Skocz do zawartości

"10 złych pomysłów, które stworzyły wspaniałe motocykle"


Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba dodać ze silniki ducati są zawsze montowane w ramach "na sztywno". Nie ma tam zadnych tulei gumowych czy innych tłumiących drgania rozwiazań. Silniki nie mają wałków wyrównowazajacych.

Owszem wibruje, ale jak na takie rozwiazanie to znikomo.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekonsekwentni ???

Wogole sie nie znaja, bo z ich wypisow wychodzi ze technicznie najlepsze jest 4 w rzedzie, kiedy od lat 60 wiadomo ze najlepsze jest 3 w rzedzie. Ma wszystkie zalety czworki, tyle ze nie ma wibracji 2 rzedu, ma lepszy glos i jest niewiele szersze od twina.

 

Ja osobiście personalnie też lubię R3 w wydaniu triumpha ale nie wiedzieć czemu w szkole twierdzili, że to słaba konstrukcja, trudna do wyważenia. Być może dotyczyło to samochodów (Matiz, Maruti itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu to nie ma praktycznie żadnego wydźwięku w wyścigach? W WSBK zdecydowanie króluje V2 od Ducati, w Supersportach R4 u Hondy i Yamahy, Triumphowi daleko do sukcesów tych firm. A w MotoGP wiadomo - Triumpha nie ma.

 

Sukcesy w wyscigach zaleza wprost proporcjonalnie od wylozonej kasy, a Triumph to mala i niezbyt bogata firma i uwazam ze Bloor robi dobrze nie angazujac sie glebiej finansowo w wyscigi.

W koncu to tylko kwiatek do kozucha.

Triumph postawil na wykorzystanie nostalgii ( jak HD ) i uwazam to za wlasciwy kierunek.

Na drodze trojki Triumpha spisuja sie dobrze i daja wiele radochy z jazdy.

 

Kiedys pokazaly co potrafia gdy wladuje sie w nie troche kasy, ale byl to rok 71.

Wowczas BSA / Triumph triple zostawil w pobitym polu takich zawodnikow jak np Agostiniego na MV Augusta i wygrywal np Daytone biorac pierwsze 3 miejsca + piate :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne sprostowanie:

firma DUCATI nigdy nie produkowała silników "V"

ta konstrukcja nazywana jest L-twin lub L-2

Oj, klasyfikacja silników się kłania.

Nazwa handlowa/marketingowa a klasyfikacja wg. nomenklatury fachowej to czasem są dwie różne rzeczy.

Nie zmienia to faktu, że Ducati posiada silnik ewidentnie widlasty: V2 90st.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli według Piotra to ja też mam L-Twina.

 

Jeszcze nie dorosłeś:icon_biggrin: na razie masz tylko Hondę:icon_biggrin:

 

Oj, klasyfikacja silników się kłania.

Nazwa handlowa/marketingowa a klasyfikacja wg. nomenklatury fachowej to czasem są dwie różne rzeczy.

Nie zmienia to faktu, że Ducati posiada silnik ewidentnie widlasty: V2 90st.

 

http://www.ducati.com/bikes/superbike/848__evo_corse/index.do

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to już inna bajka :bigrazz:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_przeciwleg%C5%82ych_cylindrach

 

Szkoda, że nie zrobili motocykla z silnikiem wankla: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to już inna bajka :bigrazz:

http://pl.wikipedia....Silnik_widlasty

http://pl.wikipedia....2ych_cylindrach

 

Szkoda, że nie zrobili motocykla z silnikiem wankla: http://pl.wikipedia....i/Silnik_Wankla

 

Cytat z pierwszego linka:"Silnik widlasty (silnik typu V) jest to silnik tłokowy wielocylindrowy rzędowy, w którym cylindry umieszczone są w dwóch rzędach usytuowanych względem siebie pod pewnym kątem np. 90°. Oba rzędy cylindrów napędzają jeden wspólny wał korbowy. Specyficzną odmianą jest płaski silnik V - rozwarcie między rzędami cylindrów wynosi 180°, nie mylić z bokserem."

Niestety Ducati nie podchodzi pod to objaśnienie ponieważ nie ma dwóch rzędów cylindrów :icon_biggrin: ale za to mają zawory w układzie "V":icon_biggrin:

Ale dla uzupełnienia dodam, że produkowali kiedyś silnik rzędowy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były chyba motocykle z wanklem, Nortony?

 

Były : Norton, Suzuki, Herkules W2000, VanVeen a nawet jeden z pionowym wałem ale nie pamiętam nazwy :icon_biggrin:

A prototyp powstał także w fabryce MZ, Honda, Yamaha.

http://www.der-wankelmotor.de/Motoraeder/MZ-Motorrad/mz-motorrad.html

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim odczuciu róznica silnika ducati względem innego silnika V90 stopni jest w połozeniu całosci.

Silnik w ducati przedni cylinder ma poziomo. W VTR-e np oba są do góry. Myślę że tu tkwi sedno problemu z nazewnictwem L-twin i V-twin 90 st.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Suzuki RE5 to co :P?

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z pierwszego linka:"Silnik widlasty (silnik typu V) jest to silnik tłokowy wielocylindrowy rzędowy, w którym cylindry umieszczone są w dwóch rzędach usytuowanych względem siebie pod pewnym kątem np. 90°. Oba rzędy cylindrów napędzają jeden wspólny wał korbowy. Specyficzną odmianą jest płaski silnik V - rozwarcie między rzędami cylindrów wynosi 180°, nie mylić z bokserem."

Niestety Ducati nie podchodzi pod to objaśnienie ponieważ nie ma dwóch rzędów cylindrów :icon_biggrin: ale za to mają zawory w układzie "V":icon_biggrin:

Ale dla uzupełnienia dodam, że produkowali kiedyś silnik rzędowy.

Chyba za dużo pijesz podczas siedzenia przed komputerem.

Wikipedia nie jest źródłem wiedzy fachowej, panie mechaniku.

Silnik widlasty mamy zarówno w dwu i czterocylindrowych Ducati, jak w VTR, Harleyach i Zaporożcu.

Podaj proszę przykład silnika rzędowego Ducati, bo jakoś nie mogę sobie nic przypomnieć.

Single pamiętam, bo nawet kiedyś dotykałem i siadałem na jednocylindrówkę Ducati z lat '70 (za zgodą właściciela, ofkors).

Ale widzę, że się Piotr reformuje, bo kiedyś twierdził, że nie ma silników V180 st, jak w Ferrari.

Jednak nadal nie rozróżnia określenia marketingowego od fachowego.

Szkoda...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L jest szczególnym przypadkiem V,czyli jest silnikiem widlastym.Tylko tyle że układ cylindrów bardziej przypomina literke L niż V więc nazwano go inaczej.Można uznać też boksera za V`ke jeśli wziaśc pod uwage że silnik widlasty to silnik o położeniu cylindrów pod kątem > 0.Tzn generalnie są tylko 2 rodzaje silników spalinowych rzędowe i widlaste (no chyba że jeszcze wankla np. mazda rx8).A reszta to już nazewnictwo.Chociarz boksera też można by było uznać za szczególny przypadek silnika rzędowego,w końcu cylindry leża w jednej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...