samolot Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) A) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego 0,08-0,12. Dokonuj臋 pomiaru, odczytuj臋 jest 0,09. Zostawiam w spokoju, czy ustalam luz na 0,1? Jak odczytam 0,08 to reguluj臋 czy zostawiam? Je艣li reguluj臋 to na jak膮 warto艣膰?B) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego:0,05+ -0,2 do 0,08+ -0,2 jak interpretowa膰 ten zapis i kiedy ingerowa膰 w warto艣膰 luzu zaworowego w takim przypadku? Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
jimi11 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Przeczytaj przyklejony temat co ma sie znajdowac w temacie.聽Po 1: Jaki motocykl? Bo w roznych sprzetach roznie sie ustawia.聽Po 2: 0,05+ -0,2 to jest 0,03-0,07. Najlepiej ustawic na 0,05 z granica bledu 0.02mm. Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
HD1940 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 A) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego 0,08-0,12. Dokonuj臋 pomiaru, odczytuj臋 jest 0,09. Zostawiam w spokoju, czy ustalam luz na 0,1? Jak odczytam 0,08 to reguluj臋 czy zostawiam? Je艣li reguluj臋 to na jak膮 warto艣膰?B) serwis贸wka podaje warto艣膰 luzu zaworowego:0,05+ -0,2 do 0,08+ -0,2 jak interpretowa膰 ten zapis i kiedy ingerowa膰 w warto艣膰 luzu zaworowego w takim przypadku?聽Po pierwsze, to jaki masz szczelinomierz, 偶e chcesz odczyta膰 warto艣膰 0,09 mm? Praktycznie wszystkie dost臋pne w handlu szczelinomierze, maj膮 rozmiary co 0,05 mm, czyli jest listek 0,05; 0,1; 0,15 mm itd. Na pewno nie wyst臋puje szczelinomierz 0,09 mm. By膰 mo偶e w tych dro偶szych, s膮 blaszki np. 0,02 mm, ale ja si臋 z takimi nie spotka艂em.Odno艣nie punktu a): je艣li blaszka 0,1 mm nie wchodzi, albo wchodzi bardzo ciasno, to luz jest za ma艂y, lub w艂a艣nie na poziomie 0,09 mm. Je艣li blaszka wchodzi z niewielkim oporem, to luz jest OK, Je艣li wchodzi bardzo lu藕no to zapewne jest za du偶y i trzeba go wyregulowa膰.Odno艣nie punktu b): taki zapis nie ma sensu, prawdopodobnie gdzie艣 uciek艂o jedno zero, i w贸wczas luz winien by膰 w zakresie: 0,05 do 0,05 - 0,02 = 0,03mm, a wi臋ksza warto艣膰 0,08 do 0,08 - 0,02 = 0,06 mm. Tak ma艂ych warto艣ci nie bardzo da si臋 zmierzy膰. W takim wypadku kiedy艣 w uk艂adach OHV ustawia艂o si臋 laski popychaczy tak by nie wyczuwa艂o si臋 luzu, ale laski mog艂y swobodnie si臋 obraca膰. W nowoczesnych typach rozrz膮du, my艣l臋, 偶e trzeba by zastosowa膰 blaszk臋 0,05 mm z podej艣ciem opisanym powy偶ej. Mo偶e osoby do艣wiadczone w u偶yciu regulator贸w z blaszkami (bo co艣 czuj臋, 偶e to taki typ regulacji jest przez ciebie rozgryzany) powiedz膮 co艣 wi臋cej na temat tak ma艂ych warto艣ci luz贸w. Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
Patryk_mx Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Po pierwsze, to jaki masz szczelinomierz, 偶e chcesz odczyta膰 warto艣膰 0,09 mm? Praktycznie wszystkie dost臋pne w handlu szczelinomierze, maj膮 rozmiary co 0,05 mm, czyli jest listek 0,05; 0,1; 0,15 mm itd. Na pewno nie wyst臋puje szczelinomierz 0,09 mm. By膰 mo偶e w tych dro偶szych, s膮 blaszki np. 0,02 mm, ale ja si臋 z takimi nie spotka艂em....聽To , 偶e Ty si臋 nie spotka艂e艣 nie znaczy 偶e nie ma. Mam szczelinomierz YATO gdzie mam listki od 0,02mm do 0,10mm co 0,01mm dalej listki s膮 co 0,05mm. Listki sprawdzone mikrometrem i trzymaj膮 sw贸j wymiar. No i nie kosztowa艂 maj膮tku bo tylko 15 pln ;) Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
Shinigami Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 U Ry偶ego Konia korzysta艂em ze szczelinomierza co 0,02mm w zakresie conajmniej do 0,5mm聽Samolot - w du偶ym uproszczeniu, im bli偶ej 艣rodka tym lepiej. Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
jimi11 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Po pierwsze, to jaki masz szczelinomierz, 偶e chcesz odczyta膰 warto艣膰 0,09 mm? 聽Jak Ty masz szczelinomierz co 0.05mm to po co Ci on? 聽Polecam szczelinomierz SATA od 0.02 co 0.01mm.聽Niech autor najpierw zdradzi jaki motocykl, a potem mozemy doradzic co do luzu. Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
major000 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Je艣li serwis贸wka podaje zakres 0.08-0.012 a ty zmierzy艂e艣 0.09 lub 0.08 to znaczy 偶e mie艣cisz si臋 w przedziale i nie musisz regulowa膰, z drugiej strony je艣li jeste艣 nadgorliwy i wyregulujesz na 0.10 to r贸wnie偶 nic z艂ego si臋 nie stanie. Generalnie przy regulacji zawor贸w ustawia si臋 luz w po艂owie zakresu, s膮 wyj膮tki kiedy np. wiemy 偶e luz maleje to ustawiasz g贸rn膮 granic臋, luz ro艣nie to ustawiasz doln膮 granic臋. Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
czarekmbx Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 No i chyba te偶 wa偶ne jest 偶eby ustawia膰 np. wszystkie ss膮ce na 0.10 (maj膮c zakres 0.08-0.12), a nie jeden na 0.10, drugi na 0.12, a trzeci i czwarty jeszcze inaczej, czy si臋 myl臋? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
Zibio Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) jimi11 napisa艂 Po 1: Jaki motocykl? Bo w roznych sprzetach roznie sie ustawia.To jest wa偶ne.Bez sensu jest robi膰 regulacj臋 i za chwil臋 to powtarza膰.To,偶e raczej po 艣rodku czasami nie wystarczy,w niekt贸rych motocyklach wskazane jest bli偶ej g贸rnej granicy.To,偶e na zimnym silniku to przypomina膰 nie trzeba. Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez Zibio Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
samolot Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Udost臋pnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Pierwsza warto艣膰 luzu (0,08-0,12) dotyczy silnika jaki montowany jest w motocyklu Yamaha YBR/XT 125. Druga dotyczy Hondy Dax/ Monkey 50 0,05+ -0,02 do 0,08+ -0,02. Zakupi艂em szczelinomierz Yato z 17 listkami za 7z艂 :icon_biggrin: , z kt贸rych mo偶na uk艂ada膰 wymiary od 0,02mm co 0,01mm.Prosz臋 o precyzyjn膮 odpowied藕 kiedy nale偶y regulowa膰 zawory a kiedy mo偶na zostawi膰 je w spokoju? W podanych przeze mnie silnikach luzy si臋 zwi臋kszaj膮 czy zmniejszaj膮 wraz z przebiegiem? :icon_question:聽Zawsze je偶eli wyniki pomiar贸w nie mieszcz膮 si臋 w granicy tolerancji, Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Pierwsza warto艣膰 luzu (0,08-0,12) dotyczy silnika jaki montowany jest w motocyklu Yamaha YBR/XT 125. Druga dotyczy Hondy Dax/ Monkey 50 0,05+ -0,02 do 0,08+ -0,02. Zakupi艂em szczelinomierz Yato z 17 listkami za 7z艂 :icon_biggrin: , z kt贸rych mo偶na uk艂ada膰 wymiary od 0,02mm co 0,01mm.Prosz臋 o precyzyjn膮 odpowied藕 kiedy nale偶y regulowa膰 zawory a kiedy mo偶na zostawi膰 je w spokoju? W podanych przeze mnie silnikach luzy si臋 zwi臋kszaj膮 czy zmniejszaj膮 wraz z przebiegiem? :icon_question:聽Zawsze je偶eli wyniki pomiar贸w nie mieszcz膮 si臋 w granicy tolerancji, 聽uzupe艂ni艂em Tw贸j post odpowiedzi膮 na zadane pytanie Cytuj Cz艂owiek m膮drzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
abu Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 zrobi臋 ma艂y OT, jak to mo偶liwe, 偶e luzy si臋 zmniejszaj膮? Pytam bo nie wiem.Luzy sie pojawiaj膮, bo na materia艂y dzia艂a jaka艣 si艂a, materia艂 si臋 zu偶ywa/jest "wykelpywany", powstaj膮 wieksze przerwy, logiczne. Czy w silnikach gdzie luzy si臋 zmniejszaj膮 szybciej wyrabiaj膮 si臋 gniazda zaworowe? Zawory g艂臋biej wpadaj膮?聽Co do regulacji, je艣li kto艣 juz mierzy i wie, 偶e luzy s膮 na granicy to ja bym regulowa艂 tak, 偶eby by艂o na drugim zkrajnym wymiarze, szkoda pradu na zorbieranie sprzeta za kilka kilometr贸w wiedz膮膰, 偶e i tak trzeba b臋dzie regulowa膰. Cytuj wspom贸偶 biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
Adam M. Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Zarowno gniazda jak i zawory moga sie wyklepywac.W roznych modelach roznych firm nastepuje kombinacja tych dwu czynnikow.Jak tam prace przy B33 sie posuwaja - nic ostatnio nie pisales ? Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
Pawel Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udost臋pnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Jaki luz ustawia膰 (艣reodek normy, d贸, g贸ra) zale偶y od danego motocykla i od tendencji typowych dla marki. Proste. Np. wi臋kszo艣膰 Kawasaki skraca luzy, wi臋c warto ustawi膰 nieco wi臋ksz膮 warto艣膰, mamy rezerw臋. Og贸lnie m贸wi膮c - im bli偶ej 艣rodka, tym lepiej (nie licz膮c sprz臋t贸w u偶ywanych do sportu, gdzie specjalnie ustawia si臋 ciasno, co wp艂ywa korzystanie na czasy otwarcia zawor贸w - kwesti臋 t膮 w amatorkim uzytkowaniu pomijamy). Cytuj Odno艣nik do komentarza Udost臋pnij na innych stronach Wi臋cej opcji udost臋pniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Do艂膮cz do dyskusji
Mo偶esz doda膰 zawarto艣膰 ju偶 teraz a zarejestrowa膰 si臋 p贸藕niej. Je艣li posiadasz ju偶 konto, zaloguj si臋 aby doda膰 zawarto艣膰 za jego pomoc膮.