Skocz do zawartości

Nezer

Forumowicze
  • Postów

    115
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Nezer

  • Urodziny 07/07/1982

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Olkusz

Osobiste

  • Motocykl
    CB 650 SC '82
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    5967832

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Nezer

NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader (13/46)

5

Reputacja

  1. Miernik w łapę i do dzieła.Sprawdź napięcie na akumulatorze w momencie załączenia rozrusznika. Jeżeli spada znacząco znaczyć to będzie, że aku do wymiany. Jeśli akumulator jest ok możesz sprawdzić jakość połączeń zasilania oraz masy. W pierwszym przypadku sprawdź spadek napięcia pomiędzy klemą plusową a zaciskiem na rozruszniku, w drugim spadek napięcia pomiędzy klemą minusową a obudową rozrusznika. Stan przekaźnika rozrusznika możesz sprawdzić mierząc spadek napięcia na jego zaciskach. Oczywiście wszystkie pomiary robisz w czasie, gdy rozrusznik pracuje. Jeżeli od strony zasilania wszystko jest ok, to pozostaje sprawdzić sam rozrusznik. W tym przypadku rozrusznik na stół, śrubokręt w dłoń i do dzieła. Wyczyść komutator na wirniku, oraz szczeliny w komutatorze. Sprawdź stan szczotek, podłączenia szczotek z masą oraz cewką. Wyczyść prowadnice szczotek i sprawdź stan sprężyn. Szczotki w prowadnicach mają poruszać się bez oporu, jednak nie mogą mieć dużego luzu. Możesz też zobaczyć w jakim stanie jest podłączenie cewki stojana ze śrubą, do której podłączasz zasilanie rozrusznika. Przydało by się jeszcze sprawdzić stan rezystancji izolacji na cewkach wirnika i stojana jednak pomiar typowym multimetrem nie będzie miarodajny. Mając rozrusznik na stole warto sprawdzić w jakim stanie są tulejki, i przy okazji wymienić simmering i oringi tak dla świętego spokoju. Więcej grzechów nie pamiętam :biggrin:.
  2. Brat miał do czasu gdy nie zmieniło właściciela bez jego wiedzy i zgody :). Szału nie ma, ale do zapytania czy stoją czy nie w zupełności wystarczy. Plus ma RFgain, co często się przydaje. Ostatnio coś ludzie narzekają na jakość wykonania, zimne luty na płycie, ale to znam tylko z opowieści. Jednak jeżeli miał bym wybierać, to w podobnej cenie kupił bym Yosana 120 lub Turbo. Pamiętaj, że radio to tylko połowa sukcesu. Druga połowa to dobra antena.
  3. Ja szukam czegoś uniwersalnego, co można zastosować jako rejestrator wideo w samochodzie, i jako kamerke na motocykl. Trafiłem na fajny kanał na YT http://www.youtube.com/user/Techmoan/videos. Testy, porównania itd. Mnie do gustu przypadły TCL SVC200, Sony hdr-as10, i mała Mobius Camra. Ta ostatnia to miniaturowa kamerka z całkiem fajnymi mmożliwościami. Czytałem o niej na forum modelarskim http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=1447 , i chyba się na nią zdecyduję. Na ebay można ją kupić za 70$ plus uchwyty na szybę i kierownicę po 5$.
  4. Lub taśma LED wklejona w dolny obrys reflektora na starym golfie. Mniam +3 do miecza +15 do mocy. No i te tysiące zł zaoszczędzone na prądzie i żarówkach w skali roku... Oczywiście nie mam nic przeciwko starym golfom, bo to fajne auto jest i kropka :) Tutaj właśnie jest pole do popisu dla policji i ITD jak dla mnie. Mogli by też rozdawać upominki za notoryczną jazdę na przeciwmgłowych. Osobiście sam w takim przypadku składam wyrazy szacunku światłami drogowymi. Michał byłeś zapewne jednym z nielicznych :biggrin:
  5. U mnie fabryczne światła do jazdy dziennej, a policjant zatrzymał mnie za jazdę na przeciwmgłowych. Znów człowiek musiał udowadniać, że nie jest wielbłądem i tłumaczyć, że w jednej oprawaie są dwie żarówy na różne okazje. Przepisy przepisami a u nas i tak wolna amerykanka. Co drugie auto z dokładanymi Ledami ma je zamontowane wedle radosnej fantazji właściciela. Ciekawe chociaż czy homologowane.
  6. Nie do końca się z tobą zgodzę. CB w aucie fajna sprawa. Nie raz czy nie dwa uratowało mnie przed staniem w jakimś potwornym korku. A tak wiesz wcześniej, i o jakiś objazd możesz tubylców zapytać. Całkiem inna sprawa to oznakowanie dróg, jakie nasi drogowcy nam fundują. Na Słowacji na pierwszej 40 mało nie wypadłem z zakrętu przyzwyczajony do naszych polskich realiów. Nagle okazało się, że jazda z większą prędkością w tym konkretnym miejscu rzeczywiście jest niebezpieczna. A u nas DK1 pod Piotrkowem Trybunalskim, dwa pasy, i ograniczenie do 70, lub podobna sytuacja na S8. Ograniczenia do 100km/h co kilka kilometrów. Oczywiście wspaniałe łowisko dla wszelakiej maści nie oznakowanych radiowozów łatających nasz dziurawy budżet. A największym absurdem jaki widziałem byli policjanci w Częstochowie z aparatem i teleobiektywem długości metra, robiący fotki jak mniemam kierowcom bez pasów. Co tu dużo pisać. NIK ostatnio wydał raport o stanie oznakowania naszych dróg. Zapraszam do lektury :).
  7. Sam robię osobówką jakieś 7 tyś na miesiąc jeżdżąc po Polsce, i tak jak koledzy napisali przedemną. Dobry zestaw CB, i do tego jakaś nawigacja. Nie dość, że wiesz co się na drodze dzieje, to zawsze możesz zapytać, gdzie dobrze i tanio zjeść po drodze można :) . Z antyradarami bywa różnie, a na sprzęt dobrej klasy zapewne wydasz więcej niż za CB. Pomijając oczywiście aspekt prawny takiego rozwiązania. Odpowiadając na twoje pytanie, antena i radio nie muszą być od tego samego producenta. Grunt, co by antenna była dobrze zestrojona. Ciekawostką jest antyradar połączony z wideorejestratorem ;) . Mieliśmy coś takiego Rosji, ale średnio się spisywało. Dawał dużo fałszywych ostrzeżeń. Jak chcesz szybciej pogonić, to zawsze możesz znaleźć kogoś, kogo puścisz przodem, i gonić "zajączka". Musisz tylo uważać, co by "zajączek" nie okazał się być niebieskim... :biggrin: Moim skromnym zdaniem godne polecenia są radia Presidenta, Alana (Midland). Dużo dobrego słyszałem również o radiach Yosan. Ważne, żeby miał filtr ANL lub NB, a w przypadku, gdy propagacja szaleje przydaje się również RF Gain. Wtedy zawsze możesz zmniejszyć czułość odbiornika. Sam używam Alana 48+ (nie multi) i antenę ML145. Bat trochę długi, ale za to ja słyszę i mnie słyszą.
  8. Zazwyczaj wentylator ma niezależny wyłącznik montowany bezpośrednio w chłodnicy. Ten na zegary to całkiem inny obwód. Może też być trzeci czujnik temperatury dla ECU w przypadku gdy jet wtrysk
  9. To, że wskazówka skacze wskazuje, na niepewne połączenie elektryczne. Sprawdź kostki, przyłącze czujnika. Problem może też leżeć wewnątrz w zegarach, lub tak jak napisał Januszm po stronie czujnika. Miałem identyczny przypadek w aucie, tam jedna z dwóch cewek w zegarach miała zimny lut, i a jak doszły do tego drgania wskazówka chciała ośkę ukręcić. Co do wentylatora to załączył się pewno tak jak zawsze tylko inna temperatura mogła być na zegarach wskazywana z powodu usterki. Jeszcze jedno, zegary możesz sprawdzić podpinając zamiast czujnika opornik, lub potencjometr. Musisz tylko dobrać odpowiednią rezystancję na podstawie danych z serwisówki. Jeżeli po takim zabiegu wskazówka będzie szaleć znaczyć to będzie, że problem leży w zegarach, lub gdzieś po drodze w przewodach. Jeżeli wskazówka będzie stała nieruchomo to wtedy najpewniej czujnik kaput.
  10. Poszukaj jakiegoś zakładu, który zajmuję się naprawą alternatorów/ rozruszników. U mnie na podstawie wymiarów dobrali mi szczotki, które pasowały bez żadnej ingerencji, były tylko o 1,5mm krótsze. Możesz też iść za radą kolegów i zeszlifować drobnym papierem na taki wymiar, jaki Ci odpowiada. A jeszcze jedno. Jak będziesz dobierał szczotki zwróć uwagę na to, czy plecionka umocowana jest w szczotce w tym samym miejscu co w oryginalnej. Czasem inne mocowanie plecionki może powodować niedogodności przy montażu.
  11. W sumie jak się uprze, to żarówką zwarcie zrobi. Bańka się odklei od cokołu, i przy próbie wyjęcia żarówy bach zwarcie :biggrin: . FhissT może jednak u Ciebie coś nie tak z oprawą było ?
  12. Grzeje się i będzie się grzał, gdyż taka jest zasada jego pracy. To jest regulator stratny, a więc nadmiar mocy wytworzony w alternatorze odkłada się właśnie na regulatorze. Problem może się pojawić, gdy wydajność regulatora nie będzie dobrze dobrana do mocy alternatora. Wtedy nadmiar mocy odkładający się na regulatorze doprowadzi do jego uszkodzenia. Jaka jest temperatura tego regulatora u Ciebie?
  13. Roster tylko wymiana silnika na inny sprawny, lub tak jak napisał Buber. Zapomnij o dorabianiu panewek i szlifowaniu czegokolwiek w silniku a już na pewno o szlifowaniu wału. Wałkowane wiele razy na forum. Mały skośnooki ludzik nie przewidział szlifowania wałów, za płytko są utwardzane na czopach. U mnie w starym silniku też ktoś próbował takiej sztuczki i efekty były mizerne, jak okazało się po autopsji.
  14. Wał na znakach "T 1-4" a reszta jak na obrazku poniżej Czyli dokładnie tak jak koledzy wcześniej radzili. i znaki na zębatce a tu materiał źródłowy strona 34/45 http://www.pharegrp....vice_Manual.pdf Serwisówka prawdę Ci powie :)
  15. Nie masz żadnej instrukcji do tej lampy? Normalnie raczej powinna być wspólna masa , jeden przewód + na światła pozycyjne/podświetlanie tablicy, drugi przewód + na stop. Te oporniki na fotce podejrzewam do oszukania przerywacza kierunków. Przewód masowy raczej będzie czarny, jednak bez schematu podłączanie tej lampy to tak jak wróżenie z fusów :). Daj fotkę tej lampy od tyłu bardziej pomocna będzie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...