Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem, posiadam YAMAHE YBR 125 z 2007 roku. Podczas odpalenia cały czas świeci kontrolka od pompki i nie znika, następnie spadają obroty i gaśnie.. Sprawdziłem elektrykę i podczas "przygazowania" Volty lecą w dół i nie ma ładowania. Co może być przyczyną?

Edytowane przez kiricck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem, posiadam YAMAHE YBR 125 z 2007 roku. Podczas odpalenia cały czas świeci kontrolka od pompki i nie znika, następnie spadają obroty i gaśnie.. Sprawdziłem elektrykę i podczas "przygazowania" Volty lecą w dół i nie ma ładowania. Co może być przyczyną?

A czytałeś pierwszy post tego tematu?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie liczę na sugestię z waszej strony. Posiadam Yamahę FZ8N 2011r przez głupotę i pośpiech podłączyłem odwrotnie aku :/ i jak wiadomo poszła zwara wyraźnie było słychać na regulatorze. Co się okazało jakiś pajac zamiast wymienić główny bezpiecznik wstawił drut :/ Wymieniłem bezpiecznik na nowy, kupiłem regulator (nowy zamiennik - 200zł) i akumulator na taki jaki powinien być yuasa YTZ10S niestety po podłączeniu na klamrach przez chwilę na wolnych obrotach widać ładowanie 13-14 V póżniej znika i pojawia się tylko po dodaniu gazu ale rożnie razem z obrotami nawet do 17-18V

 

Sprawdziłem masy podłączyłem nawet reg bezpośrednio do plusa i masy, altek nie pokazuje przebicia do masy, pomiar napięcia między fazowego przy 3000 obr. na każdym przewodzie 45-50 i rośnie z obrotami, pomiar rezystancji 1.0/1.1 na każdym przewodzie.

 

Wydaje mi się że niestety wywaliłem kasę w błoto jeżeli chodzi o regulator, jak myślicie zamawiać nowy ? Zamiennik 300-400zł czy z demontażu ?

 

Liczę na mądre sugestie, wiadomo po opisie możecie tylko się domyślać ale na pewno doświadczenie z elektryką macie zdecydowanie większe !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, regler, który kupiłeś nie pracuje.

Tak na marginesie bezpiecznik nie uratowałby reglera.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, ze parę fiutów zrobiło sobie biznes na sprzedaży uszkodzonych reglerów bo ostatnio kilka przypadków nawet w tym temacie sie przewinęło z walniętymi używkami.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie mam przykładów, po prostu taka refleksja. Nigdy nie wiesz co dostaniesz kupując używkę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy tak dla sprostowania tematu, jak pisałem wcześniej regulator, który kupiłem a który okazał się tylko przyciskiem do papieru był "nowy", kupiłem go jako "nówka sztuka" Był to jeden z głównych argumentów przy zakupie, liczyłem, że nowy=sprawny, producent: WM MOTOR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Od razu się przyznam, że nie przeczytałem całego wątku (42 strony, no zrozumiale). Przeczytałem pierwsze 14 ale nie znalazłem odpowiedzi/ nie zrozumiałem wszystkiego. W elektryce nie czuję się pewnie i niedobrze mi z tym. No ale do rzeczy. Mam Yamahę XS750 z 1978 i do niedawna wszystko z nią było w porządku. Przez zimę regularnie raz w tygodniu brałem ją na przejażdżkę tak żeby się dobrze wygrzała. Ale od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem. Nagrałem filmik żeby pokazać o co chodzi

. Wrażenie mam takie jakby akumulator szybko tracił "parę" a jakby trochę dłużej pokręcił to może i by zapalił. Na filmiku akumulator był prosto po ładowaniu. Odkąd zaczęły się problemy kupiłem nowy akumulator, sprawdziłem świece (były ładnie brązowe), wyczyściłem sprejem do elektryki kostki i rozkręciłem i wyczyściłem rozrusznik po czym podłączyłem go bezpośrednio do akumulatora na chwilę i kręcił się bez żadnych dziwnych odgłosów więc zakładam, że jest ok. W tej chwili nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. Jedyne co mi przychodzi na myśl to, że coś jest nie tak z akumulatorem, bo gdy kupiłem ten obecny (w sklepie zalali go kwasem) podłączyłem go na całą noc pod ładowarkę(tzn inteligentną,- Oxford Oximizer) ale rano zauważyłem że coś dziwnie się ta ładowarka zachowywał, bo cały wyświetlacz migał, napięcie niby było ok i akumulator był naładowany, więc zacząłem podejrzewać że może ona jest popsuta. Pożyczyłem od kumpla inną ładowarkę, naładowałem jeszcze raz i motor zapalił bez większych problemów jeden raz. Potem były kłopoty jak na filmie. Po wczorajszym łądowaniu wieczorem na klemach było 13,6V a jak zmierzyłem dziś rano to spadło do 12,9V i może jeszcze by spadło do 12,6-12,7V po czym będzie się utrzymywać na tym poziomie. (oba pomiary na akumulatorze wyjętym z motocykla) To jest normalne zachowanie? Po włożeniu do moto i włączeniu zapłonu pokazuje 12,5V i powoli spada w ciągu minuty tak do 12,3V i się zatrzymuje. Nie wiem zzy takie małe (a może nie małe?) różnice mogą o czymś świadczyć. Bo jest jeszcze kwestia dokładności samego multimetru. Mógłbym jeszcze spróbować wymienić aku, bo może ta ładowarka faktycznie go uszkodziła, ale szkoda mi trochę 200zł tak na próbę wydawać. Ogólnie wiem, że to wszystko po omacku i trochę chaotycznie robię, ale nie znam się na elektryce a chciałbym się poznać. Tak że wszystkie sugestie mile widziane. Jeszcze jedna kwestia - chciałem sprawdzić napięcia jak w poście na pierwszej stronie ale nie wiem gdzie znaleźć te 3 żółte kable - zdjąłem dekiel z lewej strony i stamtąd wychodzi jedna wiązka która idzie do modułu zapłonowego. Gdzie znajduje się ten regulator? Wiem, że motor ma swoje lata i wiele rzeczy może nie działać już tak jak w latach jego młodości ale jak powiedział mi jeden znajomy "old yamahas never die" a moja tak jakby powoli zdycha. Aha i jeszcze jedno, ale nie jestem tego pewien - wydaje mi się że problemy zaczęły się jak przy stawianiu na centralną podstawkę poślizgnęła mi się noga i położyłem motor na prawą stronę, ale był to na prawdę delikatny upadek więc może nie należy tego wiązać ze sobą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie podłącz na lejce samochodowy aku i wtedy sprawdź bo dla mnie na razie wygląda to na aku. Jak już to sprawdzisz to napisz jaki efekt. Oczywiście lejce nie z biedronki bo bedziemy się bujać kilka stron jak w podobnym temacie.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdź elektromagnes czyli zwierasz na krótko dwie wystające z niego grube śruby, może zaiskrzyć dlatego lepiej zwierać nakrętki a nie gwint bo stopisz zwoje gwintu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu jest ten elektromagnes?

Masz serwisówkę? Nie znam lokalizacji elektromagnesów we wszystkich motocyklach. Jak nie masz serwisówki to prześledź gdzie pedałuje przewód plusowy od rozrusznika.

http://biobug.org/motorcycle/xs850/Yamaha-XS70-XS850-Service-Manual.pdf

http://www.slideshare.net/lbhgtmuzbyejy/yamaha-xs750-service-repair-manual-download-20193329

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...