląda na za ubogo wyregulowaną mieszankę lub lewe powietrze, stąd własnie podwyższona temp i po nagrzaniu za wysokie obroty jak już wcześniej ktoś wspomniał. Nie ktos tylko ja :).Oczywiscie trzeba zastosowac metode podana przez Bubera jako pierwszy krok w diagnostyce.Krecenie srubkami nic ci nie da przy nieprawidlowo dzialajacych gaznikach.Chlodnice oleju mozna oczywiscie oczyscic jako ze nie sadze zeby ktokolwiek w ciagu tych lat ja dotykal.Warto podjechac do warsztatu ktory ma pirometr zeby sprawdzic temperature, bo mozliwe ze twoje odczucia sa mylace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aerialsky Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Mam jeszcze jedno pytanie-zagadkę, dotyczącą mojej FJ.Ostatnio jak zabierałem moto od mechanika, to dostałem od niego "wskazówkę", żeby pojeździć na niej jeszcze rok i później ją sprzedać bo: "pojawił się biały nalot". Domyślacie się może o co mogło mu chodzić? Niestety nie mam z nim już kontaktu. Zapytałem się o to tajemnicze "białe coś" drugiego mechanika, to stwierdził, że nie ma pojęcia o co mogło mu chodzić (stwierdził, że mógłby się pojawić biały nalot na silniku, ale pod warunkiem, że jest on chłodzony cieczą, a FJ jest chłodzona powietrzem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 a może mu chodziło o to że odmą pojawił się olej o kolorze kawy z mlekiem po skropleniu się z parą wodną, tudzież może mu chodziło o nalot na świecach :D Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Dziwne. Biały nalot może być na silniku gdy farba schodzi, alu się utlenia. Mało ważne. Nalot w układzie chłodzenia, nic fajnego ale da się z tym żyć, czyszczenie, płukanie, częstsze zmiany płynu i po temacie, ale FJ to nie dotyczy. Biały nalot na świecach? Kwestia regulacji. Chyba że zaglądał do wnętrza komór i widział wypalone zawory, wtedy nawet sezonu nie polata ale głowicę można odświeżyć lub zmienić. Zara wpadnie tu P.Diddy i Nas wyśmieje za teorie spiskowe i że się nie znamy a Twojego mechanika zmiesza z błotem. Chyba że ma rozwiązanie problemu to tylko Nas zmiesza z błotem. :biggrin: MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi