Skocz do zawartości

teslasim

Forumowicze
  • Postów

    458
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O teslasim

  • Urodziny 09/04/1986

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    majsterkowanie, turystyka off
  • Skąd
    Kraków

Osobiste

  • Motocykl
    Honda XL 600 RM-G
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

433 wyświetleń profilu

Osiągnięcia teslasim

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku (18/46)

0

Reputacja

  1. Jedyna XL600 bez fabrycznego rozrusznika miała silnik PD03, aby zamontować rozrusznik trzeba zmienić lub obrobić karter, wał korbowy, magneto z wolnym kołem, stojan, lewy dekiel z trybikami i rozrusznikiem, regulator napięcia + reszta osprzętu z akumulatorem minimum 12Ah włącznie, po zmianie wału pojemność zmieni się na 630ccm o ile przeszkodą nie będzie dłuższy korbowód
  2. Niektórzy mają wrodzony talent i umiejętności podziwiam to ja musiałem się uczyć od zera.
  3. Napisałem jak ja to widzę wraz z poparciem dla czyjejś pasji i odrazu jestem atakowany za próbę narzucania swojej woli innym :icon_rolleyes: Róbcie sobie co chcecie Każdy posiadany jednoślad rozbierałem żeby poznać jak działa i złożyć żeby działał jak najlepiej, tak się wychowałem i uznaje to za normalne podobnie jak czytanie książek o technice. W zimie nie jeżdżę więc jest wtedy czas na rozbieranie jak nic się nie psuje to biorę się za usprawnienia. Jeżeli jest problem z częściami to zawsze można kupić drugi motocykl bez papierów na części, jak tak zrobiłem to nie dość że zostawiłem sobie części zamienne do swojego to jeszcze na tym interesie zarobiłem i części pozostawały. Jeżeli robię motocykl którym naprawdę chce jeździć to nie interesuje mnie ile w niego włożę pieniędzy po to je wydaje żeby dały jakąś przyjemność więc nieważne ile rzeczy zepsuje/zużyje przy naprawie ważne że wychodzi mi to coraz lepiej to jest właśnie ta przyjemność. W jeździe motocyklem najbardziej kręcą mnie samotne wyjazdy w miejsca gdzie nie ma ludzi (wiem tam moje miejsce :icon_biggrin: ) więc bliska znajomość z motocyklem jest wskazana z tego względu przestałem myśleć o kosztownym zmianach sprzętu, na rękę jest posiadanie czegoś co potrafię sam złożyć, mam do tego zapas części na wszelki wypadek i znam wszelkie anomalne zachowania. Mechanik traktujący naprawę motocykli zarobkowo nigdy nie kieruje się zasadą nieważne ile mnie to zajmie czasu i kosztów zrobię to jak najlepiej potrafię bo jeśli nie to osobiście odczuje swoje błędy. Pojazdy zindywidualizowane i o niskiej cenie rynkowej są pogardzane przez złodziei :) W jednej kwestii się z wami zgadzam, jeżeli ktoś chce naprawiać japończyka proszę niech nie zaczyna od niego najpierw demoludy, książki, kontakt z ludźmi którzy to kochają bo na początek to zbyt wysoka poprzeczka.
  4. O silniku autora tematu z XLV750R Bardzo mi się podoba remontowanie starych Japonii, taki motocykl mający już 25lat po odnowieniu sprawia wrażenie że przejedzie jeszcze raz tyle a dużo ich elementów nawet nie wymaga uwagi. No i to bezcenne doświadczenie można tyle się nauczyć o swoim sprzęcie i uzyskać w nim pewnego kompana, kupowanie nowego motocykla i nie umienie niczego + uniezależnienie od innych wogule mnie nie przekonuje.
  5. Nie zapomnij umyć kasowaczy luzów zaworowych one są wrażliwe na jakość oleju a w silniku o nieznanej przeszłości zawsze się mógł znaleźć ktoś kto przeciągnął serwis.
  6. XL600 były dławione poprzez zamontowanie innego wałka rozrządu (R5 lub R6) i dysz głównych w gaźniku http://de.wikipedia.org/wiki/Honda_XL_600 tutaj można sprawdzić wg Vin czy była dławiona czy nie
  7. Jeżeli luz cylinder tłok nie osiągnął limitu serwisowego to można zmienić sam komplet pierścieni ale nigdy nie można pominąć honowania cylindra czyli zdjęcie 0,01mm materiału by zrobić nową jodełkę po tym zabiegu i dotarciu się części od nowa naprawa przyniesie rezultat. XR to przede wszystkim inne zawieszenie, jednoosobowa rama, ubogie wyposażenie drogowe i wygodowe, przełożenie, mniejszy bak, 18 cali z tyłu.
  8. Czyli tylny cylinder dostawał w tym moto zbyt ubogą mieszankę, pominąłem opcję termiczną bo wydało mi się że przy chłodzeniu cieczą różnice temperatur cylindrów się zacierają ale jakby nie patrzeć to woda z pompy wpływa najpierw do przedniego cylindra opływa go i dopiero trafia do tylnego (wyloty wody w każdej z głowic) czyli to może być to dziwne tylko że dysze główne takie same. Moto nie jest moje było tanio kupione z pewnymi wadami. Silnik przegrzewa się jak dostaje za mało paliwa a z kolei nadmiar paliwa chłodzi go od środka bo benzyna odbiera od niego ciepło aby odparować. To dzięki założę teraz krótszą iglicę i sprężynę na tylny cylinder co by dostawał do niego więcej paliwa i powinna mu czkawka przejść, no i jeszcze synchro.
  9. Honda Deauville 650 RC47A (czyli niedławiona) 1998 chłodzenie cieczą, 2 gaźniki podciśnieniowe Motocykl po jeździe ze stałą prędkością na średnich obrotach po dodaniu gazu dławił się i dopiero potem załapywał zdarzało mu się też nie dopalać jednego cylindra na wolnych obrotach. Świece przedniego cylindra miały okopcony gwint a tylnego były czyściutkie. No to czyszczenie gaźników, przy okazji luzy zaworowe i przygotowanie do synchronizacji a tu okazuje się że tylny gaźnik ma dłuższą iglicę i sprężynę przepustnicy membranowej od przedniego :icon_eek: Sprawdzenie fiszek i okazuje się że rzeczywiście te części mają być różne. Moje pytania są o to który cylinder ma mieć tą dłuższą iglicę i sprężynę bo być może są zamienione oraz w jakim celu stosuje się takie rozwiązanie? Wałek rozrządu tylny ma nabite R1 a z przedni R5, oznaczenia kojarzę z singli kolega zauważył że R1 jest w najmocniejszych wersjach a R5 i R6 to zdławione wałki, Deauville była dławiona na kryzach nie wałkami.
  10. w tych silnikach akurat niema drugiego zaworka do tej sekcji. Jak zamawiałem przez salon Hondy to było na kolejny dzień bo nie ściągają z USA tylko z magazynu w Polsce. Ja myślę że powodowałoby to wyłącznie niedomykanie bo taki zaworek nie jest w stanie zdławić pompy musiałaby mieć kanał obejściowy. Normalna zaślepka ten duży owalny kanał nie ma uszczelniacza a te dwa mniejsze mają w karterze
  11. to może sprawdź na odpalonym? tylko lepiej jak nie będzie nagrzany bo mgła wtedy powstaje a tak wogule to rozbieraj ten silnik bo coś tam jest poważnie nie tak jak trzeba Jeżeli uszczelniacz jest walnięty to kiedykolwiek tam zajrzysz to zobaczyć ślady oleju na trzonku zaworu.
  12. Z tego co rozumiem chcesz postawić tezę że silnik pompuje olej do ramy i stoi on w niej trzymany przez podciśnienie zawartego w ramie powietrza a ty odkręcając korek wpuszczasz tam powietrze skutkiem czego olej błyskawicznie znika :eek: Nawet zakładając uszkodzenie tego zaworka zwrotnego sytuacja nie możliwa bo po pierwsze rama ma odpowietrzanie czyli wąż łączący ją z wnętrzem silnika a tam za pośrednictwem odmy panuje przecież ciśnienie atmosferyczne, po drugie olej żeby wydostać się z ramy musi przepłynąć przez pompę która musiała by być wyrąbana żeby siurał przez nią olej, następnie ma do przepłynięcia filtr papierowy i dopiero przesączając się przez łożysko korbowodowe wraca do miski ewentualne skrócenie tej drogi powoduje zgubienie o-ringu między pompą a deklem sprzęgła tamtędy wtedy ucieka olej Dym z jednego wydechu prosta sprawa - uszczelniacz zaworowy do zdiagnozowania po ściągnięciu kolana wydechu
  13. Na pewno dopalacz spalin, takie urządzenie pompuje powietrze do kolanka wydechowego żeby dopalały się w wydechu niedopalone cząsteczki paliwa jak działa sprawnie to nie zabiera ci więcej jak 1km/h :icon_razz:
  14. nie, dopiero po ściągnięciu dekla sprzęgła
×
×
  • Dodaj nową pozycję...