Skocz do zawarto艣ci

Pomiar luzu zaworowego


samolot
 Udost臋pnij

Rekomendowane odpowiedzi

A) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego 0,08-0,12. Dokonuj臋 pomiaru, odczytuj臋 jest 0,09. Zostawiam w spokoju, czy ustalam luz na 0,1? Jak odczytam 0,08 to reguluj臋 czy zostawiam? Je艣li reguluj臋 to na jak膮 warto艣膰?

B) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego:

0,05+ -0,2 do 0,08+ -0,2 jak interpretowa膰 ten zapis i kiedy ingerowa膰 w warto艣膰 luzu zaworowego w takim przypadku?

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

A) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego 0,08-0,12. Dokonuj臋 pomiaru, odczytuj臋 jest 0,09. Zostawiam w spokoju, czy ustalam luz na 0,1? Jak odczytam 0,08 to reguluj臋 czy zostawiam? Je艣li reguluj臋 to na jak膮 warto艣膰?

B) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego:

0,05+ -0,2 do 0,08+ -0,2 jak interpretowa膰 ten zapis i kiedy ingerowa膰 w warto艣膰 luzu zaworowego w takim przypadku?

Po pierwsze, to jaki masz szczelinomierz, 偶e chcesz odczyta膰 warto艣膰 0,09 mm? Praktycznie wszystkie dost臋pne w handlu szczelinomierze, maj膮 rozmiary co 0,05 mm, czyli jest listek 0,05; 0,1; 0,15 mm itd. Na pewno nie wyst臋puje szczelinomierz 0,09 mm. By膰 mo偶e w tych dro偶szych, s膮 blaszki np. 0,02 mm, ale ja si臋 z takimi nie spotka艂em.

Odno艣nie punktu a): je艣li blaszka 0,1 mm nie wchodzi, albo wchodzi bardzo ciasno, to luz jest za ma艂y, lub w艂a艣nie na poziomie 0,09 mm. Je艣li blaszka wchodzi z niewielkim oporem, to luz jest OK, Je艣li wchodzi bardzo lu藕no to zapewne jest za du偶y i trzeba go wyregulowa膰.

Odno艣nie punktu b): taki zapis nie ma sensu, prawdopodobnie gdzie艣 uciek艂o jedno zero, i w贸wczas luz winien by膰 w zakresie: 0,05 do 0,05 - 0,02 = 0,03mm, a wi臋ksza warto艣膰 0,08 do 0,08 - 0,02 = 0,06 mm. Tak ma艂ych warto艣ci nie bardzo da si臋 zmierzy膰. W takim wypadku kiedy艣 w uk艂adach OHV ustawia艂o si臋 laski popychaczy tak by nie wyczuwa艂o si臋 luzu, ale laski mog艂y swobodnie si臋 obraca膰. W nowoczesnych typach rozrz膮du, my艣l臋, 偶e trzeba by zastosowa膰 blaszk臋 0,05 mm z podej艣ciem opisanym powy偶ej. Mo偶e osoby do艣wiadczone w u偶yciu regulator贸w z blaszkami (bo co艣 czuj臋, 偶e to taki typ regulacji jest przez ciebie rozgryzany) powiedz膮 co艣 wi臋cej na temat tak ma艂ych warto艣ci luz贸w.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Po pierwsze, to jaki masz szczelinomierz, 偶e chcesz odczyta膰 warto艣膰 0,09 mm? Praktycznie wszystkie dost臋pne w handlu szczelinomierze, maj膮 rozmiary co 0,05 mm, czyli jest listek 0,05; 0,1; 0,15 mm itd. Na pewno nie wyst臋puje szczelinomierz 0,09 mm. By膰 mo偶e w tych dro偶szych, s膮 blaszki np. 0,02 mm, ale ja si臋 z takimi nie spotka艂em.

...

To , 偶e Ty si臋 nie spotka艂e艣 nie znaczy 偶e nie ma. Mam szczelinomierz YATO gdzie mam listki od 0,02mm do 0,10mm co 0,01mm dalej listki s膮 co 0,05mm. Listki sprawdzone mikrometrem i trzymaj膮 sw贸j wymiar. No i nie kosztowa艂 maj膮tku bo tylko 15 pln ;)

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Po pierwsze, to jaki masz szczelinomierz, 偶e chcesz odczyta膰 warto艣膰 0,09 mm?

Jak Ty masz szczelinomierz co 0.05mm to po co Ci on?

Polecam szczelinomierz SATA od 0.02 co 0.01mm.

Niech autor najpierw zdradzi jaki motocykl, a potem mozemy doradzic co do luzu.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Je艣li serwis贸wka podaje zakres 0.08-0.012 a ty zmierzy艂e艣 0.09 lub 0.08 to znaczy 偶e mie艣cisz si臋 w przedziale i nie musisz regulowa膰, z drugiej strony je艣li jeste艣 nadgorliwy i wyregulujesz na 0.10 to r贸wnie偶 nic z艂ego si臋 nie stanie. Generalnie przy regulacji zawor贸w ustawia si臋 luz w po艂owie zakresu, s膮 wyj膮tki kiedy np. wiemy 偶e luz maleje to ustawiasz g贸rn膮 granic臋, luz ro艣nie to ustawiasz doln膮 granic臋.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

jimi11 napisa艂 Po 1: Jaki motocykl? Bo w roznych sprzetach roznie sie ustawia.To jest wa偶ne.Bez sensu jest robi膰 regulacj臋 i za chwil臋 to powtarza膰.To,偶e raczej po 艣rodku czasami nie wystarczy,w niekt贸rych motocyklach wskazane jest bli偶ej g贸rnej granicy.To,偶e na zimnym silniku to przypomina膰 nie trzeba.

Edytowane przez Zibio
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Pierwsza warto艣膰 luzu (0,08-0,12) dotyczy silnika jaki montowany jest w motocyklu Yamaha YBR/XT 125. Druga dotyczy Hondy Dax/ Monkey 50 0,05+ -0,02 do 0,08+ -0,02. Zakupi艂em szczelinomierz Yato z 17 listkami za 7z艂 :icon_biggrin: , z kt贸rych mo偶na uk艂ada膰 wymiary od 0,02mm co 0,01mm.

Prosz臋 o precyzyjn膮 odpowied藕 kiedy nale偶y regulowa膰 zawory a kiedy mo偶na zostawi膰 je w spokoju? W podanych przeze mnie silnikach luzy si臋 zwi臋kszaj膮 czy zmniejszaj膮 wraz z przebiegiem? :icon_question:

Zawsze je偶eli wyniki pomiar贸w nie mieszcz膮 si臋 w granicy tolerancji,

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Pierwsza warto艣膰 luzu (0,08-0,12) dotyczy silnika jaki montowany jest w motocyklu Yamaha YBR/XT 125. Druga dotyczy Hondy Dax/ Monkey 50 0,05+ -0,02 do 0,08+ -0,02. Zakupi艂em szczelinomierz Yato z 17 listkami za 7z艂 :icon_biggrin: , z kt贸rych mo偶na uk艂ada膰 wymiary od 0,02mm co 0,01mm.

Prosz臋 o precyzyjn膮 odpowied藕 kiedy nale偶y regulowa膰 zawory a kiedy mo偶na zostawi膰 je w spokoju? W podanych przeze mnie silnikach luzy si臋 zwi臋kszaj膮 czy zmniejszaj膮 wraz z przebiegiem? :icon_question:

Zawsze je偶eli wyniki pomiar贸w nie mieszcz膮 si臋 w granicy tolerancji,

uzupe艂ni艂em Tw贸j post odpowiedzi膮 na zadane pytanie

Cz艂owiek m膮drzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

zrobi臋 ma艂y OT, jak to mo偶liwe, 偶e luzy si臋 zmniejszaj膮? Pytam bo nie wiem.

Luzy sie pojawiaj膮, bo na materia艂y dzia艂a jaka艣 si艂a, materia艂 si臋 zu偶ywa/jest "wykelpywany", powstaj膮 wieksze przerwy, logiczne. Czy w silnikach gdzie luzy si臋 zmniejszaj膮 szybciej wyrabiaj膮 si臋 gniazda zaworowe? Zawory g艂臋biej wpadaj膮?

Co do regulacji, je艣li kto艣 juz mierzy i wie, 偶e luzy s膮 na granicy to ja bym regulowa艂 tak, 偶eby by艂o na drugim zkrajnym wymiarze, szkoda pradu na zorbieranie sprzeta za kilka kilometr贸w wiedz膮膰, 偶e i tak trzeba b臋dzie regulowa膰.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Jaki luz ustawia膰 (艣reodek normy, d贸, g贸ra) zale偶y od danego motocykla i od tendencji typowych dla marki. Proste. Np. wi臋kszo艣膰 Kawasaki skraca luzy, wi臋c warto ustawi膰 nieco wi臋ksz膮 warto艣膰, mamy rezerw臋. Og贸lnie m贸wi膮c - im bli偶ej 艣rodka, tym lepiej (nie licz膮c sprz臋t贸w u偶ywanych do sportu, gdzie specjalnie ustawia si臋 ciasno, co wp艂ywa korzystanie na czasy otwarcia zawor贸w - kwesti臋 t膮 w amatorkim uzytkowaniu pomijamy).

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Do艂膮cz do dyskusji

Mo偶esz doda膰 zawarto艣膰 ju偶 teraz a zarejestrowa膰 si臋 p贸藕niej. Je艣li posiadasz ju偶 konto, zaloguj si臋 aby doda膰 zawarto艣膰 za jego pomoc膮.

Go艣膰
Dodaj odpowied藕 do tematu...

×   Wklejono zawarto艣膰 z formatowaniem.   Usu艅 formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odno艣nik zosta艂 automatycznie osadzony.   Przywr贸膰 wy艣wietlanie jako odno艣nik

×   Przywr贸cono poprzedni膮 zawarto艣膰.   Wyczy艣膰 edytor

×   Nie mo偶esz bezpo艣rednio wklei膰 grafiki. Dodaj lub za艂膮cz grafiki z adresu URL.

 Udost臋pnij

×
×
  • Dodaj now膮 pozycj臋...