TeDeX Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Witam, panowie mam TRiumpha tt 600 i problemy z ładowaniem, na wolnych obrotach napięcie 13.70V przy wyższych obr. napięcie spada do 12.80/90V. Mierzyłem napięcie na alternatorze, na wolnych obrotach na każdej z faz jest ok 30V, przy 5k rpm ok. 68-70V, przy 8k rpm. 130V, przebicia do masy nie ma, czyli wychodzi na to że altek jest dobry? :) i regulator do wymiany?(jego nie mierzyłem w żaden sposób bo nie wiem jak). Chciałbym się upewnić czy to na pewno regulator by czasami nie wpaść i kupić części która jest może sprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) Pioter :) Na tym czarnym jest napięcie po przekręceniu kluczyka. I jeszcze raz sprawdzałem wyjścia z regulatora. Na tej parze do wzbudzenia po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie pod 5 V coś w okolicy 4.8 Tak na chłopski rozum to chyba wystarczające żeby wzbudzić altek, nie ważne nawet do jakiego napięcia ale coś do cholery powinno być. A na wyjściu z altka jak było zero tak i jest. Odłącze ten zielony na próbę i zobaczę czy coś zmieni. Jeżeli nie no to wychodzi że jednak uzwojenia altka coś nie trybią pomimo tego że miernik pokazuje że one są. Mam drugi alternator ale wściekle nie chce mi się przekładać uzwojeń. Na szczęście stojan można ściągnąć bez prucia silnika. TeDeX jak widzisz sam mam problemy i może nie jestem zbyt dobrym doradcą. Ale z doświadczenia wiem że napięcie na regulatorze może maleć wraz ze wzrostem obrotów. Wynika to zapewne z wszechobecnej chińskości diód które pchają gdzie się da. Po prostu ich straty rosną wraz ze wzrostem częśtotliwości. Jeżeli 12.8 V masz gdy silnik prawie juz włazi na czerwone pole to olałbym na twoim miejscu problem. aaaa. Od 13.7 startuje. Tak jakby któraś diódka wyzioneła ducha i regulator nie prostuje z 3 faz tylko 2. Akurat tak mam w Suzie. Z tym że u mnie zdechło na amen i zwierało jedną fazę. Tymczasowo ją w ogóle odłączyłem i mam take ot sobie ładowanie. Bez wskazań do jazdy nocą non-stop bo aku pewno by zdechło. Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez rozkosmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Witam, panowie mam TRiumpha tt 600 i problemy z ładowaniem, na wolnych obrotach napięcie 13.70V przy wyższych obr. napięcie spada do 12.80/90V. Mierzyłem napięcie na alternatorze, na wolnych obrotach na każdej z faz jest ok 30V, przy 5k rpm ok. 68-70V, przy 8k rpm. 130V, przebicia do masy nie ma, czyli wychodzi na to że altek jest dobry? :) i regulator do wymiany?(jego nie mierzyłem w żaden sposób bo nie wiem jak). Chciałbym się upewnić czy to na pewno regulator by czasami nie wpaść i kupić części która jest może sprawna.Jeśli aku jest zdrowy to wygląda na to, ze regler masz do wymiany a prądnica jest zdrowa. TeDeX jak widzisz sam mam problemy i może nie jestem zbyt dobrym doradcą. Ale z doświadczenia wiem że napięcie na regulatorze może maleć wraz ze wzrostem obrotów. Wynika to zapewne z wszechobecnej chińskości diód które pchają gdzie się da. Po prostu ich straty rosną wraz ze wzrostem częśtotliwości. Jeżeli 12.8 V masz gdy silnik prawie juz włazi na czerwone pole to olałbym na twoim miejscu problem. Co Ty pitolisz? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeDeX Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Dziękuje za odpowiedź, jeszcze jedno pytanko, do Triumpha tt600 ciężko dostać regulator i zastanawiam się na kupnem innego - od innej marki, tylko nie bardzo wiem na co zwracać uwage przy kupnie. Na allegro jest sporo regulatorów 5 pinowych(taki jest u mnie) tylko że są detykowane do Suzuki itp. czy jeżeli kupie taki który jest do GSXR 600 będzie u mnie działał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Dziękuje za odpowiedź, jeszcze jedno pytanko, do Triumpha tt600 ciężko dostać regulator i zastanawiam się na kupnem innego - od innej marki, tylko nie bardzo wiem na co zwracać uwage przy kupnie. Na allegro jest sporo regulatorów 5 pinowych(taki jest u mnie) tylko że są detykowane do Suzuki itp. czy jeżeli kupie taki który jest do GSXR 600 będzie u mnie działał?Ma mieć tyle samo wyprowadzeń, resztą pokierujemy albo sam ogarniesz. Omijaj tanie chińskie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Pioter :) Na tym czarnym jest napięcie po przekręceniu kluczyka. I jeszcze raz sprawdzałem wyjścia z regulatora. Na tej parze do wzbudzenia po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie pod 5 V coś w okolicy 4.8 Tak na chłopski rozum to chyba wystarczające żeby wzbudzić altek, nie ważne nawet do jakiego napięcia ale coś do cholery powinno być. A na wyjściu z altka jak było zero tak i jest. Odłącze ten zielony na próbę i zobaczę czy coś zmieni. Jeżeli nie no to wychodzi że jednak uzwojenia altka coś nie trybią pomimo tego że miernik pokazuje że one są. Mam drugi alternator ale wściekle nie chce mi się przekładać uzwojeń. Na szczęście stojan można ściągnąć bez prucia silnika. TeDeX jak widzisz sam mam problemy i może nie jestem zbyt dobrym doradcą. Ale z doświadczenia wiem że napięcie na regulatorze może maleć wraz ze wzrostem obrotów. Wynika to zapewne z wszechobecnej chińskości diód które pchają gdzie się da. Po prostu ich straty rosną wraz ze wzrostem częśtotliwości. Jeżeli 12.8 V masz gdy silnik prawie juz włazi na czerwone pole to olałbym na twoim miejscu problem. aaaa. Od 13.7 startuje. Tak jakby któraś diódka wyzioneła ducha i regulator nie prostuje z 3 faz tylko 2. Akurat tak mam w Suzie. Z tym że u mnie zdechło na amen i zwierało jedną fazę. Tymczasowo ją w ogóle odłączyłem i mam take ot sobie ładowanie. Bez wskazań do jazdy nocą non-stop bo aku pewno by zdechło.W takim razie sprawdź czy działa alternator, rozłącz wtyczkę od regulatora, podaj prąd na uzwojenie wzbudzenia ( to te 2 pozostałe we wtyczce 5 przewodowej, nie żółte), na wolnych obrotach podłącz żarówkę między żółte przewody w tej wtyczce, żarówka powinna świecić z tą samą mocą na każdym z przewodów, jeżeli nie świeci zamień bieguny w uzwojeniu wzbudzenia. Pamiętaj żarówkę podłączasz pod 2 przewody żółte nie do masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) Co Ty pitolisz? A no to co napisałem. Parę razy spotkałem się z tym że napięcie ładowania po osiągnięciu jakiegoś tam poziomu, dajmy na to max był przy 7 tys . Powyżej tego malalo. Natomiast że powodem tego spadku są diody w prostowniku to wyczytałem gdzieś w jakiejś szanującej sie publikacji. No a walka z ładowaniem u mnie lipa. Przeryłem z tego wszystkiego dokładnie Haynesa co tam piszą. Tabele testowe regulatorów do wszystkich modeli z wyjątkiem H i J w których są takie same alternatory. Tylko inforamcja o oporze uzwojeń : fazowe 1-1,5 Ohm i wzbudzania 3-5 Ohm. Oba alternatory które mam mają 1,2-1,3 na fazowych a 3,5 na wzbudzania. Zamiast przepisu na szukanie usterki napisali żeby uderzyć do autoryzowanej stacji Hondy z tym. To wszystko. Rozkręciłem zapasowy alternator żeby zobaczyć dokładnie jak to wygląda. I tak jak napisałem wcześniej już. Szczotek tam żadnych nie ma. Uzwojenie wzbudzania tak samo wkomponowane jak i fazowe. Odłączyłem też na próbę zieloną linię która regulator ma połączenie z modułem zapłonowym i w efekcie tego zniknęło na jego kablach do wzbudzania 5V które pojawia się po włączeniu zapłonu. Ponieważ nie mam w/g czego go zmierzyć to zakładam że jednak to regulator wyzionął ducha Ps. Napięcie wzbudzania znika po podłączeniu go do altka :sad: Na wyjściach fazowych zero-nic-kaplica. Zadne żarówki nie świecą i miernik nie pokazuje jakiegokolwiek napięcia. Tak jakby alternator w ogóle się nie kręcił Piotr. Jedyne czego nie zrobiłem to nie zmieniłem polaryzacji tych kabelków od wzbudzania. Tak więc jako ostateczna próba zrobię to jutro. Bo być może ktoś czyścił wtyczkę i wyciągał styki a potem je odwrotnie podłączył. Ale czy to wpłynełoby na jego działanie? Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez rozkosmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 A no to co napisałem. Parę razy spotkałem się z tym że napięcie ładowania po osiągnięciu jakiegoś tam poziomu, dajmy na to max był przy 7 tys . Powyżej tego malalo. Natomiast że powodem tego spadku są diody w prostowniku to wyczytałem gdzieś w jakiejś szanującej sie publikacji. No a walka z ładowaniem u mnie lipa. Przeryłem z tego wszystkiego dokładnie Haynesa co tam piszą. Tabele testowe regulatorów do wszystkich modeli z wyjątkiem H i J w których są takie same alternatory. Tylko inforamcja o oporze uzwojeń : fazowe 1-1,5 Ohm i wzbudzania 3-5 Ohm. Oba alternatory które mam mają 1,2-1,3 na fazowych a 3,5 na wzbudzania. Zamiast przepisu na szukanie usterki napisali żeby uderzyć do autoryzowanej stacji Hondy z tym. To wszystko. Rozkręciłem zapasowy alternator żeby zobaczyć dokładnie jak to wygląda. I tak jak napisałem wcześniej już. Szczotek tam żadnych nie ma. Uzwojenie wzbudzania tak samo wkomponowane jak i fazowe. Odłączyłem też na próbę zieloną linię która regulator ma połączenie z modułem zapłonowym i w efekcie tego zniknęło na jego kablach do wzbudzania 5V które pojawia się po włączeniu zapłonu. Ponieważ nie mam w/g czego go zmierzyć to zakładam że jednak to regulator wyzionął ducha Ps. Napięcie wzbudzania znika po podłączeniu go do altka :sad: Na wyjściach fazowych zero-nic-kaplica. Zadne żarówki nie świecą i miernik nie pokazuje jakiegokolwiek napięcia. Tak jakby alternator w ogóle się nie kręcił Piotr. Jedyne czego nie zrobiłem to nie zmieniłem polaryzacji tych kabelków od wzbudzania. Tak więc jako ostateczna próba zrobię to jutro. Bo być może ktoś czyścił wtyczkę i wyciągał styki a potem je odwrotnie podłączył. Ale czy to wpłynełoby na jego działanie? Ale ty musisz odłączyć regulator i podać prąd z akumulatora 12v na wzbudzenie, bo 5V to za mało. Po tej próbie będziesz wiedział na 100% czy altek czy regulator. Po to chcę żebyś robił te próby bo może alternator jest niekompletny i wymiana regulatora nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 OK. Jutro walnę mu wzbudzanie wprost z akumulatora :) No a czy kompletny? Raczej tak :) Tak jak wyjechał z fabryki. Na bank nikt go nie rozkręcał bo jest jeszcze plomba na śrubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Jeszcze jedno, bo zapomniałem dodać, najlepiej ten prąd puść przez żarówkę taką 20-50W żeby go ograniczyć tak na wszelki wypadek. Najlepiej jak byś miał zasilacz stabilizowany, bardzo się przydaje. do takich rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Zasilanie reglera z baterii to kabel czerwono bialy, wzbudzanie altka to bialy z czarnym, potem czarny idzie na + od stacyjki, zielony to masa ( mozliwe ze polaczona z masa modulu - dlatego nic nie zmienia zmiana modulu ).Mysle ze 4.5V na wzbudzeniu moze byc zbyt niska wartoscia i wskazywac na pad reglera.Mysle ze powinienes sie zapoznac z instrukcja fabryczna do swego modelu : http://users.atw.hu/muord/Honda_CBR_1000_F_Service_Manual.pdf Uklad ladowania to rozdzial 14, ale teraz nie mam czasu wglebiac sie w szczegoly :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 (edytowane) :) Dziękuję za linka ale na nic mi on bo od modelu NC 24, mam ją zresztą. Tutaj jest inny regulator i inny alternator(aczkolwiek sama instalacja jest praktycznie taka sama) Dokładnie to nigdzie nie można znaleźć manuala do NC 21 wersja H-J (CBR 1000F 1987) Na necie miliony instrukcji ale nie do tego akurat. Mam Haynesa ale też na nic bo w przypadku modelu H nie ma tabel do mierzenia regulatora tylko odsyłają do serwisu. Do wszystkich innych wersji poza H-J jest wszystko. Edytowane 5 Sierpnia 2014 przez rozkosmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Nie moze byc inny, bo jest taki sam.Schemat podlaczenia reglera moze byc inny.Widze wtyczke czerwona z trojka zoltych kabli, ale co tam jeszcze jest ?Wtyczka biala to kabel zielony i bialoczerwony, a jakie kolory ma duza biala wtyczka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 A no to co napisałem. Parę razy spotkałem się z tym że napięcie ładowania po osiągnięciu jakiegoś tam poziomu, dajmy na to max był przy 7 tys . Powyżej tego malalo. Natomiast że powodem tego spadku są diody w prostowniku to wyczytałem gdzieś w jakiejś szanującej sie publikacji. To nie znaczy że wszystko jest ok i można to olać :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Problem w FZR600. Na klemach prąd 14V, po zwiększeniu obrotów pod obciążeniem 17v. Opory po 1.1ohm, każda faza altka po 8.4v. Regulator podmieniany i bez zmian. Co jest? Wysłane z mojego BePhone UN030 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.