Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam problem z ładowaniem. Aku starcza na 2 dni jazdy a ostatnio zgasł na światłach, zgasły wszystkie kontrolki i spadały obroty. dodanie gazu pomogło ale tylko na chwilę.

Zamieszczam film z moich pomiarów (mam nadzieję że nie łamie tym regulaminu) i proszę o jakieś sugestie czy aku czy regulator.

Pozdrawiam

https://www.youtube.com/watch?v=G3kl2Q0OFig

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zmierzyłeś napięcie ładowania obciążone i nie.

Jest stanowczo za słabe ale pozostała Ci dalsza część procedury diagnostycznej do wykonania.

Jeśli nie ma w Twoim motongu problemu z połączeniami (sprawdzić wszystkie masy i koniecznie kostkę łączącą regler ze stojanem ale nie wygląd pinów tylko ich połączneie z przewodami) to obstawiam regulator.

Jednak wykonaj najpierw całą diagnostykę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem sobie do pracy i nagle moto zgasło. Zero prądu. Kompletnie nic. Wzywałem pomoc. Aku ok ale wypaliło bezpiecznik ten za aku 30A chyba. Spalił się. Włożył koleś nowy, odpalił i po chwili się Spalił. Sprawdził regulator i stwierdził że popsuty. Jutro będę miała nowy. Mam nadzieję że to to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem sobie do pracy i nagle moto zgasło. Zero prądu. Kompletnie nic. Wzywałem pomoc. Aku ok ale wypaliło bezpiecznik ten za aku 30A chyba. Spalił się. Włożył koleś nowy, odpalił i po chwili się Spalił. Sprawdził regulator i stwierdził że popsuty. Jutro będę miała nowy. Mam nadzieję że to to

W jakim celu napisałaś ten post?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam teraz dokładnie jak to było w twoim moto ale chyba jest tak:

- szukasz białej 3-pin wtyczki która idzie od alternatora (możesz prześledzić też kable które wychodzą z pokrywy alternatora i rozpinasz pierwszą wtyczkę - powinna być biała z tego co pamiętam)

- bierzesz multimetr i mierzysz oporność miedzy tymi pinami (wszystkimi, od strony alternatora oczywiście). Każdy pin odpowiada uzwojeniu statora.

- opór między uzwojeniami powienien zawierać się między chyba 0.1 a 1.0 Ohm

- następnie sprawdzasz czy żadne z uzwojeń, które przed chwilą sprawdzałeś nie ma przejścia do masy.

 

Dokładny opis sprawdź w manualu - o ile go posiadasz - bo ja to podaję z pamięci i mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przecież na pierwszej stronie masz opis całej diagnostyki krok po kroku.

Spalony główny bezpiecznik nie świadczy o takiej usterce z taką pewnością jak napisałaś.

Poza tym wyrażanie takich opinii nie mając pojęcia o elektryce jest trochę na wyrost.

Równie dobrze może być przetarty przewód plusowy lub urwana klema.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

posiadam Hondę CBR f4i SPORT z 2003r. i od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem, posprawdzałem wszystko tak jak jest napisane w przyklejonym temacie tj, alternator nie ma przebicia do masy, rezystancja od 0.6 do 0.8 ohma, napięcie ok 60v, żarówka świeci jak się ją podłączy pod fazy. Sprawdzałem też napięcie na odpiętej kostce za regulatorem to pokazywało 14.8V,(napięcie na akumulatorze w tym czasie wynosiło 11.8V) a jak się ją wepnie w instalacje to napięcie spada do 12.5V czyli coś tam ładuje... Dodam, że akumulator jest nowy i na samym początku miał 12.7V a teraz po dwóch tygodniach spadło do 12.1V Regulator do wymiany czy jeszcze coś innego?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam,

 

posiadam Hondę CBR f4i SPORT z 2003r. i od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem, posprawdzałem wszystko tak jak jest napisane w przyklejonym temacie tj, alternator nie ma przebicia do masy, rezystancja od 0.6 do 0.8 ohma, napięcie ok 60v, żarówka świeci jak się ją podłączy pod fazy. Sprawdzałem też napięcie na odpiętej kostce za regulatorem to pokazywało 14.8V,(napięcie na akumulatorze w tym czasie wynosiło 11.8V) a jak się ją wepnie w instalacje to napięcie spada do 12.5V czyli coś tam ładuje... Dodam, że akumulator jest nowy i na samym początku miał 12.7V a teraz po dwóch tygodniach spadło do 12.1V Regulator do wymiany czy jeszcze coś innego?

 

Pozdrawiam

 

 

Sprawdzanie regulatora bez akumulatora nie ma sensu.Na 99% regulator do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...