Skocz do zawartości

Kompresja jak w Balonie w FZR 1000


bubiool
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w FZR'ce rok 94. Kompresja na wszystkich cylindrach wynosi po 9 Bar. Wg serwisówki powinna mieć 13,6 - 14,8. Po rozebraniu cylindra okazuje się ,że pierścienie mają odstęp między jednym końcem a drugim ok 0,8mm, czyli nie jest źle. Może i troche mogło by uciekać ale nie aż 5 barów. Ktoś ma pomysł na ten brak kompresji. Jeśli chodzi o gładź cylindra to idealna. Zero progu po pierścieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddaj teraz głowice do kompleksowego zrobienia, a po złożeniu zrób kolejną regulację zaworów. Może uda sie uzyskać wynik nie gorszy od tego przez rozbiórką.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe są ok. Szczelnośc zaworów tez wzorowa. Odstęp między pierścieniami jednak 0,7 czyli tyle ile podaje serwisówka. Brakuje jedynie kilku atmosfer i jakiś 40 koni. ( porównanie z zx6 zablokowanym do 98 koni)Już ostatnio zmieniał motocykl miał zmieniane ustawienie rozrządu bo było nie wg znaków to wzrosła kompresja do 9 bar z 8 chyba, no i moc też ogromnie ale mimo wszystko do tych 145 koni mu brakuje. Jeśli chodzi o olej to lubił łyknąć ale jakiegoś szału w braniu oleju nie było. Czy jest możliwe że założone są inne wałki rozrządu, lub zebatki walkow sa zamienione?? Bo rorząd jest ustawiony zgodnie z oznaczeniem, chyba żeby spróbowac inaczej?? Jesli chodzi o sprawdzanie kompresji to pomiar wykonywany byl bez gaźników.

Edytowane przez bubiool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiles probe olejowa?

 

Mógłbyś kolego podrzucić co to za zabieg jest dokładnie jak to przebiega, w jaki sposób sie to robi i co po takiej próbie można wywnioskować ze silnika.

Widzisz w mechanice laikiem nie jestem, skończyłem technikum mech, poj sam. obsł i naprawa, jednak Polskie szkolnictwo działa tak że na teorii zawodowej uczyli zginania belek i liczeniu momentów a praktyka to polegała na rozkreceniu i skręceniu starego zatartego silnika od poczciwego fiata 125p i tak co tydzien, albo jak nie rozkręcania to umycie szkolnym karcherem samochodu instruktora i odkrzurzenie.

Pytanie kieruje zwłaszcza do doświadczonych mechaników z tego forum, myślę że oprócz mnie dużo ludzi może sie coś ciekawego dowiedzieć.

Mam pewne pomysły co to za próba, jednak chce sie upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu chyba chodzi o te że do cylindrów wstrzykuje sie odrobine oleju i mierzy kompresje jesli wzrosnie znacząco to znaczy że tłoczek z pierscieniami nie bardzo trzyma.Ale jest to metoda raczej taka sobie bo zawsze może paść głowica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe są ok. Szczelnośc zaworów tez wzorowa. Odstęp między pierścieniami jednak 0,7 czyli tyle ile podaje serwisówka. Brakuje jedynie kilku atmosfer i jakiś 40 koni. ( porównanie z zx6 zablokowanym do 98 koni)Już ostatnio zmieniał motocykl miał zmieniane ustawienie rozrządu bo było nie wg znaków to wzrosła kompresja do 9 bar z 8 chyba, no i moc też ogromnie ale mimo wszystko do tych 145 koni mu brakuje. Jeśli chodzi o olej to lubił łyknąć ale jakiegoś szału w braniu oleju nie było. Czy jest możliwe że założone są inne wałki rozrządu, lub zebatki walkow sa zamienione?? Bo rorząd jest ustawiony zgodnie z oznaczeniem, chyba żeby spróbowac inaczej?? Jesli chodzi o sprawdzanie kompresji to pomiar wykonywany byl bez gaźników.

 

Tym łatwiej było podać do kolektora ssącego 1 ccm oleju silnikowego i jeszcze raz pomierzyć kompresję.

Jeden pomiar na sucho nic Ci nie powie o stanie silnika.

Różnica kompresji pomiędzy 8 a 9 nie da Ci zauważalnego przyrostu mocy w silniku.

145kM z tego silnika można odzyskać bardzo dużym nakładem finansowym oraz mając dostęp do dobrej hamowni. Resztę tekstów na temat tego silnika możesz włożyć między bajki.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

Nie rób sobie jaj, pomiar szczelności, pomiar ciśnienia, próba olejowa, regulacja zapłonu stroboskopem, regulacja zaworów to pierwsze ćwiczenia na warsztatach.

 

 

Dzięki wielkie :notworthy:

PS. żadnych jaj sobie nie robiłem, po prostu zapytałem sie bo obiło mi się to o ucho, ale dokładnie to nie wiedziałem na czym to polega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzysz ciśnienie w każdym cylindrze, potem wstrzykujesz do każdego cylina z 20 cm oleju i mierzysz z olejem, jak wzrasta mocno to pierścienie jak nie zauważalnie to zawory

 

chcesz aby kolega pokrzywił korbowody?

to nie silnik KAMAZA :biggrin:

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...