plebanln Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 mam taki problem, mianowicie:ostatnio wymieniłem linki gazu "niunia" stała w bezruchu jakies 2 tyg w garażu (to było jakies 2 tyg temu czyli jakies przymrozki juz były) jak ją odpaliłem nie mogła wejść na obroty więc wiele nie myśląc pomogłem jej odkręcając przepustnice nom i wtedy się zaczeło głośne regularne stukanie coś takiego jak w tym temacie Kawasaki zx6r 2000r. stukanie Moto mam od niedawna i co moge stwierdzić ze było tam mało oleju, uzupełniłem ale chyba za późno. dzisiaj spuściłem olej bo piszecie że jak panewki to beda opiłki albo z nich albo z kosza sprzęgłowego bo ktoś pisał że on tez moze tak stukać nom ale oil czysty. Pozostaje wierzyc że nie panewki i ze to zawory nom i tez rozebrałem wychodzi mi narazie na ssących że bleszka 0,35 wchodzi z leciutkim oporem w serwisówce coś pisało że od 0,11 mm do 0,19mm i tu moije pytanie czy o tyle przekroczona wartość może być powodem takich stukań w silniiku?? i chyba banalne czy jak panewke trafiło to tylko wymiana pieca zostaje?? dodam że odkąd zacza tak stukac po przejechaniu paru set metrów jest go ciężko ponownie uruchomić pozdrawiam i z góry dzieki ludziom wnoszącym jakies ciekawe sugestie do tematuWyślij e-mail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Nie obraź się, ale oddaj moto do mechanika, albo niech osłucha je ktoś kumaty - będzie szybciej, pewniej i taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Z lekkim oporem? A 0,30 wchodzi calkowicie luzno? Nie pomyliles z wydechem? Edytowane 28 Listopada 2011 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Mi jak w ZX6R zaczeła stukać panweka to objawiało się to tak, że zaraz po odpaleniu zimnego silnika póki olej jest gęsty to stukania/pukania nie było a im silnik był cieplejszy tym coraz bardziej sie to stukanie nasilało... Jeśli to panewka to pozostaje tylko wymiana pieca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 to nie "zawory" tak stukają. Trzeba było chociaż nagrać filmik. Ile oleju brakowało? Wszystko układa się w całość i myślę że możesz się już orientować w cenach używanych silników. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plebanln Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Z lekkim oporem? A 0,30 wchodzi calkowicie luzno? Nie pomyliles z wydechem? może że nie dopatrzyłem oleju to jest prostacki błąd ale w sumie nie da sie raczej pomylic jedne przy gaźnuiku a tamte przy wydechu tak ze odpada pomyłaka moto kupiony tez od laika tak ze może "niunia" nie była ustawiana przez 5 lat hehe ale tak jak pisałem 0,35 wchodzi to nie "zawory" tak stukają. Trzeba było chociaż nagrać filmik. Ile oleju brakowało? Wszystko układa się w całość i myślę że możesz się już orientować w cenach używanych silników. oleju tak z 1 l może ciut wiecej Mi jak w ZX6R zaczeła stukać panweka to objawiało się to tak, że zaraz po odpaleniu zimnego silnika póki olej jest gęsty to stukania/pukania nie było a im silnik był cieplejszy tym coraz bardziej sie to stukanie nasilało... Jeśli to panewka to pozostaje tylko wymiana pieca... ten czy zimny czy ciepły to tak samo razem ze wzrostem obrotów stukanie sie nasilajak nim jeździłem ostatni raz była taka sytuacja przejechałem z 500 metrów i go zgasiłem, odpalić masakra (odpalił na pych fakt że na raz) rozrusznik kręcił ale po chwili zacza aku padać co sie nigdy nie zdazyło a nie kreciłem kto wie jak długo nom i tu czy to może być coś powiązane z alternatorem to stukanie czy nie ma takiej możliwości że by coś w nim mogło stukac PS już sie rozglądam ze sercem hehe a jutro ide po olej jak tyko kupie silnik to odrazu wymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 może że nie dopatrzyłem oleju to jest prostacki błąd ale w sumie nie da sie raczej pomylic jedne przy gaźnuiku a tamte przy wydechu tak ze odpada pomyłaka moto kupiony tez od laika tak ze może "niunia" nie była ustawiana przez 5 lat hehe ale tak jak pisałem 0,35 wchodzi Tylko, ze w tym sprzecie luz zaworowy sie skraca w miare uzywania. Za duzy luz to nie wiem z czego by wynikal - moze zawor krzywy.. Ale to wszystko jest do zobaczenia, a nie gdybania. oleju tak z 1 l może ciut wiecej Tyle bylo w silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plebanln Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 "20072011007"ktoś jak jest ciekaw to wkleić to w google i drugie co wyjdzie to moj identycznie pracuje Tylko, ze w tym sprzecie luz zaworowy sie skraca w miare uzywania. Za duzy luz to nie wiem z czego by wynikal - moze zawor krzywy.. Ale to wszystko jest do zobaczenia, a nie gdybania. Tyle bylo w silniku? tyle było, sporo dolałemmoże i krzywe ale to 0,35 mm wchodzi na wszystkie 8 ssące tak że raczej nie bo że by wszystkie, a i mechanik mi doradził że by sprawdzac dotąd aż blaszka nie wejdzie, czy tak jest prawidłowo, bo jeśli tak to mysle że i 0,45 tam wejdzie ale to jutro po pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 (edytowane) Zle Ci doradzil, bo wciskajac szczelinomierz na sile wcisniesz zawor i praktycznie kazdy listek Ci wejdzie. Wkladaj po kolei takie listki ktore wchodza prawie bez oporu, az trafi sie jeden ktory bedzie stawial opor. Jesli masz szczelinomierz wyskalowany co 0,01 (w co watpie) to dokladniej ustalisz luz - a to w przypadku regulacji plytkowej jest niezbedne. Jesli litr oleju miales w silniku to marnie to widze... Przede wszystkim panewki na walkach rozrzadu. No ale roznie to bywa... Edytowane 28 Listopada 2011 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweli Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) ja nie rozumiem nie ktorych... Martwisz sie ze zaczal moto pukac a masz w du.. czy masz olej czy nie. Poza tym na zimnym sie nie pomaga motocyklowi wkrecac na obroty. nagraj filmik i posluchaj dokladnie z ktorej czesci silnika Ci stuka, dol lub gore latwo poznac a wtedy juz sie duzo dowiesz, sprzeglo bym raczej wykluczyl. Edytowane 29 Listopada 2011 przez Paweli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Kolega już napisał: wklejcie w wyszukiwarkę google "20072011007". Silnik na śmietnik (no może nie cały) ;) Cytuj --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plebanln Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Kolega już napisał: wklejcie w wyszukiwarkę google "20072011007". Silnik na śmietnik (no może nie cały) ;) i o takie coś mi chodzi a nie ktoś piosze ze do mechanika ja mu zaplace za zawory i za płytki a tu dalej wyjdzie że panewki, ustawine zaworów pewno z 400 zl potem silnik 1400 nom i suma się robi. stukanie słychać z prawej strony w górnej części czyli mi się wydaje że albo to te zawory albo co gorsza to panewka ta przy tłoku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 i o takie coś mi chodzi a nie ktoś piosze ze do mechanika ja mu zaplace za zawory i za płytki a tu dalej wyjdzie że panewki, ustawine zaworów pewno z 400 zl potem silnik 1400 nom i suma się robi. stukanie słychać z prawej strony w górnej części czyli mi się wydaje że albo to te zawory albo co gorsza to panewka ta przy tłoku . Nie ktoś tylko toowdy napisał abyś oddał do mechanika ale nie napisał o remoncie kapitalnym.nie masz pojęcia o mechanice silnikowej to nie ruszaj, wciskasz na siłę szczelinomierz, podejrzewasz panewkę przy tłoku? o czym Ty w ogóle piszesz?Stwierdzenie u mechanika nie kosztuje dużo a będziesz miał pewność gdzie urodził się ten dzięcioł i co dalej robić. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Dlaczego Piotr nie ma przycisku "+"? :icon_biggrin: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plebanln Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Nie ktoś tylko toowdy napisał abyś oddał do mechanika ale nie napisał o remoncie kapitalnym.nie masz pojęcia o mechanice silnikowej to nie ruszaj, wciskasz na siłę szczelinomierz, podejrzewasz panewkę przy tłoku? o czym Ty w ogóle piszesz?Stwierdzenie u mechanika nie kosztuje dużo a będziesz miał pewność gdzie urodził się ten dzięcioł i co dalej robić. przez to pytalem jak powinno sie mierzyć szczelinomierzem, to mój pierwszy motocykl z takiej półki mechanike robiłem przy samochodach nom ale fakt ze na japonczyka nie trafiłem. mi gość mówił że na korbie są dwie panewki, na wale i pod tłokiem nom i tego się trzymam bo jak mówilem nie rozbieralem, jak juz bedzie pewne ze silnik na złom to rozbiore powoli i wtedy bede znawcą jak kolega nom ale fakt faktem ze tylko w zx6r bo nie chciał bym na innych tak praktykować :) pozdrawiamPS:skoro wynika że panewki nie ma i jest wymyślona przez zaprzyjaźnionego speca to pozostaje ta na wale, czy do tak owej nie ma dostępu po ściągnięciu miski,a czy w ogóle takie coś sie zmienia?? Zle Ci doradzil, bo wciskajac szczelinomierz na sile wcisniesz zawor i praktycznie kazdy listek Ci wejdzie. Wkladaj po kolei takie listki ktore wchodza prawie bez oporu, az trafi sie jeden ktory bedzie stawial opor. Jesli masz szczelinomierz wyskalowany co 0,01 (w co watpie) to dokladniej ustalisz luz - a to w przypadku regulacji plytkowej jest niezbedne. Jesli litr oleju miales w silniku to marnie to widze... Przede wszystkim panewki na walkach rozrzadu. No ale roznie to bywa...szczelinomierz mam 0.05 czy 0.01 jest oknieczny czy tym co 0,05 tez mozna ustawić?? Edytowane 29 Listopada 2011 przez plebanln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.