magneto Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 witam. pierwotnie w mojej Hondzie GT647 HAWK (silnik od NTV 650) mialem zalozone stozki K&N i dysze 165/160. Spalanie kosmiczne bo powyzej 8 litrow w miescie przy normalnej jezdzie, powyzej 6 na trasie. zalozylem seryjnego airboxa od NTV i dysze 130/135.(fabryka daje 134/138) Spalanie w miescie ponizej 6, trasa ok 4,5-5. z airboxa trzeba bylo wyjac gume od czerpni powietrza, bo ciagle mieszanka byla za bogata. jednak to ciagle za duzo ;) zalozylem dzis dysze 108/105, troche powalczylem z iloscia dostarczanego powietrza ale udalo sie wyregulowac. moc nie spadla drastycznie, nadal jezdzi sie milo i przyjemnie, jednak nie moge juz tak gwaltownie przyspieszyc z 2,5-3 tysiecy, trzeba zredukowac jeden bieg w dol :P rwie pod odcinke bezproblemowo na 3 biegu(dalej nie sprawdzalem, ale czuje, ze bedzie OK) czy oprocz niewielkiego zamulenia silnika i przeniesienia maksymalnego momentu nieco wyzej moga wystapic jeszcze jakies dodatkowe negatywne konsekwencje? w trasie jezdze w okolicach 140km/h co stanowi w tym momencie jakies 4,5 tys RPM na V biegu(zmienilem fabryczne niezmienialne przelozenie :P ) dzialanie swoje motywuje tym, ze po pierwsze szkoda mi wydawac na paliwo, skoro i tak nie wykorzystuje potencjalu swojego motocykla, nie mam potrzeby latac po miescie z kosmicznymi predkosciami, jade w dosc daleka trase(ok 4 tys. km) i chcialbym troche zaoszczedzic albo moc pojechac dalej za te same pieniadze. czekam na opinie specjalistow:) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Wszystko chyba zależy od tego jakie będziesz miał spalanie na tych najmniejszych dyszach, bo zdaje się o to Ci chodzi. Daj znać jak już będą jakieś pomiary. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 (edytowane) dzial mechanika umarl czy wszyscy wyjechali na wakacje? :P pzdr:) Jak ktoś mądry kiedyś powiedział" we wszystkim trzeba mieć umiar, nawet w umiarze". W twoim przypadku myślę, że nieco przesadziłeś. Motocykl czterosuwowy nie lubi zbyt ubogiej mieszanki, a że na takiej jeździsz świadczy brak właściwej dynamiki, który nadrabiany jest tylko jakimś zapasem mocy. Prawdopodobnie wykręcenie świec potwierdzi zbyt ubogą mieszankę (siwy lub biały kolor). Co może cię czekać w dłuższej perspektywie czasowej? Przegrzewanie silnika, dużą wrażliwość na obciążenie (np w górach), wypalanie przylgni zaworowych, zacieranie się silnika po jeździe z dużym obciążeniem itp. Oczywiście jest to czarny scenariusz, ale jak najbardziej prawdopodobny. Osobiście zawsze powtarzałem, że jak chce się mieć konia to i na siano należy posiadać pieniądze. Moja rada wróć do ustawień fabrycznych albo przynajmniej tych wcześniejszych, zapewniających normalną dynamikę. Edytowane 26 Czerwca 2009 przez HD1940 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Napisalem w pierwszym poscie ze mieszanka zostala dobrana prawidlowo, tak wiec swiece nie beda biale. biale byly w momencie samego zalozenia nowych, mniejszych dysz, jednak mieszanka byla tak uboga ze motocykl nie pracowal prawidlowo. ustawilem metoda prob i bledow zmniejszajac odpowiednio ilosc dostarczanego powietrza. kolor swiec- rdzawy. pod tym wzgledem jest OK. Ja nie zubozyłem mieszanki tylko dałem jej mniej, a to jest roznica :) skutki zarowno za bogatej jak i za ubogiej mieszanki sa mi znane(jednak jesli ktos chce napisac to bardzo prosze :P )- teraz wazne sa skutki zdlawienia silnika :) mimo mlodego wieku troche tego juz w zyciu zrobilem, a jako ze zyje jeszcze idealami to staram sie wszystko robic solidnie, a nie ze ma to zrobic tysiac km i niech sie dzieje co chce. dzieki za odpowiedz :) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Pamiętaj , że to nie jest silnik stacjonarny i pracuje przy zmiennych obciążeniach. Podczas bardzo delikatnego obchodzenia się z manetką gazu powinien brać 5-6 litrów o ile chwilowe prędkości nie będą przekraczać 120 kmh. Ten motocykl w wersji 20kW ma podawane średnie zużycie paliwa 6.2 litra. Przy usilnym ograniczeniu dostarczania paliwa prze zmniejszenie dysz oraz opuszczenie iglic doprowadzisz do podniesienia temperatury pracy i szybszego zużywania się części współpracujących. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 26 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 wiekszosc osob posiadajacych NTV, w tym jeden dobry znajomy ze szkoły mowia ze ich maszyny spokojnie daja rade spalac w okolicach 5 litrow i to po mieście. cytujac jednego z forumowiczow "nawet najbardziej złachana NTV nie spali wiecej niz 6 litrów..." nie wiem jednak dlaczego zmniejszenie ilosci MIESZANKI(podkreslam, ze nie chodzi mi o sama ilosc paliwa, tylko mieszanke, ktora stale jest proporcjonalie zmieniana i stale jest bliska stechiometrycznej) ma wplynac na temperature silnika. jest jej mniej, to fakt, niz w porownaniu z seryjna NTV, jednak stale jest ona prawidlowa. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 ale czy nie prościej zmniejszać (jak to nazwałeś) ilość dostarczanej mieszanki poprzez mniejsze uchylanie przepustnicy niż kombinacje? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 cyt. troche powalczylem z iloscia dostarczanego powietrza moglbys wyjasnic w jaki sposob tego dokonales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Jesli chodzi o bezpieczne kastrowanie to predzej przyklejenie jakiegos materialu ograniczajace otwarcie przepustnic... Mieszanka zawsze musi byc w odpowiednich proporcjach. Kwestia tylko dozowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Jak ja kupilem KTM to mial 25KW i blokade w postaci ogranicznika otwierania przepustnicy podcisnieniowej. Palil nie za wiele ale i dynamika byla kiepawa. Po wywaleniu ogranicznika pali litr wiecej ale w koncu ma dobra dynamike. Moze lepiej zastosuj taka metode? Dowiedz sie jak byly blokowane do 20kW i to samo zrob u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 wiekszosc osob posiadajacych NTV, w tym jeden dobry znajomy ze szkoły mowia ze ich maszyny spokojnie daja rade spalac w okolicach 5 litrow i to po mieście. cytujac jednego z forumowiczow "nawet najbardziej złachana NTV nie spali wiecej niz 6 litrów..." nie wiem jednak dlaczego zmniejszenie ilosci MIESZANKI(podkreslam, ze nie chodzi mi o sama ilosc paliwa, tylko mieszanke, ktora stale jest proporcjonalie zmieniana i stale jest bliska stechiometrycznej) ma wplynac na temperature silnika. jest jej mniej, to fakt, niz w porownaniu z seryjna NTV, jednak stale jest ona prawidlowa. pzdr:) Ten zaznaczony tekst wydaje mi się czysto teoretyczny ponieważ masło jest zawsze maślane. Piszesz , że mieszanka jest "stale jest bliska stechiometrycznej" ale nie napisałeś w jakiej tolerancji. Jeżeli na minus to silnik będzie pracował prawidłowo, nawet odda trochę większą moc ale będzie pracował w wyższej temperaturze bo innej możliwości nie ma. Jeżeli chcesz doprowadzić do bardzo małego zużycia paliwa postaraj się nie grzebać w układzie zasilania a tylko zmień technikę jazdy i postaraj się na bardzo płynne operowanie manetką gazu. Utrzymywanie stałych prędkości 90 kmh na długich trasach ma swoje zalety i tylko w ten sposób możesz mieścić się w zużyciu 4-4.5 litra na 100km. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Silnik może poprawnie pracować w trzech zakresach wysterowania mieszanki. Lekko zubożona daje ekonomię, stechiometryczna bezwzgledna dla ukladow z katalizatorem i wzbogacona dla najlepszych osiagow i dynamiki. Jesli praca biegu jałowego jest gładka (choć dysze biegu jalowego pewnie oryginalne) a w srednich i wysokich obrotach silnik pracuje poprawnie to nic się nie stanie. Kolor świec jest ok wiec jezdzij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 nie wiem w jakiej tolerancji mieszanka jest stechiometryczna, bo niestety nie siedze w komorze spalania :) postaram sie podjechac w najblizszym czasie do znajomego ktory ma Colortune`a i sprawdzic jak to sie ma w pelnym zakresie obrotow pod obciazeniem. praca biegu jalowego jest duzo bardziej przyjemna niz na dyszach o wiekszej srednicy- nie ma nawet najmniejszego falowania, nie obserwuje znacznego wzrostu obrotow po rozgrzaniu silnika, wkreca sie bezproblemowo i nie kopci. na srednich i wysokich obrotach jest rowniez dobrze- nie obserwuje zadnych niepokojacych objawow. kolor swiec sprawdzalem zarowno po pracy na biegu jalowym, po jezdzie na niskich obrotach(2,5-4,5 Krpm) jak i na wysokich(prawie do konca). wszedzie swieca na wlasciwy kolor. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Wiec w czym problem ??? Najwyrazniej straciles troche dynamiki na rzecz oszczednosci na benzynie. Zwracaj uwage tylko na temperature silnika, tak jak radzili koledzy staraj sie jezdzic plynnie i wszystko powinno byc w jak najlepszym porzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Strasznie przekombinowałeś, jeżeli twierdzisz że chodziło Ci tylko o zmniejszenie ilości mieszanki to taki sam efekt uzyskałbyś ograniczając maksymalne otwarcie przepustnicy lub po prostu ćwicząc silną wolę i prawy nadgarstek. Oczywiście wcześniej należało by wrócić do pełnego oryginału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.