Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na Ebay chinskie kopie do CBR 600 sa po $20.- i zupelnie dobrze sie sprawuja.

Nowa strona producenta gdyby ktoś szukał

 

http://reg-mot.prv.pl

 

Motocykl po weekendzie ląduje w warsztacie i wtedy będę wiedział jaki model szukać.

Edytowane przez FestinaLente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pacjent Triumph Street Triple - problem z odpalaniem.

 

Motocykl przy pełnym naładowanym akumulatorze odpala bez problemu. Później z upływem czasu ma już problem z rozruchem.

Motocykl był w serwisie, podobno były jakieś zwarcia na kostkach i wygięty jeden pin w regulatorze. Koszt naprawy 250zł. Niestety problem powrócił, objawy takie jak na początku.

Dziś odkręciłem regulator. Obejrzałem piny i faktycznie jeden jest chyba upalony.

 

ea01e28f02f60c676140286207fbe225.jpg

9469296aa297b59b4433f2f8c0fb49da.jpg

 

Pomierzylem napięcia międzyfazowe i liczby na parach są bardzo zbliżone do siebie 60V. Przy czym multimetr jest budżetowy z Castoramy :)

 

Napięcie ładowania jest na filmie. Światła w tym motocyklu włączają się automatycznie.

 

https://youtu.be/PwmJWXUt6KA'>

 

Czy te wskazania ewidentnie świadczą o uszkodzonym regulatorze?

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wskazania z filmiku nie świadczą o uszkodzonym reglerze tylko zbyt dużej rezystancji przewodów.
Zacząłbym od pozbycia się wtyczki do regulatora czyli przewody na stałem polutowane na linii regler-uzwojenia, idąc za ciosem wymieniłbym przewody od uzwojeń na właściwe (zgłoś się do Limo, ma na sprzedaż teflonowe).

Regler posadzić w przeciągu ma dobrej masie.

Taka akcje może powodować również niby dobry aku.

 

Taka dygresja do cienkich przewodów między reglerem a uzwojeniami.

6SPoQXe.png

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe u mnie jest bardzo podobna sytuacja, tj. na obrotach ładowanie spada poniżej 14V i tak stoi. Ale jestem jeszcze przed wymianą przewodów. Natomiast już dawno nie mam kostki więc to nic nie zmieniło. Dam znać po wymianie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe u mnie jest bardzo podobna sytuacja, tj. na obrotach ładowanie spada poniżej 14V i tak stoi. Ale jestem jeszcze przed wymianą przewodów. Natomiast już dawno nie mam kostki więc to nic nie zmieniło. Dam znać po wymianie.

Te wskazania z filmiku nie świadczą o uszkodzonym reglerze tylko zbyt dużej rezystancji przewodów.

Czy to pewne info, że regulator jest sprawny?

Jutro motocykl wraca na serwis i chciałbym może coś zasugerować, żeby naprawa usterki poszła szybciej :)

W tym motocyklu poprzedni właściciel zmieniał regulator napięcia bo jest inny niż oryginał. Plus i minus od regulatora idzie osobnymi kablami bezpośrednio do akumulatora. Czy ten nadtopiony pin w regulatorze nie sugeruje jego wymiany? :)

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też spada i też niebawem wymienię przewody...może w tym tygodniu. Regler jest dobry według Twojego filmu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce znalazlem taką rozpiskę.

 

835a6ffd15976b1d14c9d4b6aceb5cbf.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Ja to znam na pamięć ;)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to znam na pamięć ;)

Byłem przekonany, że problem jest po stronie regulatora. W tej sytuacji zasugeruję w serwisie przyjrzenie się instalacji

 

Z filmu wynika ze jest ok. Mnie by interesowało co się dzieje z pradem jak nie chce odpalić. Czy faktycznie aku jest niedoladowane? Czy może problem jest z instalacją rozrusznika.

W momencie kiedy akumulator jest naladowany i stacyjka jest wyłączona pokazuje napięcie 13V. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON (światła włączają się automatycznie) napięcie spada do około 12,6V. Przy takich parametrach motocykl odpala bez problemu. Wystarczy jednak trochę pojeździć i pojawia się problem z uruchomieniem. Napięcie na akumulatorze przy pozycji ON wynosi wtedy w okolicach 11,2V. Wtedy rozrusznik tylko lekko "cyknie" i żadnej reakcji. Edytowane przez FestinaLente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniałeś aku na inne?

Aktualnie korzystam z aku. pożyczonego od kolegi. Wyciągnięty z z750. Kolega przejeździł na nim cały sezon bez żadnych problemów z odpalaniem. Wcześniej był wsadzony nowy, ale problem też się pojawiał.

Wcześniej pisałeś, że masz identyczny problem. Twój motocykl mimo to odpala zawsze czy tak jak mój odmawia posłuszeństwa? :)

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mój pali dobrze, ciepły i zimny. Dlatego pomyślałem że może aku nie domaga u Ciebie. Jak masz 11.2V po jeździe to on już jest praktycznie rozładowany. Tak jakby nie ładował się podczas jazdy. Patrzyłem na te zdjęcia regla ale nie widzę który pin jest przysmażony. Wszystkie wyglądają tak samo. Jakiej jest marki?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, mój pali dobrze, ciepły i zimny. Dlatego pomyślałem że może aku nie domaga u Ciebie. Jak masz 11.2V po jeździe to on już jest praktycznie rozładowany. Tak jakby nie ładował się podczas jazdy. Patrzyłem na te zdjęcia regla ale nie widzę który pin jest przysmażony. Wszystkie wyglądają tak samo. Jakiej jest marki?

Wydaje mi się, że jest to jeden z pinów od tych żółtych kabli. Na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym "kółkiem". Na kostce, także widać jakby nadpalenia. Nawet mechanik mówił, że był lekko wygięty, ale niby uratował regulator.

 

Co do marki to niestety nie mam pojęcia. Na pewno nie jest to oryginał bo w Street Triplach padały jak muchy. Poprzedni właściciel wymienił na jakiś inny model.

 

756745a9ea8af99c9f9613a2e696146c.jpg

439e7a10a60d084c31e7e1197099fc61.jpg

4f4772c31aa7c7457f24ce604724f3c6.jpg

6d306c14b0fe11b32207f538de5033c3.jpg

2dfe1c8a640a8711c96f5085f883be5b.jpg

22efc53bec77a5ab1495d8e33cb4d339.jpg

 

Tak wygląda oryginał:

9ffa5f3d1fba083ac615d2668d7a4f3a.jpg

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...