Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

aaaaa elektromagnes czyli przekaźnik - widzisz jak się nie zna slangu to nawet nie wiem o co chodzi. A więc jak zwarłem te dwie śruby ze sobą to rozrusznik próbował zakręcić ale z takim samy efektem jak wcześniej czyli nie zastartował. Miałem takie wrażenie jakby coś trzymało wał korbowy i nie pozwalało mu się swobodnie kręcić. Co ciekawe jak zwarłem te dwa bolce przekaźnika to próbował zakręcić nawet bez kluczyka w stacyjce - tak powinno być? Bo w takim razie bardzo łatwo było by komuś odjechać moim motocyklem spod sklepu/baru i tyle bym go widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik kręci na sucho dobrze (to jeszcze nie do końca stanowi o sprawności rozrusznika) to na razie zakładamy, że jest ok. elektromagnes też, aku też więc zostają połączenia elektryczne oraz sprzęgiełko rozrusznika.

Zwarcie śrub spowoduje podanie napięcia na rozrusznik bez stacyjki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie też czytałem o tym sprzęgle rozrusznika, że w tym modelu to jest słaby punkt, ale podobno jak ono jest uszkodzone to wydaje przy rozruchu dźwięk mordowanej krowy. Z tym, że do tego trzeba spuścić olej więc dam znać jak będę gotowy. A nie jest to dziwne, że zwarcie tych śrub pozwala na uruchomienie ślinika? Przecież to żaden problem wtedy ukraść motocykl. Tak czy siak na razie wielkie dzięki za pomoc i odezwę się po świętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie śrub nie pozwala na uruchomienie silnika a na kręcenie rozrusznikiem.

Uszkodzone sprzęgło kierunkowe rożnie okazuje swoje niedomaganie, również w sposób jaki Ty opisałeś.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oto moja historia . Podczas jazdy zauważyłem , że wskazówka od temp. opada do zera gdy ja przyspieszam tzn. że gdy dodaję gazu to brakuje prądu dla wskazówki i ona opada . Po tygodniu - brak zasilania skuter nie odpala . Co się okazało po rozkręceniu dekla łączenie przewodów między statorem a instalacją się zwęgliło. Najwidoczniej puścił lut , przewody iskrzyły i przepaliła się izolacja. Warsztat usunął usterkę i skręciłem wszystko i jazda . Pojeździłem 2 tygodnie i znowu brak ładowania.Prąd ładowania na zegarze - 12,5V i nie rośnie .Prądy międzyfazowe statora 46-92V ale oporności różniły się . Dwie cewki miały po 0,7 a jedna 0,2 . Znowu rozkręcam dekiel i co widzę?
Ano to: i tu chciałem dać fotę ale się nie udało upssss

Elektryk zastosował izolację taką jaką akurat miał i oczywiście zapewniał, że wytrzyma ale ona nie była olejoodporna . Można palcami rozerwać koszulkę po dwóch tygodniach moczenia w gorącym oleju silnikowym . W jednym miejscu (górny przewód) widać przetarcie i zwarcie gotowe. Teraz mam oryginalne koszulki i powinny wytrzymać . Czasami trzeba sprawdzać naszych fachowców . I znowu potwierdza się zasada że wracamy do tego punktu , który naprawialiśmy a nie szukamy gdzieś indziej . Pozdrawiam N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie. Wczoraj zmierzyłem w mojej ybr napięcia międzyfazowe i otrzymałem napięcia 60V ac, 30V ac, 40V ac przy 3000 rpm. Sądzicie ,że cewki padły? Do masy poza zakresem. Oporności ciężko zmierzyć zwykłym multimetrem. pokazuje od 0,6 Ohm do 1,5 Ohm. Ciekawe czy regulator przeżył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lezy uzwojenie a regler jak najbardziej może być dobry. Kostki połączeniowe uzwojenie-regler do kontroli.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiąłem punkt gwiazdowy uzwojeń. 2 Uzwojenia miały przebicie do siebie rzędu 100ohm. Stator 18 cewkowy. Oderwałem zgorzel odgiąłem lekko uzwojenie od miejsca przebicia i podwójnie zamalowałem lakierem elektroizolacyjnym. Po zamontowaniu statora ładowanie powróciło. 13,6V przy 1300rpm i 14,1V przy 2000-9000rpm. Regulator przeżył. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.
Posiadam ktm 350 sxf z 2011r.
a mianowicie posiadam problem z ładowaniem ponieważ podczas pomiaru ładowania akumulatora pokazuje mi wartości 11.30v
wymieniłem regulator ,orginalny z ktm za ponad 600zł
stator został przewinienty w profesjonalnym zakładzie.
Na dwóch żółtych przewodach podczas pracy silnika na wolnych obrotach
są takie wartości 35v prądu zmiennego na wyższych obrotach około 80v a na maksymalnych obrotach około 160v.
Czerwono biały kabel który wychodzi z regulatora napięcia bez obciążenia pokazuje wartość około 9v.
Motocykl jest na wtrysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj bo będzie krok po kroku.

http://kristofsx.com/

Serwisówka ze strony powyżej.

https://drive.google.com/file/d/0B-UgQx8CVp8JYWF4SWp0T0pSQXM/view

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak troszke w temacie , ale nie calkiem

 

mam w LC4 taki oto cewkomodul czyli modul i cewka w jednej kostce http://www.sdi-ktm.ch/cms_grund_anz/bilder/423_bkat.jpg?b=1479917295 - problem jest taki ze ustrojstwo nie lubi wody , polane wodą traci iskre i musze chwile poczekac aby wyschlo , kabel WN nowy i fajka tez - zostaje albo kable ( ale te mam w dodatkowej koszulce ) , ale sam modul , jak zabezpieczyc to przed woda ? myslalem o lakierze do izolacji uzwojen - dalo by to rade ? modul zawieszony pod bakiem i nad silnikiem kolo chłodnic , wiec temperatury do 120 stopni nawet..moze jakas masa uszczelniajaca do samochodow ? taki bitex na kauczuku .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że to się grzeje i musi stygnąć. Jeśli przebija sama cewka to jej obudowa już straciła właściwości izolacyjne i raczej lakierem jej nie pomożesz. Spróbować możesz ale wymiana powinna Cię wybawić od problemu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam mam problem z motocyklem jest to yamaha rd 80 z 1984 roku , brak w nim ładowania na wolnych obrotach dopiero na odkreconej manetce napiecie wzrasta lecz potem wraca nawet poniżej 12v na uruchomionym silniku, wymieniłem regulator oraz cewke ładownia i nic to nie zmieniło czy ktos cos wie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...