Holek31 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam.kupiłem sobie ostatnio gniazdko zapalniczki,ktore mam zamiar zamontować żeby wspomóc zasilaniem telefon z nawigacją.mam tylko jeden problem, gdzie podpiąć jeden kabelek(oznaczony)? Zastanawiałem się nad przewodem odcięcia zasilania albo starterem??jakby ktoś wspomógł radą, byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Podepnij go do światła pozycyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holek31 Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Podepnij go do światła pozycyjnego.mam Hondę shadow 600c i dopiero zaczynam zabawę...więc jak byś był trochę bardziej dokładny...podpiąć gdzieś przy przełączniku czy innym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Jeżeli podepniesz do pozycyjnych, to warunkiem działania gniazda zapalniczki będzie włączenie świateł pozycyjnych. Będzie ok, a w przypadku zwarcia na tym kablu poleci bezpiecznik pozycji. Jeśli chcesz aby gniazdo działało niezależnie od pozycji zaraz po włączeniu stacyjki to zobacz na których bezpiecznikach pojawia się napięcie bezpośrednio po włączeniu stacyjki i włącz ten kabel za bezpiecznikiem o najmniejszej wartości. Będziesz miał gwarancję, że w przypadku przetarcia lub uszkodzenia tego kabla poleci bezpiecznik a nie zacznie się smażyć kabel. Druga sprawa kabel plusowy do gniazda zapalniczki zaopatrzony jest zapewne w bezpiecznik. Jeżeli podłączasz go bezpośrednio do aku, to zadbaj o to, aby ten bezpiecznik był możliwie blisko akumulatora. W ten sposób cały kabel będziesz miał zabezpieczony przed potencjalnym zwarciem. Jeśli dasz ten bezpiecznik daleko od aku, a nastąpi przebicie na odcinku pomiędzy aku, a bezpiecznikiem to masz pewne, że kabel zacznie się smażyć i może narobić sporo zamieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam.kupiłem sobie ostatnio gniazdko zapalniczki,ktore mam zamiar zamontować żeby wspomóc zasilaniem telefon z nawigacją.mam tylko jeden problem, gdzie podpiąć jeden kabelek(oznaczony)? Zastanawiałem się nad przewodem odcięcia zasilania albo starterem??jakby ktoś wspomógł radą, byłbym wdzięczny.Ja mam gniazdko podpięte bezpośrednio do akumulatora, oczywiście z zabezpieczeniem oddzielnym bezpiecznikiem. To najprostsze i przez to najbardziej niezawodne rozwiązanie. Ma wady, ale i zalety, a jedną z nich jest możliwość doładowania akumulatora za pomocą prostownika i odpowiedniej wtyczki bez konieczności wymontowania akumulatora z motocykla (w mojej BMW jest to dosyć skomplikowane, wiążące się ze zdemontowaniem zbiornika, bocznych osłon, puszki na klucze). Jeszcze jedną zaletą tego rozwiązania jest brak nieprzyjemnych konsekwencji w przypadku gdy np. ładowarka pobiera dużo prądu, bo telefon czy GPS ma rozładowaną baterię. Otóż z doświadczeń wielu użytkowników wiem, że zwłaszcza tańsze ładowarki, potrafią wówczas się przegrzać i zrobić zwarcie. Wówczas bezpiecznik na kabelku zasilającym zadziała i cały czas wszystkie układy motocykla (do których rozważasz możliwość podpięcia, czyli np. światła, zapłon itp) są sprawne. Wadą oczywiście jest możliwość rozładowania akumulatora gdy wystąpi jakieś zwarcie, ale na to jest jedna rada: porządne wykonanie podłączenia, tak by ani gniazdo, ani przewody nie miały żadnej możliwości doprowadzenia do niepożądanych skutków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nezer Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 tylko w przypadku jaki proponuje HD1940 pomijasz całkiem przekaźnik a podłączasz tylko gniazdo oczywiście z osobnym zabezpieczeniem. Jeżeli zostawisz przekaźnik, a kabel oznaczony przez Ciebie jako "?" podłączysz do + aku to cewka przekaźnika powoli ale skutecznie rozładuje Ci akumulator. Plusy takiego rozwiązania to tak jak napisał HD1940 a dodatkowo możliwość podładowania navi czy telefonu na postoju bez włączania zapłonu. Minus jak sie zapomnisz i zostawisz ładowarkę na dłużej to masz gwarantowane problemy z odpaleniem, i czeka Cię przygoda z prostownikiem :icon_biggrin: . decyzja należy do Ciebie :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja mam na bezpieczniku zrobione bezposrednio do akumulatora. To jest wygodne i proste podłaczenie. Można z niego korzystać nawet jesli motocykl jest zgaszony i nie ma kluczyków. Czesto na postoju podpinam telefon do ładowania. Nie biore w ten sposob dwoch ładowarek, mam tylko ta na ktorej dziala GPS z telefonu i ładuje jak potrzeba. Prad do naładowania telefonu jest nie duzy w porownaniu z akumulatorem wiec nie ma wielkiego ryzyka, ze aku. padnie. Oczywiscie zrobisz jak uważasz tylko uważaj jak robisz :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Tak jak przedmówcy, popieram podłączenie gniazda za pośrednictwem bezpiecznika bezpośrednio do aku. W ten sposób mam zrobione u siebie i jest to korzystne choćby z tego względu, że na skutek awarii motocykla w nocy masz mozliwość podłączenia niewielkiej samochodowej lampki przenośnej bez niepotrzebnego załączania zapłonu(który w równym stopniu rozładowuje akumulator choćby poprzez swiecące kontrolki, a w starszych modelach poprzez zasilanie cewki zapłonowej) i spokojnej naprawy usterki. Taki sposób jest również niezastąpiony podczas motocyklowych wypraw z namiotem, gdzie w nocy masz po prostu oświetlenie w namiocie(tu odrzucam sugestie innych użytkowników mówiących o szybkim wyładowaniu aku. Aku motocyklowy ma około 8-10Ah pojemności i aby go rozładować do poziomu uniemożliwiającego rozruch żarówka 5W w lampce musiałaby świecić całą noc). Sam ten sposób stosowałem do oświetlenia namiotu i nie zdarzyło się abym nie zapalił motocykla). Oczywiście tak jak pisali poprzednicy bardzo wygodnie poprzez to gniazdo podładujesz akumulator, wystarczy że zamiast typowych krokodylków zastosujesz wtyk do zapalniczki.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jak koledzy,mam podłaczone bezpośrednio do aku i jest ok :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam.kupiłem sobie ostatnio gniazdko zapalniczki,ktore mam zamiar zamontować żeby wspomóc zasilaniem telefon z nawigacją.mam tylko jeden problem, gdzie podpiąć jeden kabelek(oznaczony)? Zastanawiałem się nad przewodem odcięcia zasilania albo starterem??jakby ktoś wspomógł radą, byłbym wdzięczny. mam identyczne gniazdko, z tego co pamiętam przewód należy podłączyć do + . i najłatwiej to podpiąć do kabla od żarówki pozycyjnej. Z tego co pamiętam w Hondzie kabel + jest koloru brązowego ( nic się tez nie stanie jak podepniesz do minusa- nie będzie działać po prostu). mam Hondę shadow 600c i dopiero zaczynam zabawę...więc jak byś był trochę bardziej dokładny...podpiąć gdzieś przy przełączniku czy innym miejscu? do kabla od żarówki pozycyjnej w reflektorze Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor008 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Czy to w tedy nie przeciąży tego pojedynczego układu zasilania pozycyjnej żarówki..? w końcu pobór będzie podwójny na jednym kablu chyba w trakcie ładowania np nawigacji. Czy to nie spowoduje spalenia bezpiecznika w bardzo krótkim czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Czy to w tedy nie przeciąży tego pojedynczego układu zasilania pozycyjnej żarówki..? w końcu pobór będzie podwójny na jednym kablu chyba w trakcie ładowania np nawigacji. Czy to nie spowoduje spalenia bezpiecznika w bardzo krótkim czasie?Nie dlatego że głowny prąd do gniazda zapalniczki płynie przez przekażnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laboko Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Mam pytanie, czy przy montażu gniazda zapalniczki bezpośrednio do akumulatora, bez wykorzystania przekaźników, przewód minusowy musi być podłączony bezpośrednio do "-" akumulatora, (bo plus to oczywiste)? Czy też masę można uzyskać np. z którejś ze śrubek mocujących elementy motocykla do ramy? Pytam dlatego, że chciałbym tego gniazda używać także do ładowania akumulatora motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 ja mam mam bezpośrednio do aku i nie mam żadnych przekaźników kable puszczone pod zbiornikiem zamocowane do ramy na opaski i tyle w tym temacie jak dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 najbezpieczniej puścić nowe przewody i + na bezpiecznikuteoretycznie masa na ramie jest ale czy czegoś nie upali to loteria Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.