Skocz do zawartości

"10 złych pomysłów, które stworzyły wspaniałe motocykle"


Rekomendowane odpowiedzi

@Shinigami: no wiem, jakie zalety ma wahacz jednoramienny, oprócz wyglądu. Prawdą jednak jest, że masa innych producentów radzi sobie z klasycznym wahaczem i nie marudzą, że podczas weekendu wyścigowego ciężko im się koła zdejmuje, przyznasz ;)

 

No to zostaje argument, że to włosi którzy znani są z uwielbienia dla stylistyki :) Po za tym, czy nie jest tak, że solidny blok metalu będzie miał większą sztywność przy tej samej masie porównując go do dwuramiennego wahacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zachowaniu masy to trudno w ogóle o sztywnosci monowahacza mówić.

 

Poza wspamnianymi wahaczami od nowych sbk, gdzie wahacz jest tak naprawdę spawany z blachy a odlew jest tylko niewielkim elementem, to stare SBK ducati miały naprawdę ciężkie, odlewane wahacze.

Tak jak pisałem, ponoć ducati jako uzasadnienie mono podaje mozliwość łatwiejszego i skteczniejszego, przewidywalnego odkształcania się wahacza w czasie jazdy, zgodnie z założeniami inżynierów.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam oj tam - mono wahacz jest po prostu piękny :biggrin:

 

Dokładnie, a do tego praktyczny. W parze z mono wahaczem występuje zazwyczaj (chyba zawsze?) mimośrodowa regulacja naciągu łańcucha - wspaniały wynalazek :).

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoś, zapomniałeś dodać, że wyścigowe wersje 916/998 miały monowahacz ponad 2 krotnie lżejszy niż klasyczny podwójny :icon_mrgreen:

 

Piotr Kulik...

w 1964 roku istniała 4 cylindrowa 125 Ducati, miała 23 KM przy 14000 obr, po roku moc zwiększono do 24 KM przy 16000, rzędowe twiny były produkowane seryjnie mniej więcej od połowy lat 70-tych do ok. 1985( Mototrans- taka hiszpańska konwersja Ducati)...były też 3 cylindrowe 250 i 350 oraz ok roku 1974, 4 cylindrowa 350...

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś sie coś zakleszcza brudem i rdzą w motocyklu to powinien mieć komisyjnie zabierany za nieszanowanie motocykla.

 

Cóż, RS'ka klienta była po kilka nastoletnich właścicielach z nim włącznie.

 

Piotr Kulik...

w 1964 roku istniała 4 cylindrowa 125 Ducati, miała 23 KM przy 14000 obr, po roku moc zwiększono do 24 KM przy 16000, rzędowe twiny były produkowane seryjnie mniej więcej od połowy lat 70-tych do ok. 1985( Mototrans- taka hiszpańska konwersja Ducati)...były też 3 cylindrowe 250 i 350 oraz ok roku 1974, 4 cylindrowa 350...

Pozdr. J-999

 

Przeczytałem o tym małym cacku. Wielka szkoda, że nie wypuścili tego małego bydlaka :) 4 cylindrowa seta i do tego ultrawysokoobrotowa. Nie wiem czy dobrze widzę ale tam chyba rozrząd na kołach zębatych był ?

Dobrze, że skośnoocy wypuścili CBR250RR itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem o tym małym cacku. Wielka szkoda, że nie wypuścili tego małego bydlaka :) 4 cylindrowa seta i do tego ultrawysokoobrotowa. Nie wiem czy dobrze widzę ale tam chyba rozrząd na kołach zębatych był ?

Dobrze, że skośnoocy wypuścili CBR250RR itp.

 

ta CBRka była kilka lat świetlnych później :icon_biggrin:

w 1964 roku Honda też miała 4 cylindry :http://www.youtube.com/watch?v=xNSsAZN2zYs

a tak wyglądała Ducati 4 cylindry:

http://daveinnola-bs...125cc-4cyl.html

A w roku 1959 kilka firm wystawiło 4 cylindrówki w TT i m inn. Ducati a także Honda w klasie 125cc

http://world.honda.com/MotoGP/history/RC142RoadTest/

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta CBRka była kilka lat świetlnych później :icon_biggrin:

w 1964 roku Honda też miała 4 cylindry :http://www.youtube.com/watch?v=xNSsAZN2zYs

a tak wyglądała Ducati 4 cylindry:

http://daveinnola-bs...125cc-4cyl.html

A w roku 1959 kilka firm wystawiło 4 cylindrówki w TT i m inn. Ducati a także Honda w klasie 125cc

http://world.honda.com/MotoGP/history/RC142RoadTest/

 

Honda chyba zwsze była pionierem we wprowadzaniu czegoś nowego, do tego to coś zazwyczaj dobrze działało... oczywiście jakis tram czas po wojnie.

 

A przy okazji tej kawy i wydechów w miejscu gdzie dzis znajduje się zbiorniki paliwa (w wiekszości motocykli), czy ta kawa z fotek ma zbiornik paliwa pod silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, zwłaszcza jak się zakleszczy brudem i rdzą :banghead:

 

Mi się nic nie zakleszcza, działa lekko i precyzyjnie a regulacja naciągu łańcucha to czysta przyjemność :). Co ciekawe mimośrodową regulację naciągu łańcucha, z tym że w tradycyjnym wahaczu, stosuje Benelli w modelu TNT2.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się nic nie zakleszcza, działa lekko i precyzyjnie a regulacja naciągu łańcucha to czysta przyjemność :). Co ciekawe mimośrodową regulację naciągu łańcucha, z tym że w tradycyjnym wahaczu, stosuje również Benelli w modelu TNT2.

Nic wielkiego.

Stary kapeć, GPZ 750 Unittrack z poczatku lat 80tych miał tak samo.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...