Skocz do zawartości

Yamaha FJ 1200 - problem z chłodzeniem


Gość aerialsky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podstawowa sprawa jest wyeliminowaniw lewego powietrza o ktorym pisze autor tematu,

wplywa ono nie tylko na podwyzszajace sie samoczynnie wolne obroty, ale zubaza mieszanke

w calym zakresie obrotow, co moze powodowac wlasnie grzanie sie silnika.

Dobra wstawka o temp oleju pracujacego silnika chlodzonego powietrzem w poscie Slasha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze kilka takich tekstów i temat poleci do działu "Przy piwie" :banghead:

a wystarczy zakupić w necie PIROMETR i będzie po problemie :biggrin:

Innym rozwiązaniem jest podjechanie na chwilę do serwisu z prośbą o pomiar temperatury silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście testowałem świece diagnostyczną Colortune i obecnie analizator spalin. Świeca była zwyczajnie kiepska, dużo zależało do interpretacji tego co widzisz, jej wykonanie jest bardzo słabe ( głównie osprzętu), a w silnikach gdzie jest kiepski dostęp do świec nic nie zdziałasz. Analizator taki powiedzmy sobie współczesny jest dobry, pod warunkiem, że pokazuje nam lambde bo wtedy łatwo określimy co i jak, analiza składu spalin i wnioski na jej podstawie to już troche wyższa półka. Najłatwiej sprawić sobie starszy prosty analizator do badania stosunku powietrza do paliwa taki z drutem platynowym w środku i układem mostkowym, prosto, łatwo i przyjemnie. Wskazówka pokazuje ci konkretną wartość, a nie jakiś zmieniający się kolor przy dodawaniu gazu. W przypadku testów na gaźnikach wypada dużo lepiej niż świeca diagnostyczna. A nastawy fabryczne, podane w książce baaardzo rzadko pokrywają się z rzeczywistościa.

 

Pozdrawiam

Sysko git, ale analizator spalin nie na wiele się nada (albo będzie tylko ogólny) w układzie 4w1 albo 4w2. Analizatorem mieszankę w motocyklu ustwaiz tylko wtedy gdy każdy gaźnik ma swoją rurę.

W samochodzie to nie problem, jest tylko jeden gaźnik. (piszemy o pojazdach gaźnikowych)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie jest bez sensu ponieważ z powodu złej ciepłoty świec silnik nie pracuje w opisany sposób np: "po rozgrzaniu wchodzi na bardzo wysokie obroty"

obyś tylko miał tyle samo wiedzy co bezczelności chłopcze to byłbyś mechanikiem :banghead:

mylisz kompletnie sprawy ,..synku.Dyskusja z tobą na ten temat mija sie z celem .

PS.to cb 250 to jakis żart jak rozumiem ?

 

to nie miejsce na żarty teraz czas na urlop

MODERATOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale pociągne jeszcze trochę tego offtopa bo z kolegą powyżej nie ma sensu rozmawiać ;) Buber tak masz racje. W Yamahah nie ma zazwyczaj problemu, ponieważ są śruby w kolektorach i do każdego osobno się można dostać, przy układzie 4w1/2 opcje są dwie, albo zdjąc końcówkę i jeśli jest taka możliwość dostać się do każdej z rur osobno albo faktycznie zrobić to zbiorczo. Pomiar zbiorczy pomoże ci zobaczyc co w trawie piszczy, jak jest źle to poprawiasz wszystkimi gaźnikami i patrzysz co się dzieje. Taki wskazówkowy przyrząd jest dla mnie dużo bardziej pomocny i dokładny od świecy diagnostycznej, w której za dużo nie widać, przynajmniej ja nie widze :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że mój temat o grzejącym się silniku rozpalił też emocje :)

Sprawdziłem świece, są prawidłowe. Chłodnicę olejową (według instrukcji parę postów wyżej) sprawdzę za jakiś czas.

Co do regulacji obrotów - może wykorzystać do tego śrubę składu mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym sugerował najpierw test na lewe powietrze. Bierzesz WD40 albo starter-szprej i na silniku chodzącym na wolnych obrotach psikasz dookoła króćców gaźnikowych - jeden po drugim. Jeżeli Ci obroty podskoczą, no to tam bierze lewe powietrze...

Czasami nawet tego może być nie widać, małe pęknięcie w gumie wystarczy.

 

Aha, ustawiałem moją Hondzię na colortuny i powiem szczerze dosyć dokładnie było widać. Sztuczka polega na tym bu robić to w ciemnym garażu :) Wtedy dopiero było widać dobrze kolor. Wiecie, jak ciemno to przyjemno :P

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na za ubogo wyregulowaną mieszankę lub lewe powietrze, stąd własnie podwyższona temp i po nagrzaniu za wysokie obroty jak już wcześniej ktoś wspomniał.

 

Nie ktos tylko ja :).

Oczywiscie trzeba zastosowac metode podana przez Bubera jako pierwszy krok w diagnostyce.

Krecenie srubkami nic ci nie da przy nieprawidlowo dzialajacych gaznikach.

Chlodnice oleju mozna oczywiscie oczyscic jako ze nie sadze zeby ktokolwiek w ciagu tych lat ja dotykal.

Warto podjechac do warsztatu ktory ma pirometr zeby sprawdzic temperature, bo mozliwe ze twoje odczucia sa mylace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość aerialsky

Mam jeszcze jedno pytanie-zagadkę, dotyczącą mojej FJ.

Ostatnio jak zabierałem moto od mechanika, to dostałem od niego "wskazówkę", żeby pojeździć na niej jeszcze rok i później ją sprzedać bo: "pojawił się biały nalot". Domyślacie się może o co mogło mu chodzić? Niestety nie mam z nim już kontaktu. Zapytałem się o to tajemnicze "białe coś" drugiego mechanika, to stwierdził, że nie ma pojęcia o co mogło mu chodzić (stwierdził, że mógłby się pojawić biały nalot na silniku, ale pod warunkiem, że jest on chłodzony cieczą, a FJ jest chłodzona powietrzem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne. Biały nalot może być na silniku gdy farba schodzi, alu się utlenia. Mało ważne. Nalot w układzie chłodzenia, nic fajnego ale da się z tym żyć, czyszczenie, płukanie, częstsze zmiany płynu i po temacie, ale FJ to nie dotyczy. Biały nalot na świecach? Kwestia regulacji. Chyba że zaglądał do wnętrza komór i widział wypalone zawory, wtedy nawet sezonu nie polata ale głowicę można odświeżyć lub zmienić.

 

 

Zara wpadnie tu P.Diddy i Nas wyśmieje za teorie spiskowe i że się nie znamy a Twojego mechanika zmiesza z błotem. Chyba że ma rozwiązanie problemu to tylko Nas zmiesza z błotem. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...