bubiool Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Mam problem w FZR'ce rok 94. Kompresja na wszystkich cylindrach wynosi po 9 Bar. Wg serwisówki powinna mieć 13,6 - 14,8. Po rozebraniu cylindra okazuje się ,że pierścienie mają odstęp między jednym końcem a drugim ok 0,8mm, czyli nie jest źle. Może i troche mogło by uciekać ale nie aż 5 barów. Ktoś ma pomysł na ten brak kompresji. Jeśli chodzi o gładź cylindra to idealna. Zero progu po pierścieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 a luzy zaworowe mierzyłeś? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) odkreciles manetke na max przy pomiarze? to raz, a dwa - jakies inne niepokojace objawy? czy po prostu z nudow zmierzyles cisnienie i zrzuciles glowice? Edytowane 7 Października 2010 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Sprawdź zawory, spotkałem się z tym samym tyle, że w starym bandicie, który miał wsadzony silnik od jeszcze starszego GSXFa 600 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 oddaj teraz głowice do kompleksowego zrobienia, a po złożeniu zrób kolejną regulację zaworów. Może uda sie uzyskać wynik nie gorszy od tego przez rozbiórką. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Zrobiles probe olejowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 No jeśli mówisz, że 0,8 mm to taka rewelacja to nie wiem. Coś więcej o tym motocyklu? Łykał olej, źle chodził? Co się działo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubiool Opublikowano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) Luzy zaworowe są ok. Szczelnośc zaworów tez wzorowa. Odstęp między pierścieniami jednak 0,7 czyli tyle ile podaje serwisówka. Brakuje jedynie kilku atmosfer i jakiś 40 koni. ( porównanie z zx6 zablokowanym do 98 koni)Już ostatnio zmieniał motocykl miał zmieniane ustawienie rozrządu bo było nie wg znaków to wzrosła kompresja do 9 bar z 8 chyba, no i moc też ogromnie ale mimo wszystko do tych 145 koni mu brakuje. Jeśli chodzi o olej to lubił łyknąć ale jakiegoś szału w braniu oleju nie było. Czy jest możliwe że założone są inne wałki rozrządu, lub zebatki walkow sa zamienione?? Bo rorząd jest ustawiony zgodnie z oznaczeniem, chyba żeby spróbowac inaczej?? Jesli chodzi o sprawdzanie kompresji to pomiar wykonywany byl bez gaźników. Edytowane 7 Października 2010 przez bubiool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Zrobiles probe olejowa? Mógłbyś kolego podrzucić co to za zabieg jest dokładnie jak to przebiega, w jaki sposób sie to robi i co po takiej próbie można wywnioskować ze silnika. Widzisz w mechanice laikiem nie jestem, skończyłem technikum mech, poj sam. obsł i naprawa, jednak Polskie szkolnictwo działa tak że na teorii zawodowej uczyli zginania belek i liczeniu momentów a praktyka to polegała na rozkreceniu i skręceniu starego zatartego silnika od poczciwego fiata 125p i tak co tydzien, albo jak nie rozkręcania to umycie szkolnym karcherem samochodu instruktora i odkrzurzenie. Pytanie kieruje zwłaszcza do doświadczonych mechaników z tego forum, myślę że oprócz mnie dużo ludzi może sie coś ciekawego dowiedzieć. Mam pewne pomysły co to za próba, jednak chce sie upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 tu chyba chodzi o te że do cylindrów wstrzykuje sie odrobine oleju i mierzy kompresje jesli wzrosnie znacząco to znaczy że tłoczek z pierscieniami nie bardzo trzyma.Ale jest to metoda raczej taka sobie bo zawsze może paść głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/ Nie rób sobie jaj, pomiar szczelności, pomiar ciśnienia, próba olejowa, regulacja zapłonu stroboskopem, regulacja zaworów to pierwsze ćwiczenia na warsztatach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Luzy zaworowe są ok. Szczelnośc zaworów tez wzorowa. Odstęp między pierścieniami jednak 0,7 czyli tyle ile podaje serwisówka. Brakuje jedynie kilku atmosfer i jakiś 40 koni. ( porównanie z zx6 zablokowanym do 98 koni)Już ostatnio zmieniał motocykl miał zmieniane ustawienie rozrządu bo było nie wg znaków to wzrosła kompresja do 9 bar z 8 chyba, no i moc też ogromnie ale mimo wszystko do tych 145 koni mu brakuje. Jeśli chodzi o olej to lubił łyknąć ale jakiegoś szału w braniu oleju nie było. Czy jest możliwe że założone są inne wałki rozrządu, lub zebatki walkow sa zamienione?? Bo rorząd jest ustawiony zgodnie z oznaczeniem, chyba żeby spróbowac inaczej?? Jesli chodzi o sprawdzanie kompresji to pomiar wykonywany byl bez gaźników. Tym łatwiej było podać do kolektora ssącego 1 ccm oleju silnikowego i jeszcze raz pomierzyć kompresję. Jeden pomiar na sucho nic Ci nie powie o stanie silnika. Różnica kompresji pomiędzy 8 a 9 nie da Ci zauważalnego przyrostu mocy w silniku. 145kM z tego silnika można odzyskać bardzo dużym nakładem finansowym oraz mając dostęp do dobrej hamowni. Resztę tekstów na temat tego silnika możesz włożyć między bajki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 mierzysz ciśnienie w każdym cylindrze, potem wstrzykujesz do każdego cylina z 20 cm oleju i mierzysz z olejem, jak wzrasta mocno to pierścienie jak nie zauważalnie to zawory Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/ Nie rób sobie jaj, pomiar szczelności, pomiar ciśnienia, próba olejowa, regulacja zapłonu stroboskopem, regulacja zaworów to pierwsze ćwiczenia na warsztatach. Dzięki wielkie :notworthy: PS. żadnych jaj sobie nie robiłem, po prostu zapytałem sie bo obiło mi się to o ucho, ale dokładnie to nie wiedziałem na czym to polega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 mierzysz ciśnienie w każdym cylindrze, potem wstrzykujesz do każdego cylina z 20 cm oleju i mierzysz z olejem, jak wzrasta mocno to pierścienie jak nie zauważalnie to zawory chcesz aby kolega pokrzywił korbowody? to nie silnik KAMAZA :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.