Skocz do zawartości

Wyłączanie motocykla


Fazi_NB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcja Hondy CB 600F mówi jasno, że odcięciem zapłonu należy wyłączać silnik w wyjątkowych przypadkach. Powinno się wyłączać kluczykiem.

 

Edycja: Wiąże się odcięciem zapłonu nagłym zatrzymaniem silnika, gdzie niespalona benzyna może przelecieć przez zawory wydechowe i uszkodzić katalizator - mniej, więcej tak to zapamiętałem z podręcznika serwisowego.

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta instrukcja dotyczyła silnika na wtrysku?

Ja polecam sprawdzenie jaki rodzaj regulatora napięcia jest zastosowany w motocyklu. Jeśli z wejściem "sense" (pomiar napięcia za stacyjką) to lepiej używać wyłącznika awaryjnego gdyż nie dochodzi wówczas do przepięcia płynącego do akumulatora. Pozostałe można wyłączać stacyjką.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Pierdu pierdu.

Zarowno jedno jak i drugie to przerwanie obwodu. Tylko stacyjka wylacza ich wiecej niz jeden.

Ja gasze zawsze z guzika i jak narazie przez 44kkm nawiniete na CBF elektronika zyje i ma sie dobrze.

 

Mitologia i trzesienie sie nad motocyklami jest straszna.

 

Kto podklada pampersy na zime pod opony :P?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja staram sie wylaczyc kluczykem w stacyjce bo tez slyszalem ze przycisk odciecia zaplonu szkodzi.. lecz nie zawsze pamietam... (przyzwyczajenie)

 

nie rozumiem tego.. tu i tu jest zamkniecie obwodu.. no chyba ze jakies motory zaawansowane elektronicznie bo jesli chodzi o motocykl 'prostej' konstrukcji to nie widze roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

A ja oprocz tego, ze czytam co pisza, to staram sie tez myslec. I dla mnie jak na jednym obwodzie elektrycznym sa dwa wylaczniki przerywajace ten obwod to nie ma to absolutnie zadnego znaczenia, ktorego uzyje. Zasada jest taka sama - obwod zostaje przerwany.

 

Jak mi ktos przedstawi sensowne argumenty, to moze zdanie zmienie. Ale argument: bo tak napisali - to zaden argument. A praktyka we wszystkich moich dotychczasowych motocyklach pokazuje, ze gaszenie z guzika niczym nie grozi.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może Zbyhu zadam pytanie - po co wyłączać wyłącznikiem awaryjnym zapłonu?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja Hondy CB 600F mówi jasno, że odcięciem zapłonu należy wyłączać silnik w wyjątkowych przypadkach.

 

Hehe, a jakie niby są te wyjątkowe przypadki ? :)

 

odcięciem zapłonu

Odcięciem zapłonu można nazwać zarówno przycisk jak i kluczyk :) Niezależnie jak kto wyłącza to jest tak samo. Gdyby któryś z tych rzeczy powodował jakieś komplikacje, na pewno z czasem pojawiłyby się, a u nikogo takowych nie widać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

1. Bo mi tak wygodniej :). Jeden ruch kciukiem i zgaszone.

 

2. Na przejazdach kolejowych lubie zgasic silnik, zeby nie jarac benzyny, ale nie gasze stacyjki, aby szybciej moto znowu uruchomic.

 

3. Czesto jak juz zgasze silnik to jeszcze chce sobie poklikac i poczytac z zegarow przejechane kilometry, spisac przebieg etc.

 

4. Czesto gasze po nocy motocykl pod garazem, ale jeszcze sobie swiece lampami, zeby trafic kluczem w zamek i garaz otworzyc.

 

Wystarczy?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...