Skocz do zawartości

Wyłączanie motocykla


Fazi_NB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki starter wyłączyć??

 

Melex ?

 

Ciekawy ten rysunek.

Brak czujnika luzu i wynika z niego, że na bocznej stopce motocykla nie uruchomisz.

To jakiś nowy model?

 

 

Już tłumaczę Piotrze. GSX-R1000K7 to taki model motocykla z 2007 roku produkowanego przez firmę Suzuki. Producent zastosował w tym pojeździe czujnik nazwany "GP Switch" lub "GP Sensor" (tutaj sam producent nie jest konsekwentny). GP to nic innego jak "gear position" czyli w wolnym tłumaczeniu czujnik włączonego biegu. Nadmienię, że znajduje się tam specjalne wyprowadzenie dla luzu. Ja załapałem się na to 25%, a Ty...?

Edytowane przez Yaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze sie naczytales i wiesz juz wszystko :bigrazz:

A moze tak,zatrzymac sie,wrzucic luz,zgasic swiatła,wyłaczyc starter,przekrecic kluczyk,akumulator zyje,elektronika tez,masz spokoj.

 

 

Najlepiej to postawic moto na kolkach, spuscic powietrze z opn, wymontowac aku, zalac silnik olejem i co tydzien przecierac szmatka, wowczas bedziemy miec 100% pewnosc ze motongowi nic sie nie stanie.

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melex ?

Już tłumaczę Piotrze. GSX-R1000K7 to taki model motocykla z 2007 roku produkowanego przez firmę Suzuki. Producent zastosował w tym pojeździe czujnik nazwany "GP Switch" lub "GP Sensor" (tutaj sam producent nie jest konsekwentny). GP to nic innego jak "gear position" czyli w wolnym tłumaczeniu czujnik włączonego biegu. Nadmienię, że znajduje się tam specjalne wyprowadzenie dla luzu. Ja załapałem się na to 25%, a Ty...?

 

Co to jest to wiem że jakaś Japońska fabryka krosien tkackich wzięła się za produkcję motocykli ale z elektryką siakoś są na bakier jak ja.

Staram się załapać ale nie wychodzi bo nadal nie wiem gdzie jest umieszczony na tym schemacie i w jaki sposób motocykl z tego schematu będzie pracował na bocznej?

 

Proszę:

http://yfrog.com/28gsxr1000k7j

Czy to budzi jakieś wątpliwości?

oczywiście że tak, poczytaj post powyżej i odpowiedz jak to pracuje?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to dziecinnie proste - przy czujniku stopki bocznej stoi jak byk napisane "relay". W moich stronach "relay" to przekaźnik, a przekaźnik, jak wiemy z przedszkola, wysterować można czymkolwiek - choćby i muchą z nosa.

 

ps. a propos ortografii. Panie Piotrze, słowo japoński piszemy małą literą. Jest przymiontikiem. Tak na marginesie...

 

 

 

wueska - a w jakim motocyklu, jeśli można wiedzieć paliłeś te moduły?

 

pewnie jakieś chińskie

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to napisze jeszcze jedna rzecz ktora ostatnio zauwazylem wylaczajac zaplon kluczykiem oraz kill`em:

- gaszac silnik kill`em kontrolka ladowania zapala sie dopiero po zatrzymaniu silnika - 100% zatrzymania silnika. Pozniej wylaczam reszte zasilania stacyjka i kontrolki gasna.

- gaszac silnik stacyjka kontrolka ladowania zapala sie w momencie przekrecenia kluczyka w pozycje wylaczenia zaplonu, a silnik wykonuje jakies obroty po czym staje w miescu. Wtedy gasnie kontrolka alternatora.

 

Wg mnie lepsza jest opcja pierwsza czyli kill.

 

Acha, zeby bylo jasne mam alternator typowo samochodowy (Bosch) z wbudowanym regulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to dziecinnie proste - przy czujniku stopki bocznej stoi jak byk napisane "relay". W moich stronach "relay" to przekaźnik, a przekaźnik, jak wiemy z przedszkola, wysterować można czymkolwiek - choćby i muchą z nosa.

 

ps. a propos ortografii. Panie Piotrze, słowo japoński piszemy małą literą. Jest przymiontikiem. Tak na marginesie...

pewnie jakieś chińskie

 

Co tam stoi to wiem ale nie napisałeś jak toto pracuje.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten relay jest sterowany masą, daje zasilanie na ECU gdy dostaje masę ze złożonej nóżki, albo z masy czujnika luzu, albo z masy wciśniętego sprzegła. Ten schemat jest wycinkiem z całej instalacji. Chodzi o to że nie ma znaczenia dla zasilania modułu czym się go gasi.

A tak na marginesie przypomniało mi sie że starsze Hondy miały tak że przy wyłączonym Engine Stop kręciły rozrusznikiem, a jednak problemy z modułami (nawet przeglądając fora) występowały incydentalnie. Nie jednokrotnie sam o tym zapominałem w swojej CBR albo w XL.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten temat i az sam musialem sprawdzic i ze schematow wyszlo mi tylko jedno baba_zanetti ma racje:

Honda VTX1800 http://img52.imageshack.us/img52/6038/vtxv.jpg

Honda VFR800 98-01 http://img97.imageshack.us/img97/3412/vfr.jpg

Honda XL1000V varadero http://img594.imageshack.us/img594/7894/varadero.jpg

Zeby nie bylo ze tylko honda

Suzuki an650 burgman http://img215.imageshack.us/img215/4716/an650.jpg

 

PS zeby nie bylo burgman nie ma seryjnie czujnika stopki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie przypomniało mi sie że starsze Hondy miały tak że przy wyłączonym Engine Stop kręciły rozrusznikiem, a jednak problemy z modułami (nawet przeglądając fora) występowały incydentalnie.

 

Np. moja była VFR 750 tak miała. Stacyjka na ON, wyłącznik na OFF a rozrusznik kręcił. Niemniej moduł nigdy w niej nie padł.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. moja była VFR 750 tak miała. Stacyjka na ON, wyłącznik na OFF a rozrusznik kręcił. Niemniej moduł nigdy w niej nie padł.

 

To samo jest w seven fifty, nie wiem jak w vtx, bo nie sprawdzałem. Ale wiem, że po zgaszeniu awaryjnym słychać pompkę paliwa, dokładnie tak, jak po przekręceniu kluczyka w pozycję włączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...