theodor. Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Trzeba dodać ze silniki ducati są zawsze montowane w ramach "na sztywno". Nie ma tam zadnych tulei gumowych czy innych tłumiących drgania rozwiazań. Silniki nie mają wałków wyrównowazajacych. Owszem wibruje, ale jak na takie rozwiazanie to znikomo. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Niekonsekwentni ???Wogole sie nie znaja, bo z ich wypisow wychodzi ze technicznie najlepsze jest 4 w rzedzie, kiedy od lat 60 wiadomo ze najlepsze jest 3 w rzedzie. Ma wszystkie zalety czworki, tyle ze nie ma wibracji 2 rzedu, ma lepszy glos i jest niewiele szersze od twina. Ja osobiście personalnie też lubię R3 w wydaniu triumpha ale nie wiedzieć czemu w szkole twierdzili, że to słaba konstrukcja, trudna do wyważenia. Być może dotyczyło to samochodów (Matiz, Maruti itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 To czemu to nie ma praktycznie żadnego wydźwięku w wyścigach? W WSBK zdecydowanie króluje V2 od Ducati, w Supersportach R4 u Hondy i Yamahy, Triumphowi daleko do sukcesów tych firm. A w MotoGP wiadomo - Triumpha nie ma. Sukcesy w wyscigach zaleza wprost proporcjonalnie od wylozonej kasy, a Triumph to mala i niezbyt bogata firma i uwazam ze Bloor robi dobrze nie angazujac sie glebiej finansowo w wyscigi.W koncu to tylko kwiatek do kozucha.Triumph postawil na wykorzystanie nostalgii ( jak HD ) i uwazam to za wlasciwy kierunek.Na drodze trojki Triumpha spisuja sie dobrze i daja wiele radochy z jazdy. Kiedys pokazaly co potrafia gdy wladuje sie w nie troche kasy, ale byl to rok 71.Wowczas BSA / Triumph triple zostawil w pobitym polu takich zawodnikow jak np Agostiniego na MV Augusta i wygrywal np Daytone biorac pierwsze 3 miejsca + piate :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Kolejne sprostowanie:firma DUCATI nigdy nie produkowała silników "V"ta konstrukcja nazywana jest L-twin lub L-2Oj, klasyfikacja silników się kłania.Nazwa handlowa/marketingowa a klasyfikacja wg. nomenklatury fachowej to czasem są dwie różne rzeczy.Nie zmienia to faktu, że Ducati posiada silnik ewidentnie widlasty: V2 90st. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Czyli według Piotra to ja też mam L-Twina. Jeszcze nie dorosłeś:icon_biggrin: na razie masz tylko Hondę:icon_biggrin: Oj, klasyfikacja silników się kłania.Nazwa handlowa/marketingowa a klasyfikacja wg. nomenklatury fachowej to czasem są dwie różne rzeczy.Nie zmienia to faktu, że Ducati posiada silnik ewidentnie widlasty: V2 90st. http://www.ducati.com/bikes/superbike/848__evo_corse/index.do Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 (edytowane) Cieszę się, że temat wywołał jakąś dyskusję, a nie flejma ;) Edytowane 1 Grudnia 2011 przez MarcMarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 podobno BMW RXXXX to też V, takie 180* V2 :D Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 (edytowane) Nie, to już inna bajka :bigrazz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlastyhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_przeciwleg%C5%82ych_cylindrach Szkoda, że nie zrobili motocykla z silnikiem wankla: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla Edytowane 1 Grudnia 2011 przez MSI Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Nie, to już inna bajka :bigrazz: http://pl.wikipedia....Silnik_widlastyhttp://pl.wikipedia....2ych_cylindrach Szkoda, że nie zrobili motocykla z silnikiem wankla: http://pl.wikipedia....i/Silnik_Wankla Cytat z pierwszego linka:"Silnik widlasty (silnik typu V) jest to silnik tłokowy wielocylindrowy rzędowy, w którym cylindry umieszczone są w dwóch rzędach usytuowanych względem siebie pod pewnym kątem np. 90°. Oba rzędy cylindrów napędzają jeden wspólny wał korbowy. Specyficzną odmianą jest płaski silnik V - rozwarcie między rzędami cylindrów wynosi 180°, nie mylić z bokserem."Niestety Ducati nie podchodzi pod to objaśnienie ponieważ nie ma dwóch rzędów cylindrów :icon_biggrin: ale za to mają zawory w układzie "V":icon_biggrin:Ale dla uzupełnienia dodam, że produkowali kiedyś silnik rzędowy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Były chyba motocykle z wanklem, Nortony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Były chyba motocykle z wanklem, Nortony? Były : Norton, Suzuki, Herkules W2000, VanVeen a nawet jeden z pionowym wałem ale nie pamiętam nazwy :icon_biggrin:A prototyp powstał także w fabryce MZ, Honda, Yamaha.http://www.der-wankelmotor.de/Motoraeder/MZ-Motorrad/mz-motorrad.html Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 w moim odczuciu róznica silnika ducati względem innego silnika V90 stopni jest w połozeniu całosci.Silnik w ducati przedni cylinder ma poziomo. W VTR-e np oba są do góry. Myślę że tu tkwi sedno problemu z nazewnictwem L-twin i V-twin 90 st. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Nie, to już inna bajka :bigrazz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlastyhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_przeciwleg%C5%82ych_cylindrach Szkoda, że nie zrobili motocykla z silnikiem wankla: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla A Suzuki RE5 to co :P? Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Cytat z pierwszego linka:"Silnik widlasty (silnik typu V) jest to silnik tłokowy wielocylindrowy rzędowy, w którym cylindry umieszczone są w dwóch rzędach usytuowanych względem siebie pod pewnym kątem np. 90°. Oba rzędy cylindrów napędzają jeden wspólny wał korbowy. Specyficzną odmianą jest płaski silnik V - rozwarcie między rzędami cylindrów wynosi 180°, nie mylić z bokserem."Niestety Ducati nie podchodzi pod to objaśnienie ponieważ nie ma dwóch rzędów cylindrów :icon_biggrin: ale za to mają zawory w układzie "V":icon_biggrin:Ale dla uzupełnienia dodam, że produkowali kiedyś silnik rzędowy.Chyba za dużo pijesz podczas siedzenia przed komputerem.Wikipedia nie jest źródłem wiedzy fachowej, panie mechaniku.Silnik widlasty mamy zarówno w dwu i czterocylindrowych Ducati, jak w VTR, Harleyach i Zaporożcu.Podaj proszę przykład silnika rzędowego Ducati, bo jakoś nie mogę sobie nic przypomnieć.Single pamiętam, bo nawet kiedyś dotykałem i siadałem na jednocylindrówkę Ducati z lat '70 (za zgodą właściciela, ofkors).Ale widzę, że się Piotr reformuje, bo kiedyś twierdził, że nie ma silników V180 st, jak w Ferrari.Jednak nadal nie rozróżnia określenia marketingowego od fachowego.Szkoda... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mounthains Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 L jest szczególnym przypadkiem V,czyli jest silnikiem widlastym.Tylko tyle że układ cylindrów bardziej przypomina literke L niż V więc nazwano go inaczej.Można uznać też boksera za V`ke jeśli wziaśc pod uwage że silnik widlasty to silnik o położeniu cylindrów pod kątem > 0.Tzn generalnie są tylko 2 rodzaje silników spalinowych rzędowe i widlaste (no chyba że jeszcze wankla np. mazda rx8).A reszta to już nazewnictwo.Chociarz boksera też można by było uznać za szczególny przypadek silnika rzędowego,w końcu cylindry leża w jednej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.