pannonia75 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Mnie się tam podoba silnik 6 suwny czy jakoś takk;] w każdym bądź razie zamiast zaworów zastosowano małe tłoczki ;] Rozwiązanie jest naprawdę bardzo ciekawe. Możesz bliżej określić - może jakiś link? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 (edytowane) a czy moze ktos cos powiedziec na temat nowego silnika bodajze GM, benzyna pracujaca w trybie dizla jakis zimny zaplon zapomnialem nazwy tego silnika Chodzi Ci zapewne o coś na kształt DiesOtto od Mercedesa. Info pzdr PS. Wnioskuję o poprawę orta w temacie, bo kole w oczy :cool: Edytowane 1 Lutego 2010 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 http://www.autoblog.com/2009/11/30/autolin...h-john-mcelroy/ 2 animacja z silnikiem z tlokami na przeciwko siebie nie wiem jak to nazwac Coś podobnego powstało w PL na bazie polskiego moto dawno temu, w latach 70- czy 80-tych. Na bazie....WSK. :icon_mrgreen: Ogólnie był to silnik "piętrowy" zrobiony z WSK 175, miał dodatkowy cylinder zamocowany na "normalnym" a wewnątrz tłoki były połączone pewnego rodzaju korbowodem. Dolny cylinder miał komorę spalania w tradycyjnym miejscu a górny cylinder miał komorę spalania w dolnym martwym punkcie suwu, tłok był skierowany denkiem do dołu oczywiście. I to coś działa. :biggrin: Pojemność 350ccm. http://www.youtube.com/watch?v=Q3DIK-1zIps&feature=related Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Coś jeszcze bardziej podobnego zbudował dr inż. Adam Ciesiołkiewicz i nazwał M4+2 jeden wał pracował jako 2T drugi 4T obywał się bez typowych zaworów, zbudował działający prototyp (cylindry od WFM i kosiarki) rozgłośniono jaka to jest rewolucja i teraz patrze to nawet strona autora nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Eh ci księgowi :wink: Też o tym słyszałem. Koleś od podstaw budowy maszyn nam wspominał coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Wariacje na stary pomysl.Junkers budowal podobny silnik juz w latach 30-tych,diesel pracujacy w cyklu dwusuwowym.Pozniejsze wersje mialy turbosprezarke i napedzaly uzywany jako wysokosciowa maszyna rozpoznawcza bombowiec Ju 86. Budowano tez podobne silniki diesla do lokomotyw oraz lodzi podwodnych . http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Nie tylko w samolocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 (edytowane) Coś jeszcze bardziej podobnego zbudował dr inż. Adam Ciesiołkiewicz i nazwał M4+2 jeden wał pracował jako 2T drugi 4T obywał się bez typowych zaworów, zbudował działający prototyp (cylindry od WFM i kosiarki) rozgłośniono jaka to jest rewolucja i teraz patrze to nawet strona autora nie działa. Nie tak do końca, zobacz tu: http://www.izoling.pl/firma piszą: "...W latach 1999 - 2001 opracowano nową konstrukcję Silnika Spalinowego M4+2Ž patent uzyskano w lutym 2007r, charakteryzującego się wyższą sprawnością i niższym zużyciem paliwa niż konwencjonalne rozwiązania. Wyniki obliczeń i badań prototypu przeprowadzone na Politechnice Śląskiej w Gliwicach gdzie zbudowano dwa silniki są obiecujące. ( Projekt ten był zamrożony przez cztery lata ze względu na brak środków finansowych po współpracy z FG.) Obecnie Projektem Ekologicznego Dwutłokowego Silnika Spalinowego M4+2Ž zajmują się pracownicy firmy IZOLINGŽ oraz naukowcy z Politechniki Śląskiej kierownikiem tych prac jest dr inż. Adam Ciesiołkiewicz. Rok 2003 to rejestracja w KRS Sp. z o. o. IZOLING - AKAM, która przejęła wszystkie uzyskane patenty i opracowania. Spółka ta zajmuje się obecnie rekultywacją terenów zdegradowanych za pomocą technologii IZOLING oraz wdraża do produkcji silnik spalinowy M4+2...." Edytowane 2 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 http://www.coatesengine.com/technology.html co sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Było już podobne rozwiązanie z jednym wałkiem-zaworem dwudrożnym w głowicy ale poległo podczas długich testów na hamowni. Duża masa wirująca i kłopoty z uszczenieniem zwłaszcza przy małych i średnich obrotach. Jest kilka filmów w necie pokazujących motocykl HD z takimi głowicami ale brak wykresu z hamowni. W/g mnie osobiście taki silnik ze sprężarką lub turbiną ma szansę zaistnienia w ciężarówkach i jako stacjonarki o ile uporali się z trwałością uszczelnienia tych wałków. Podawane obroty w granicach 14.000 to raczej chwilowe z powodu zbyt dużych turbulencji przepływających gazów wylotowych a jeżeli to miałby być silnik wolnossący to także wlotowych. Konstruktorzy od dłuższego czasu walczą z wyprostowaniem kanałów dolotowych oraz ze zmienną ich długością aby wyssać z silnika kilka koni więcej a w tej konstrukcji zamontowano jakiś dziwny mikser pomiędzy układem zasilania a cylindrem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 (edytowane) Sama idea genialna ale ciągle wiele problemów technicznych - zresztą tak jak w/w napisał Piotrek. Jest tam też animacja obrazująca zasadę działania w przekroju: http://www.coatesengine.com/rotary_motor.html Edytowane 2 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Wariacje na stary pomysl.Junkers budowal podobny silnik juz w latach 30-tych,diesel pracujacy w cyklu dwusuwowym.Pozniejsze wersje mialy turbosprezarke i napedzaly uzywany jako wysokosciowa maszyna rozpoznawcza bombowiec Ju 86. Budowano tez podobne silniki diesla do lokomotyw oraz lodzi podwodnych . http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205 No i jest jeszcze bardziej przyziemny i popularny, a do tego nadal eksploatowany sprzęt z dwusuwowym Dieslem. http://pl.wikipedia.org/wiki/ST44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Chodzi Ci zapewne o coś na kształt DiesOtto od Mercedesa. Info pzdr PS. Wnioskuję o poprawę orta w temacie, bo kole w oczy :cool: To sa silniki HCCI... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.