Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeśli chodzi o dziwne odgłosy z silnika to powodował go alternator za sprawą za niskiego obciążenia. Za niskie obciążenie spowodowane zostało poprzez zastąpienie oryginalnych żarówek ledowymi. Nie znam celowości robienia takich zamian widząc ze światła z tych ledów nie ma! Po założeniu oryginalnych żarówek nie ma porównania do tego co było! No i najważniejsze, ucichło :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna przyczyna...niespotykana...jakoś nie ogarniam, ze alternator może hałasować z powodu braku obciążenia.

Może ledy miały zwarcie?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli chodzi o dziwne odgłosy z silnika to powodował go alternator za sprawą za niskiego obciążenia. Za niskie obciążenie spowodowane zostało poprzez zastąpienie oryginalnych żarówek ledowymi. Nie znam celowości robienia takich zamian widząc ze światła z tych ledów nie ma! Po założeniu oryginalnych żarówek nie ma porównania do tego co było! No i najważniejsze, ucichło :rolleyes:

 

Ciekawe zjawisko...na Twoim miejscu, póki jeszcze ,,sezonu niet,, dokładnie obejrzałbym cały układ ładowania od altka/uzwojenia i wirnik po regler/zwłaszcza łącznie z kablami/złączki...tak na wszelki wypadek.

 

Altek - międzyfazy na wolnych i wyższych obrotach, tak jak napisano na początku w tym dziale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram minolcie bo mam obawy, że układ prostowniczy w regulatorze napięcia niedomaga lub są wspomiane wcześniej problemy z altkiem. Trzeba koniecznie sprawdzić układ ładowania zgodnie z procedura na poczatku tego wątku lub przynajmniej jak nakazuje manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram minolcie bo mam obawy, że układ prostowniczy w regulatorze napięcia niedomaga lub są wspomiane wcześniej problemy z altkiem. Trzeba koniecznie sprawdzić układ ładowania zgodnie z procedura na poczatku tego wątku lub przynajmniej jak nakazuje manual.

 

Też podejrzewam regler...w tych układach ładowania jeżeli altek ma np 400W to po zamknięciu obwodu taka wartość mocy powinna być wydzielona na odbiornikach w idealnym przypadku/pomijam straty na instalacji/ jeśli nie nie to cały nadmiar idzie ,,na przemiał,, w reglu/na ciepło i jeżeli nie ma możliwości jego rozproszenia to najczęściej go uszkadza. W odwrotnej sytuacji gdzie jest za dużo odbiorników w d..pę dostaje altek...zwarcie...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - w jaki sposób najbezpieczniej przechowywać wyciągnięty aku z maszyny, która oczekuje na remont i nie będzie temat podejmowany jeszcze przez jakieś 2-3 miesiące? Chodzi o to, by go za przeproszeniem nic nie trafiło.

Postaw go ciepłym i naładuj, potem daj mu spokój na 1,5 miesiąca i znowu podładuj albo podłącz do automatycznej ładowarki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna przyczyna...niespotykana...jakoś nie ogarniam, ze alternator może hałasować z powodu braku obciążenia.

Może ledy miały zwarcie?

No tak to chyba wygląda, można by stwierdzić, że za mało źle i za dużo też.

 

Dziwna przyczyna...niespotykana...jakoś nie ogarniam, ze alternator może hałasować z powodu braku obciążenia.

Może ledy miały zwarcie?

Nie mówię nie bo były tak wciśnięte, że nie można było ich wypiąć!

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Oczywiście sprawdzę układ ładowania jak radzicie. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Taki mały dodatek/poprawka do w/w tematu...w przypadku braku odbioru prądu w tych układach, w reglu wydziela się około 30% energii, reszta ,,wygrzewa,, altek.

I druga rzecz - silnik powinien być zalany olejem pod górną kreskę - im go więcej tym jest lepsze chłodzenie silnika i przy okazji uzwojeń...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały dodatek/poprawka do w/w tematu...w przypadku braku odbioru prądu w tych układach, w reglu wydziela się około 30% energii, reszta ,,wygrzewa,, altek.

I druga rzecz - silnik powinien być zalany olejem pod górną kreskę - im go więcej tym jest lepsze chłodzenie silnika i przy okazji uzwojeń...

Dzięki wszystkim za pomoc. Kończąc temat mogę powiedzieć, że powodem "dziwnych odgłosów z silnika" był montaż żarówek LED w przedniej lampie. Czy miały zwarcie, nie wiem. Po ich wymianie odgłosy ustały. Po przejechaniu ok 100 km wszystko działa jak powinno! Być może tak jak kolega napisał, wzrost temperatury w alternatorze mógł powodować, że coś zaczynało puchnąć i hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bladego pojęcia nie mam ale chyba można zadzwonić czy nie?

Nie można bo strona nie dziala, a prawdopodobnie czeka mnie zakup regulatora do Street Tripla. Kilka lat temu brałem od nich do F3 i byłem mega zadowolony.

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...