Jump to content
_Monter_

Problem z ładowaniem-krok po kroku.

Recommended Posts

Takie oszczędności się zemszczą, kwestia czasu. Sorry że bez konkretów ale tutaj nie da się dawać konstruktywnych rad.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie oszczędności się zemszczą, kwestia czasu. Sorry że bez konkretów ale tutaj nie da się dawać konstruktywnych rad.

nie rozumiem podjeścia - a może rozumiem (tak jak i Jonaszko) ... tyle, że lepiej chyba nic nie pisać skoro się tych konstruktywnych rad nie ma - Limo nie traktuj tego ofensywnie ;)

 

motocykl zasadniczo od początku "stworzenia" jest eksperymentem i swoje już kosztował, jest sporo "patentów" i w przyszłości patentów będzie pewnie jeszcze więcej. "patenty" kosztowały i w przyszłości będą kosztowały czas i pieniądze a może i bezpieczeństwo (i z tym się liczę) tak więc "zarzut" o oszczędnościach (czy wręcz chciwośći :D) jest totalnie z dupy.

 

na plus "dyskusji" uważam to, że zajrzałem do serwisówek (różnych motocykli) i potwierdziłem, że z napięciem ładowania nie jest źle (i w zasadzie nie ma musu aby coś z tym robić) oraz to, że można rozwinąć temat odporności różnych akumulatorów na wyższe niż nominał napięcie ładowania

i w związku z tym pytanie - wyżej @Adam i @Monter stwierdziliście, że akumulatory kwasowe (zwykłe, klasyczne, obsługowe) są mniej odporne na wyższe napięcia ładowania - jak to wygląda w przypadku akumulatorów żelowych, agm, li-ion? które i w jakim stopniu sa odporne?

 

wracając do układu ładowania, eksperymentowania i pierwszego pytania - czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy dioda wrzucona w szereg da radę obniżyć ładowanie o te ok. 0,7V? czym ewentualnie grozi takie podpięcie? jestem świadomy, że pewnie będzie trzeba użyc diody ok. 100Amp i w detalu to nie są tanie rzeczy :D

 

 

jeśli czyjaś wiedza z zakresu elektroniki ogranicza się do informacji z serwisówki typu - zmierz napięcie ładowania, jeśli jest za niskie/za wysokie-wymień regulator (albo kup nowy motocykl) to na prawdę dziękuję za dyskusję ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile masz przewodów przy regulatorze?

Ja u siebie mam 6. 3 od statora 1 plus 1 minus i jeden przewód regulacyjny. Jest podpięty do stacyjki, jego zadanie mierzyć spadki napięcia w instalacji. Ja miałem uszkodzony ten przewód i ładowanie cały czas było 15,2v.

Swoją drogą kupiłem najtańszy akumulator jaki był, jeździłem tak 2 lata i tylko co 2 miesiące dolewałem wody bo wyparowała.

Na zimę siedział w moto nie ładowany i działa do tej pory

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle, że lepiej chyba nic nie pisać skoro się tych konstruktywnych rad nie ma - Limo nie traktuj tego ofensywnie ;)

 

 

Dlatego napisałem że konstruktywnych rad nie ma bo nie może być. Wiem, mogłem nie zabierać głosu ale chyba chciałem po prostu rozwiać wątpliwości. Musisz być pionierem ;)


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile masz przewodów przy regulatorze?

Ja u siebie mam 6. 3 od statora 1 plus 1 minus i jeden przewód regulacyjny. Jest podpięty do stacyjki, jego zadanie mierzyć spadki napięcia w instalacji. Ja miałem uszkodzony ten przewód i ładowanie cały czas było 15,2v.

Swoją drogą kupiłem najtańszy akumulator jaki był, jeździłem tak 2 lata i tylko co 2 miesiące dolewałem wody bo wyparowała.

Na zimę siedział w moto nie ładowany i działa do tej pory

 

i muszę głowę posypać popiołem ;)

chcąc sprawdzić ładowanie na akumulatorze motocyklowym (przepinając) zauważyłem, że dodatkowy przewód masowy, który kiedyś podpiąłem bezpośrednio z regulatora do bieguna minusowego akumulatora jest lekko "wyświechtany" - ponowne pewne podpięcie przewodu spowodowało, że ładowanie generalnie spadło poniżej 15V czasem tylko sięgając wartości 15,2V (różne konfiguracje, ze światłami/drogowymi/stopem, bez, przy różnych obrotach)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

i muszę głowę posypać popiołem ;)

chcąc sprawdzić ładowanie na akumulatorze motocyklowym (przepinając) zauważyłem, że dodatkowy przewód masowy, który kiedyś podpiąłem bezpośrednio z regulatora do bieguna minusowego akumulatora jest lekko "wyświechtany" - ponowne pewne podpięcie przewodu spowodowało, że ładowanie generalnie spadło poniżej 15V czasem tylko sięgając wartości 15,2V (różne konfiguracje, ze światłami/drogowymi/stopem, bez, przy różnych obrotach)

Teraz to na kolanach do Częstochowy albo Torunia :biggrin:


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites


Siema. W mojej Cagivie Frecci nie mam ładowania na włączonych  światłach.  Bez obciążenia 14,6V ale dopiero przy 3000obr/min. Na pozycjach okolo 14,2V tez dopiero przy 3000obr/min. Na światłach 12,6V i to tez dopiero przy 3000obr/min. (To są  wszystkie pomiary  mierzone na akumulatorze) Maksymalne napiecie jakie udalo mi sie zmierzyć to na wyjściu z regulatora i bylo to 14,9V przy 3000obr/min. Mierzyłem również czy miedzy fazami a masa na stojanie nie ma zwarcia , nie ma, jest wszystko ok. Jedynie co mnie zmartwilo to napiecie miedzyfazowe ktore wykazalo mi zaledwie maksymalnie 18V prądu zmiennego. Co obstawiacie zaczac od regulatora czy stojana a może  jeszcze cos innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obciazenia sie nie liczy.

Te 18V zmiennego to przy jakich obrotach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Adam M. napisał:

Bez obciazenia sie nie liczy.

Te 18V zmiennego to przy jakich obrotach ?

 Wiem że bez obciążenia się nie liczy, napisałem tak tylko informacyjnie.

Te 18V zmiennego było przy około 5tys obr/min ale przy wyższych obrotach wcale nie wzrastało.Na biegu jałowym było koło 8V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam, że jednak nie ustawiłeś pomiaru napięcia zmiennego. Takie wyniki pokazuje miernik na stałym. Napięcie stałe ---, napięcie zmienne ~`. Czy mierzyłeś między fazami statora czy między fazą a  masą?


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli mimo wszystko mierzyles dobrze to wyglada na przegrzany stator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.06.2019 o 12:00, _Monter_ napisał:

Obstawiam, że jednak nie ustawiłeś pomiaru napięcia zmiennego. Takie wyniki pokazuje miernik na stałym. Napięcie stałe ---, napięcie zmienne ~`. Czy mierzyłeś między fazami statora czy między fazą a  masą?

Mierzylem napiecie zmienne. Mierzylem napiecie miedzy fazami. Miedzy faza a masą wychodzi okolo 8V na oby dwoch  fazach.

W dniu 27.06.2019 o 20:42, Adam M. napisał:

Jesli mimo wszystko mierzyles dobrze to wyglada na przegrzany stator.

Przegrzany? Niby jak? Na stojanie nie ma zwarcia bo mierzylem każda faze do masy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ale izolacja miedzy poszczegolnymi zwojami drutu mogla ulec zestarzeniu i przestac dzialac na jakiejs dlugosc zmniejszajac mozliwosci generowania pradu przez stator. Mierzysz napiecie nie miedzy faza a masa a miedzy fazami, jesli masz 3 kable wychodzac ze statora ( stator 3 fazowy ) to mierzysz 1+2 potem 1+3 i 2+3. Jezeli przy takich pomiarach wyszlo ci 18V przy 5 tys obr, to stator jet do wymiany.

Wlasciwe napiecie dla poszczegolnych faz to miedzy 70 - 90V AC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.06.2019 o 22:40, Adam M. napisał:

 

Ale izolacja miedzy poszczegolnymi zwojami drutu mogla ulec zestarzeniu i przestac dzialac na jakiejs dlugosc zmniejszajac mozliwosci generowania pradu przez stator. Mierzysz napiecie nie miedzy faza a masa a miedzy fazami, jesli masz 3 kable wychodzac ze statora ( stator 3 fazowy ) to mierzysz 1+2 potem 1+3 i 2+3. Jezeli przy takich pomiarach wyszlo ci 18V przy 5 tys obr, to stator jet do wymiany.

Wlasciwe napiecie dla poszczegolnych faz to miedzy 70 - 90V AC.

U mnie stator jest 2 fazowy (wychodzą 2 kable). W takim razie nie opłaca mi się kupować nowego tylko dać do przewinięcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oplaca sie kupic nowy, bbo jakosc przewinieteego zalezy od materialow i umiejetnosci przewijajacego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że nowy jest trudno dostępny i kosztuje prawie 1000zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest argument, w takim razie przewijaj, tylko zorientuj sie czy fachowiec ma styk z pradnicami czy raczej przewija silniki elektryczne.

Ten od pradnic jest wlasciwym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj do Gywera on dobrze przewija.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 2.03.2019 o 16:24, konrad1f napisał:

pacjent st1100

pytanko - macie jakiś prosty, sprawdzony sposób na delikatne obniżenie napięcia ładowania?

u mnie na wolnych bez obciążenia 14,4-14,5V - wydawało by się wzorcowe

po włączeniu świateł podnosi się do ok. 15,2V co jeszcze nie jest niepokojące

niemniej z włączonymi światłami na wyższych obrotach idzie do 15,4-15,5V a to wydaje mi się być już nieprawidłowe

pomiary robione oczywiście na naładowanym akumulatorze

 

jakaś dioda w szereg da radę?

 

Zmień żarówkę reflektora na "LEDa" to Ci nie będzie tak podnosił napięcia na włączonych światłach

 

Edited by JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...