Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

Dzwoń na te numery:

 

1) facet numer 1 >> Tel. (75) 782 50 60' date=' 0 607 65 82 91

2) facet numer 2 >> Tel. 0 501 13 62 35

 

...[/quote']

 

Serdeczne dzięki . Nr 2 nie ma ale od nr 1 kupuje całą głowicę bo niechciał wymontować zaworu :P ale gość OK, biorę ją za 250 i jak wymontuje zawór to bede sprzedawał więc jakby ktoś potrzebował głowice w podobno świetnym stanie do XJ ..... to juz wiecie do kogo sie zgłosić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam kilka pytanek co do użytkowania motocykla z tytułu postu. Dokładnie chodzi mi o tą z roku 1993.

1 Jakie macie obroty biegu jałowego? Bo ja mam 1500 i wydaje mi się że to troszkę za dużo.

2 Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi? Bo ja w mieście zmieniam przy około 2500-3000. Nie są to za niskie obroty?

3 Przy odpalaniu zimnego silnika na ssaniu, kilka razy mi "puknie" w rurę wydechową oraz w gaźnik... Myślę że trzeba by wyregulować zapłon ale nie jestem pewien (jeśli tak to ile by kosztowała regulacja zapłonu w jakimś warsztacie)?

4 przy wrzucaniu I na gorącym silniku muszę ją wrzucać mocno bo trochę zgrzyta... czy też macie takie coś? Może wyregulować sprzęgło? (i ponownie się pytam ile takie coś może kosztować)?

 

moto mam od niedawna stąd moje pytania na ten temat.

poza tym jeździ mi się nim bardzo dobrze, ciągle wyszukuję tutaj nowe wskazówki które pomagają mi w poruszaniu się jednośladem po drogach...

z góry dzięki za odpowiedź :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do alan: Mam model z 1987, Twój to chyba nowa wersja - bardziej pochylony silnik, inny bak

1. Miałem na wolnych obrotach ok 800 i było w porządku, po przygodach z cewkami i przejechaniu 7 kkm od regulacji zrobiło się 2000 i to moim zdaniem nie jest OK - wybieram się na przegląd.

2.Biegi zmieniam 5-6 tys. - przyspieszanie 4-5 przy płynnym zwalnianiu, moja XJ jdzie zdrowo powyżej 7 tys. i czasami utrzymuję te obroty przy dynamicznej jeździe.

3. Moim zdaniem strzelanie przy zimnym silniku to sprawa mieszanki, ewntualnie niewłaściwej benzyny i ustawieniu wyprzedzenia zapłonu - spotkałem się z tym samochodzie, ale przy nagrzanym silniku. Proponuję zrobić czyszczenie gaźników i synchronizację, jeżeli sytuacja się nie zmieni dopiero zająć się zapłonem.

4. Mam to samo przy wysokich obrotach biegu jałowego, przedtem tego nie było. Radzę sobie tak: trochę wcześniej wrzucam I na światłach naciskając powoli lecz mocno - unikam głośnego uderzenia - myślę, że szkodliwe.

Za serwis wiosenny w Wawie (wymiana klocków, wszystkich płynów, przegląd ogólny, synchronizacja i czyszczeni gażników) zapłaciłem 400 zł, w takim małym warsztacie. Zdaje się, że trzeba operacje powtórzyć :buttrock:

Do Marlew: napisz w jakim stanie będziesz miał głowicę, zdaję się, że w zimę (mam nadzieję :crossy: ) czeka mnie poważny remont.

embe - żyjesz? coś Cię nie widać i nie słychać.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj panie Conanie :buttrock: Po połudnoiu pracuję, wracam późno i idę spać. Wstaję o 11-12, jem i idę do pracy. Kocioł i świrowisko. To wszystko dla konia i gitarki, ale prawdopodobnie wszystko co zarobię pójdzie w konia właśnie. Podobnie jak Marlew nie lubię stuków i jakichkolwiek kompromisów na tle technicznym, jednak na razie muszę się z tym pogodzić, bo nie mam kaszany na kompleksowe zajęcie się silnikiem. Może w sierpniu jakoś lepiej będzie z czasem, to jakośrazem śmigniemy. A tak na marginesie, raz czy dwa zajrzałem do Ciebie będąc koniem, ale nie było Cię wtedy w robocie. Owa sympatyczna blond-pani miała przekazać pozdrowienia :crossy:

 

Ostatnio mam zagwozdkęz olejem. Napisałem w wątku "mechanika ogólna". Dziwnie szybko go ubyło, podczas gdy do tej pory w ogóle nie był zużywany. Hę... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Do Marlew: napisz w jakim stanie będziesz miał głowicę, zdaję się, że w zimę (mam nadzieję :buttrock: ) czeka mnie poważny remont.

...

Pozdrowienia

 

Cześć,

głowica cała, brak pęknięć - ukruszony kawałek radiatora (1cm/1cm), jeden zawór zabrałem (wydech) więc trzeba dokupić. Wałki rozrządu bez śladów zużycia, panewki wałków OK, b. swieżo zdjęta - widać po uszczelkach itd, ogólnie trzeba wziąć i zobaczyć - teraz jest rozłożona na części więc wszystko widać.

Aha dałem 250 wymontowałem zawór i chciałbym 200 wziąć...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do embe: cieszę się, że żyjesz, pozdrowienia dostałem - dzięki. Na pocieszenie: też dużo pracuję, a wydatki na rumaka muszę wcisnąć w budżet rodzinny i to jest bardzo trudna sztuka :buttrock:

Niestety za dwa tygodnie opuszczam Ursynów i przeprowadzam się na Pragę, biuro do końca roku a starym miejscu, potem zobaczymy.

Z olejem miałem podobnie, nagle zaczeło ubywać, na jesieni 2003 poziom się utrzymywał, a teraz schodzi równo 1l/1000 km, za to przyczyna się znalazła: po remoncie (wymianie - MonsterGarage z kolegą uprawialiśmy) częśi układu wydechowego, odcinek pomiędzy tłumikami a kolektorami wydechowymi, widać piękne obłoczki przy dodaniu gazu, wcześniej nie było. Po za tym dźwięk się bardzo zmienił, też fajny i trochę ciszej na wolnych obrotach, na górze po staremu - piekło. Po zmierzeniu ciśnienia w cylndrach wyszły różnice kwalifikujące silnik do remontu - jest na granicy wg danych serwisowych, tak powiedzieli w warsztacie - dramatu nie ma ale niedługo trzeba będzie się tym zająć.

Do Marlew: jak wyżej, pomału szykuję się do remontu, w sierpniu nie dam rady finansowo, ale później chętnie obejrzę głowicę, nie trzymam z decyzją - jeżeli ktoś będzie potrzebował przede mną to trudno.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam kilka pytanek co do użytkowania motocykla z tytułu postu. Dokładnie chodzi mi o tą z roku 1993.

 

Witam,

mam XJ 600S z 1995 roku (Diversion)

 

1 Jakie macie obroty biegu jałowego? Bo ja mam 1500 i wydaje mi się że to troszkę za dużo.

Za dużo. Tyle powinno być podczas rozgrzewania zimnego silnika na ssaniu. Po całkowitym zamknięciu ssania

u mnie jest około 1000 rpm (800 - 1000 rpm).

 

2 Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi? Bo ja w mieście zmieniam przy około 2500-3000. Nie są to za niskie obroty?

Dla ekonomicznej jazdy - czemu nie :buttrock: Ale to nie jest silnik V2 (który ciągnie od dołu), tu trzeba trochę wkręcić silnik na obroty :crossy:

 

3 Przy odpalaniu zimnego silnika na ssaniu, kilka razy mi "puknie" w rurę wydechową oraz w gaźnik... Myślę że trzeba by wyregulować zapłon ale nie jestem pewien (jeśli tak to ile by kosztowała regulacja zapłonu w jakimś warsztacie)?

Tu się nie wypowiadam za bardzo, ale sprawdź raczej ten zapłon, bo możesz uwalić świece jak Ci moto zdechnie na ssaniu, poza tym to nie jest normalne i należało by to poprawić. Objawy wskazują IMHO na zapłon.

 

4 przy wrzucaniu I na gorącym silniku muszę ją wrzucać mocno bo trochę zgrzyta... czy też macie takie coś? Może wyregulować sprzęgło? (i ponownie się pytam ile takie coś może kosztować)?

Zacznij od zbicia obrotów. Przy wrzucaniu jedynki stuk jest dopuszczalny, ale zgrzytać nie powinno. Kiedyś miałem za wysokie obroty w MZ-cie i też były problemy z wrzucaniem jedynki. Jeśli sprzęgło Ci nie ślizga, ani nie ciągnie to raczej bym nie regulował.

Hint: Podczas jazdy, przy redukcji biegów staraj się robić przegazówki (krótkie dodanie gazu przed naciśnięciem dźwigni zmiany biegów), powinno to wydłużyć żywotność skrzyni biegów.

 

moto mam od niedawna stąd moje pytania na ten temat.

poza tym jeździ mi się nim bardzo dobrze, ciągle wyszukuję tutaj nowe wskazówki które pomagają mi w poruszaniu się jednośladem po drogach...

Bo to zajefajne moto jest :evil:

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

skoro mowa o XJ600 to też sie dołącze...

 

1 Jakie macie obroty biegu jałowego? Bo ja mam 1500 i wydaje mi się że to troszkę za dużo.

Za dużo. Tyle powinno być podczas rozgrzewania zimnego silnika na ssaniu. Po całkowitym zamknięciu ssania

u mnie jest około 1000 rpm (800 - 1000 rpm).

 

Mam Diversiona z 99 i w instrukcji napisali' date=' że obroty na biegu jałowym powinny oscylować w okolicy 1200 -1300 rpm. U mnie tak mniejwięcej jest, natomiast na pełnym ssaniu dochodzą aż do 2500rpm. Ale teraz ssania nie używam - rozgrzewam moto chwile przed jazdą i w drogę. Ssanie odkręcam jak jest chłodniej.

 

2 Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi? Bo ja w mieście zmieniam przy około 2500-3000. Nie są to za niskie obroty?

Dla ekonomicznej jazdy - czemu nie :crossy: Ale to nie jest silnik V2 (który ciągnie od dołu)' date=' tu trzeba trochę wkręcić silnik na obroty :evil:[/quote']

 

W instrukcji radzą aby zmieniać biegi co każde 10km/h, czyli 6-stke włączamy przy 60 km/h (oczywiście jeśli chcemy spalić jak naj mniej paliwa). Przy takiej jeździe osiągnąłem spalanie ok 5l/100km w mieście, więc chyba nieźle.Gdy instrukcję odłożę w przysłowiowy kąt uzyskuję o 1l więcej na 100km.

 

4 przy wrzucaniu I na gorącym silniku muszę ją wrzucać mocno bo trochę zgrzyta... czy też macie takie coś? Może wyregulować sprzęgło? (i ponownie się pytam ile takie coś może kosztować)?

Zacznij od zbicia obrotów. Przy wrzucaniu jedynki stuk jest dopuszczalny' date=' ale zgrzytać nie powinno. Kiedyś miałem za wysokie obroty w MZ-cie i też były problemy z wrzucaniem jedynki. Jeśli sprzęgło Ci nie ślizga, ani nie ciągnie to raczej bym nie regulował.

Hint: Podczas jazdy, przy redukcji biegów staraj się robić przegazówki (krótkie dodanie gazu przed naciśnięciem dźwigni zmiany biegów), powinno to wydłużyć żywotność skrzyni biegów.[/quote']

 

pierwszy bieg zawsze bardziej lub mniej stuka, więc tu bym się nie przejmował - kwestia wprawy.

 

Bo to zajefajne moto jest :evil:

 

zgadzam się :evil:

 

a teraz jedno pytanko: W ost łikend zrobiłem trasę W-wa - Bielsko B. - Żar - W-wa (więc byłem niedaleko Kęt!!!). Była to moja pierwsza dłuższa trasa i na dodatek z Narzeczoną na pokładzie. Jako że robiliśmy TO pierwszy raz :buttrock: rozpocząłem nieśmiało od 90km/h i tak przejechaliśmy pierwszy odcinek ok 100km. Nie był to rekord prędkości, ale od czegos trzeba zacząć. I z tą prędkośćią wiąże sie moje pytanie, ponieważ gdy zrobiliśmy sobie przerwę spostrzegłem, że moje ręce drżą przez jakies 10 min po wyłączeniu silnika,a naprawdę nic wcześniej nie piłem!!!. Na 6 biegu motor ma ok4200rpm, prędkość ok 90km/h i silnik wpada w coś na kształt rezonansu - wszystko drga i klekoce, po osiagnięciu 100 -120km/h (5000-6000 rpm) drgania zanikają. czy podobne zjawisko obserwujecie u siebie? A poza tym silnik poci się pod jedna ze śrubek na dole. Kilka kropel oleju pod motorkiem pojawiało się na postojach gdy wcześniej jechałem właśnie ok 90km/h natomiast gdy jechałem szybciej wsazystko było ok, żadnych strat w oleju, czy taki mały wyciek tez może być spowodowany tymi drganiami? bo wydaje mi się że tak!

 

To tyle na teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam XJ-tę rocznik taki sam jak twój, te drgania są również w moim motocyklu i przy obrotach 4200-4500, prędkośc przy tych obrotach zależy juz od załozonych zębatek ale u mnie to jest jakieś 100km/h, pierwszy bieg czasem strzela jak się go zapina (tzn. czasem słychać mało przyjemne stuki), z dwójką i trójką jest znacznie lepiej,

u mnie obroty na ssaniu dochodzą nawet do 3000, ale nie kręcę go tak jak jest zimny, spalanie jest na poziomie 5l/100km praktycznie zawsze (miasto, cykl mieszany), nieco mniej jest na trasie,

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Diversiona z 99 i w instrukcji napisali' date=' że obroty na biegu jałowym powinny oscylować w okolicy 1200 -1300 rpm. U mnie tak mniejwięcej jest, natomiast na pełnym ssaniu dochodzą aż do 2500rpm. Ale teraz ssania nie używam - rozgrzewam moto chwile przed jazdą i w drogę. Ssanie odkręcam jak jest chłodniej.[/quote']

Skoro tak piszą, to widać tak ma być :crossy:

Ja odpalam zawsze na ssaniu, chyba że silnik jest ciepły. Zaraz po odpaleniu moto dochodzi do około 3 krpm, przymykam wtedy ssanie, aby obroty były na poziomie 2 krpm. Później całkiem zamykam ssanie, w międzyczasie ubieram ciuchy i po chwili wsiadam i jadę. Przez kilka pierwszych km odkręcam do 3 - 3.5 krpm

 

W instrukcji radzą aby zmieniać biegi co każde 10km/h' date=' czyli 6-stke włączamy przy 60 km/h

[/quote']

Nuuuuda..... Ziew. :evil:

 

a teraz jedno pytanko: W ost łikend zrobiłem trasę W-wa - Bielsko B. - Żar - W-wa (więc byłem niedaleko Kęt!!!). Była to moja pierwsza dłuższa trasa i na dodatek z Narzeczoną na pokładzie. Jako że robiliśmy TO pierwszy raz :buttrock: rozpocząłem nieśmiało od 90km/h i tak przejechaliśmy pierwszy odcinek ok 100km. Nie był to rekord prędkości' date=' ale od czegos trzeba zacząć. I z tą prędkośćią wiąże sie moje pytanie, ponieważ gdy zrobiliśmy sobie przerwę spostrzegłem, że moje ręce drżą przez jakies 10 min po wyłączeniu silnika,a naprawdę nic wcześniej nie piłem!!!. Na 6 biegu motor ma ok4200rpm, prędkość ok 90km/h i silnik wpada w coś na kształt rezonansu - wszystko drga i klekoce, po osiagnięciu 100 -120km/h (5000-6000 rpm) drgania zanikają. czy podobne zjawisko obserwujecie u siebie?

[/quote']

Standardowa przypadłość XJ-tów. Myślałem, że w nowszych to już poprawili (są inne owiewki). Ja po kilku dniach jazdy podokręcałem śruby od owiewek i miałem takie rezonanse, że starałem się unikać tego zakresu obrotów.

Później jednak zacząłem grzebać przy tych owiewkach i popuściłem śruby. Teraz jest znacznie lepiej. No i jazda całkiem inna, bo można sobie trzymać obroty około 4 krpm i mieć zapas w jedną i drugą stronę.

 

A poza tym silnik poci się pod jedna ze śrubek na dole. Kilka kropel oleju pod motorkiem pojawiało się na postojach gdy wcześniej jechałem właśnie ok 90km/h natomiast gdy jechałem szybciej wsazystko było ok' date=' żadnych strat w oleju, czy taki mały wyciek tez może być spowodowany tymi drganiami? bo wydaje mi się że tak![/quote']

Wydaje mi się, że nie. Ja nie zaobserwowałem żadnych wycieków z silnika. Na mój gust nie jest to dobry objaw, ale jeden ze znajomych (XJ z '97) też wspominał o takim wycieku.

 

Zdrówka i wachy pod korek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak kupowałem to moto to wcześniej wyczytałem na forum o tych drganiach prz 4 tyś obr więc to mnie nie zaskoczyło i teraz staram się nie jeździć z taką prędkością obrotową (ale wiadomo że tego nie da się uniknąć...).

Ja mój motorek (nawet podczas ciepłych dni) muszę odpalać na ssaniu bo mi gaśnie, ale może to przez to że mam źle wyregulowane gaźniki.

U mnie czasami z lewej strony silnika pokaże się kropelka oleju ale tym za bardzo się nie przejmuję (mam nadzieję że nie będzie tych kropelek coraz więcej).

Kupiłem motor bez pokrętła to zamykania kranika paliwa i cały czas mam kranik otwarty, ale nawet jak motor stoi kilka dni to nic nie przecieka i ładnie odpala więc zostawię to tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To zmnowu ja z dużym i pilnym problemem, mój tylny amortyzator ogłosił emeryturę i od razu zgon - operacja raczej nie pomoże. W związku z tym pilnie poszuuję amortyzatoara do mojej XJ600 '87. Z góry dzięki i pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem wcześniej o moim źle wyregulowanym zapłonie... ale na razie chyba z tym poczekam, bo chociaż mam obroty trochę za wysokie (1500), to jednak odpala super, nawet jak kilka dni stoi, co prawda puknie mi kilka razy w gaźnik ale nie jest tragicznie. Jak wkręcam go na obroty (7 tyś) i puszczę manetkę gazu to nie ma żadnych złych objawów. Wykręciłem świece, wszystkie wyglądają bardzo dobrze, spalanie mam na poziomie poniżej 5 l (przy bardzo spokojnej jeździe i krótkich trasach).

tak więc odpuszczę sobie regulowanie zapłonu oraz czyszczenie gaźników (przynajmniej na ten sezon), może przez zimę uzbiera się trochę kasiorki to na nowy sezon wymienię świece, olej i zrobię wszystkie regulacje.

No chyba że radzicie żeby jednak to zrobić??

 

Conan po jakim przebiegu padł Ci ten amorek? Teraz po prostu padł i nie da się jeździć w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Alana:

zaplonu w tych motocyklach sie nie reguluje - elektroniczny,

stukniecie jedynka przy wrzuceniu ze stania to normalka,

wolne obroty za wysokie - opusc sobie sruba regulacyjna jest pod gaznikami, pokrec prawo / lewo i zobacz kiedy opadaja. Powinny byc okolo tysiaca i rowne.

pukanie w gaznik / tlumik moze byc zwiazane z ustawieniem zaworow, niewlasciwa mieszanka w jakims cylindrze, ogolnie troche zabawy zeby to znalezc.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Do alan: moto ma 70 kkm, ja nim przejechałem ok 9 kkm, zauważyłem wycieki z amorka jakieś 1,5 kkm temu i chciałem zareagować w miarę szybko, żeby amorka ewentualnie uratować (czy będzie to w ogóle mozliwe to się dzisiaj wypowie spec Damian). Jestem zwolennikiem, niestety, dość barbarzyńskiego poglądu, że dopóki koła się kręcą to można jechać, bywało, że zmuszałem pojazdy do jazdy siłą woli - to czym wtedy jechałem nie miało prawa się poruszać z punktu widzenia mechanicznego, o prawie drogowym nie wspomnę :buttrock: .

Jechać się da tylko, że na każdej większej dziurze tylne koło podskakuje do góry i kręci się szybciej, wrażenie jakby sprzęgło łapało gwałtowny uślizg.

Myślę, że dołożyłem biedakowi (amorek) ćwicząc trochę mocniej zakręty (patrz wątek w Nauce Jazdy), waże w pełnym rynsztunku ok 100 kg, to i amorek nie wytrzymał, swoje lata też ma.

Do Adam M: Czy w tych gaźnikach reguluję się skład mieszanki i jak? O ile wiem to śrubka od wolnych obrotów ustawia tylko poziom przepustnic. Pamiętam ze starszych pojazdów, że przyczyną strzelania w gażnik mogła być zbyt uboga mieszanka, w tłumiki - za bogata nawet przy prawidłowo ustawionym zapłonie.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...