Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

Sklad mieszanki na wolnych obrotach reguluje sie sruba umieszczona zwykle na szczycie okraglej, poziomej rury gaznika bedacej jak gdyby przedluzeniem kolektora ssacego. Pisze zwykle, bo nie znam XJ i dobrze by bylo looknac w fiszki.

Ta rura pozioma gaznika laczy sie z rura pionowa w ktorej znajduja sie przepustnice podcisnieniowe rozpylacz i cala reszta urzadzen, a srubka moze byc umieszczona za rura pionowa albo przed nia. Jezeli jest przed nia to reguluje ilosc powietrza w mieszance - odkrecanie zubaza, a przykrecanie wzbogaca mieszanke - jezeli jest za nia to reguluje ilosc benzyny w mieszance i wowczas odwrotnie, przykrecanie zubaza, a odkrecanie wzbogaca mieszanke.

Dodatkowa trudnoscia jest zaslepianie tej sruby w wersji amerykanskiej motocykla.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dzięki za pomoc... dzisiaj pokręciłem jakąś śrubą, obroty spadły więc to chyba będzie to :buttrock: na razie tak to zostawię, ustawiłem obroty na około 1200 i jest o wiele lepiej. Mniej nie chciałem dawać bo jak schodzi z obrotów bo obroty dochodzą do 1000 i mam wrażenie jakby miał zgasnąć, ale w razie czego jeszcze się tym pobawię, dużo roboty nie ma bo nawet na skrzyżowaniu można się schylić i pokręcić :lol:

Poza tym nie wiem jakie to będzie miało znaczenie przy odpalaniu... ale jest ok

Conan nie strasz mnie bo moja ma przebieg 68 tyś... ale liczę na to że jeszcze ten amorek długo mi posłuży :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Do alan: niestety regeneracja się nie powiodła, udało sie dopasować używany amorek od FZR-ki, trzeba przerobić mocowanie przy wahaczu - śmiga jak szalony, i regulacja inna. Mogę wreszcie spokojnie przejeżdżać przez torowiska i inne miejskie wertepy :( ,

Do Marlew: tak fajnie mi się jeżdzi, że aż olej spod głowicy poszedł - chyba przyspieszę remont, chciałbym zobaczyć Twoją głowicę, ale jak się skontaktować?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam' date='

Do Marlew: tak fajnie mi się jeżdzi, że aż olej spod głowicy poszedł - chyba przyspieszę remont, chciałbym zobaczyć Twoją głowicę, ale jak się skontaktować?

Pozdrowienia[/quote']

 

Zapraszam do mnie - tel 603667944 - 20 km od Janek w strone Katowic - głowica jest rozebrana wiec nie ma problemu z weryfikacją.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Ja mam xj z 91r. model 3Kn.

1. U mnie spalanie to maxymalnie 7-8L w trasie na spokojnie schodzi do 4L

2. Z tym braniem oleju to chyba normalne mi też tak gdzieś wychodzi 1L na 1kkm

3. Ja nie mam wrażenia że moto zaczyna mi latać, ostatnio jeździłem nim po torze, wchodzenie w zakrety to pełna przyjemność ma jedną wade za nisko podnóżki mogły by być troche wyżej to by tak nie tarły o asfalt :(

Przyspieszenie jakoś mi tak nie sprawia radości wiadomo 600 :-) ja na swojej zrobiłem już ponad 8000km spalił mi się regulator napięcia ale to z mojej winy.... zaraz jak ją kupiłem to wymieniłem zębatki i łańcuch na RK jeszcze przez te 8000km nie był naciągany :-) Trzeba uważać na pług na dole szczególnie jak się wjeżdza z chodnika na ulice, troche zybko się to zrobi i już jest traaach. Zawieszenie REWELACJA!! Pozycja tak samo, po 2h jazdy w trasie odczuwam taki dziwny ból karku i barku ale to pewnie dlatego że krzywy jestem ;)

Hehe a i radze uważać przy ostrym ruszaniu z pod świateł :-) wczoraj koło w góre ładnie poszło :mrgreen:

Pozdrawiam!

 

Fotki mojej xj http://www.bikepics.com/members/yelczo/91xj600s/

 

PS: aktualnie jest na sprzedaż cena 5800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przepraszam bardzo ale umknął mi ten temat i to dość dawno, myślałem że umarł śmiercią naturalną. Widzę jednak że coś często nie dziala powiadamianie o nowych postach.

 

Pytaliście co to YICS

 

 

Jest to system kanalików łączący wszystkie danały ssące. Stosuje się to, poto aby zwiększyć napełnianie cylindrów mieszanką paliwowo powietrzną. Podczas suwu dolotu gdy na innych cylindrach jest praca lub wydech to zwyczajnie zasysa powietrze przez te kanaliki do cylindrów w które są w dolocie.

 

System jest bardoz fajny, tylko że w naszym cudownym kraju są problemy z regulacją takich sprzętów. Gdyż do regulacji jest potrzebny ci specjalny pręcik z gumkami aby zatkać te kanaliki. W przeciwnym razie będziemy mieli wadliwe/przeklamane wskazania na wakuometrach. Z wyżej wymienionych powodów często bywa tak, iż właściciele sprzętów z YICS-em uskarązają się na nerwową prace silników pomimo przeprowadzonej regulacji, a zwyczajnie mechaniory nie wiedzą jak to zrobić i robią ją źle i nic nie mówia wlaścicielom.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w XJ600 też jest YICS? Jak tak przyjrzę się króćcom ssącym - z każdego wychodzi taki kanalik. Wydaje mi się, że są połączone. Czy tak jest faktycznie?

 

michał

 

pees: zrobiłem sobie miarkę do oleju i mam zamiar dokładnie sprawdzić zużycie. Na razie wychodzi mi około 0,4 na 1400-1500 km. W porównaniu z 1l na 1000km nie brzmi to źle. Chcę sprawdzić jak wygląda to u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kanaliki są w głowicy, nie na króccach ssących. Te kanaliki które widziałeś są prawdopodobnie do podłączenia wakuometrów. Kanaliki YICS zaczynają się w kanałach dolotowych w głowicy i nad lub pod kanałami ssącymi jest wtdrązony kanał przelotowy zaślepiony z obu stron gaźników śrubami.

 

embe

 

Opisz dokladnie jak zamierzasz mierzyć poziom oleju?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jakiś poziom oleju z tej chwili. Dolewam dokładnie określoną ilość (zmierzoną) do kreski MAX. Zakręcam, zeruję licznik dziennego przebiegu. Jeżdże i dolewam. Po dolaniu np. 500ml sprawdzam ile przejechałem. Zakładam, że przebieg zmierzę w momencie, gdy poziom oleju osiągnie wartość pierwotną, czyli tą, sprzed pierwszej dolewki. W ten sposób będę wiedział, że te pół litra zostało wychłeptane na TAKIM konkretnym dystansie. Da się zrobić?

 

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej zmierzyć ile oleju spuścisz przy wymianie, dodatkowo zsumujesz wszystkie dolewki i bedziesz mial ilość olej, którą moto wypije na dystansie około 6000km

wiem z własnego doświadczenia że pomiar poziomu oleju jest bardzi uzależniony od podłoża,

mierzyłem keidyś na wyjeździe i wyszło że oleju jest za mało tym bardziej że po odpaleniu zaswieciła kontrolka, z duszą na ramieniu dolałem oleij, wróciłem do domu a potem przywymianie okazało się że było go az nadto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to, kótry jest lepszy, wiem tylko że odczyt z okienka jest czasami niedokładny, efektem czego było ze zrobilem sporo km z wieksza ilością oleju, swoją droga kiedyś na trasie widziałem Fina na XJ900 i zamiast kolka oleju mial wkręcony termometr do pomiaru temperatury oleju, nawet ciekawy patenet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam XJ 600 S Diversion z 1992roku

i jak ostatnio zrobilem trase 600km to drgań już wcale nie czułem ;)

ostatnio od drgan pękł oryginalny gmol !!!!!!!

I jak wrzucam jedynke to też jest niezłe szarpnięcie,

spalanie ok 5,5 - 6 l/100km

 

Poza tym super motorek tani w zakupie, niezawodny, łatwy w obsłudze i bardzo popularny

( czyli łatwo dostać części )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Nie odzywałem się tak długo bo: przeprowadzka i kłopoty z netem.

Do alan: amorek od FZR kosztował 350 zł, przeróbka i wymiana 150, niedługo pewnie bedę robił za eksperta od cen - patrz wątek przy piwie - figura dzisiaj była. :)

Dla mnie to koniec sezonu, a jeszcze w piątek oglądałem oponki deszczowe, co by spokojnie do grudnia prześmigać.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...