Skocz do zawartości

instalacja gniazda zapalniczki


Holek31
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Styki, złącza.......powodują duże straty. Szczególnie jak zardzewieją, są słabo dokręcone. Im mniej połączeń tym mniej do psucia i mniej strat. Sprawdz sobie kiedyś podczas pracy jaki masz prąd na akumulatorze a ile z tego zostaje np. na lampie przedniej. Dlaczego robi sie instalacje na przekaźnikach? Zeby eliminowac straty na stykach, przełacznikach i masie z ramy. Niby wszystko to samo a jednak masa na ramie to wcale nie jest najlepsze, to jest najlepsze dla księgowych bo instalacja jest o połowę tańsza.

Ja zmieniałem instalacje do lampy przedniej i halogenów bo się okazuje, że te straty przez jeden kabelek i minus na ramie są spore. Najwiecej traci się na zwykłym przełączniku i jego syfiastych stykach. Jesli prąd poleci bezpośrednio przez przekaźnik dwoma dobrymi kablami +/- a przełacznik jest tylko sterowaniem przekaźnika to masz zysk nawet 10% więcej prądu. Wyraźnie lampa zaczyna lepiej świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Styki, złącza.......powodują duże straty. Szczególnie jak zardzewieją, są słabo dokręcone. Im mniej połączeń tym mniej do psucia i mniej strat. Sprawdz sobie kiedyś podczas pracy jaki masz prąd na akumulatorze a ile z tego zostaje np. na lampie przedniej. Dlaczego robi sie instalacje na przekaźnikach? Zeby eliminowac straty na stykach, przełacznikach i masie z ramy. Niby wszystko to samo a jednak masa na ramie to wcale nie jest najlepsze, to jest najlepsze dla księgowych bo instalacja jest o połowę tańsza.

Ja zmieniałem instalacje do lampy przedniej i halogenów bo się okazuje, że te straty przez jeden kabelek i minus na ramie są spore. Najwiecej traci się na zwykłym przełączniku i jego syfiastych stykach. Jesli prąd poleci bezpośrednio przez przekaźnik dwoma dobrymi kablami +/- a przełacznik jest tylko sterowaniem przekaźnika to masz zysk nawet 10% więcej prądu. Wyraźnie lampa zaczyna lepiej świecić. 

Proszę Cię...to nie zasilanie chłodzenia reaktora atomowego. Wszystko polutowane będzie dłużej chodzić niż panewki w tym motongu.

Poza tym masy w pojazdach sa tylko w kilku punktach nie dlatego ze ksiegowy tak zdecydowal tylko dlatego ze wiazki wygladalyby jak najwieksza anakonda na swiecie.

Nie sprowadzajmy podlaczenia gniazda zapalniczki do absurdu bo wedlug tego conapisales to kazdy kierunek powinien miec wlasny przekaznik.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo zapalniczki mam bezposrednio z aku. na plusie jest bezpiecznik. U mnie masa tez leci przewodem ale oczywiscie nie musiała. Co innego światła i tu straty warto ograniczyc przekaznikiem, dwoma kablami i dobra żarówką. Różnice widać.

 

PS: Co do gniazda to obecne telefony z duzymi ekranami pożeraja mase prądu jeśli pracuja np. jako nawigacja i cały czas swieca. Kupiłem kiedys ładowarke do telefonu za grosze jakies na to gniazdo zapalniczki. Jak długo jechałem na nawigacji to mimo podpięcia ładowarki telefon padał. Okazuje sie, że smartfon podczas pracy potrzebuje nawet 2A zeby chodzil i sie jeszcze ładował. Kupiłem ładowarke 4A i teraz jest OK. Takie 0,5A nie wystarczy na pewno do pracy nawigacji. Takze gniazdo musi tez dawać odpowiedni prąd co nalezy uwzglednic robiąc instalacje i dając właściwy bezpiecznik.

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalna robota powinna się opierać o się o przekaźnik tyle że wysterowanie przekaźnika powinno być z styku "15". Odrębny bezpiecznik na styku "30" jest chyba oczywisty. Gniazda zapalniczki mimo tego co wypisują wszędzie nie są wodoszczelne, wynika to bardziej z ich konstrukcji wiec montujemy mądrze chronimy przed kroplami wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalna robota powinna się opierać o się o przekaźnik tyle że wysterowanie przekaźnika powinno być z styku "15". Odrębny bezpiecznik na styku "30" jest chyba oczywisty. Gniazda zapalniczki mimo tego co wypisują wszędzie nie są wodoszczelne, wynika to bardziej z ich konstrukcji wiec montujemy mądrze chronimy przed kroplami wody.

Chcesz powiedzieć, że wszystkie auta maja nieprofesjonalnie podłączone gniazda zapalniczki?

Nadal uważam za absurd podłączanie gniazda zapalniczki po przekaźniku.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem auta w którym jest gniazdo po przekaźniku.

Jak kto lubi ale dla mnie przerost formy nad treścią.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...