Frozen Heat Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Często spotyka się na naszych drogach w miejscach, w których ma być zmieniana nawierzchnia "zdarty" asfalt. W miejscu tego zdarcia pozostają podłużne, płytkie rowki. Czasami trzeba po czymś takim przejechać. Powiem szczerze, że wielokrotnie jechałem po takich rowkach i nigdy nie miałem szczególnie niebezpiecznych zdarzeń. Jednak zawsze jedzie się bardzo nieprzyjemnie. Rowki często "łapią" koła i motocykl po prostu jedzie takim rowkiem jak szyną "tańcząc" sobie. Ja jadąc czymś takim czuję się po prostu niepewnie i jadę bardzo wolno (max 80km/h) No i teraz mam pytanie: na ile w rzeczywistości taki g... na drodze jest niebezpieczne? Czy macie jakieś szczególne zalecane techniki jazdy po czymś takim? (Oczywiście poza poradą "jedź ostrożnie" ;-) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raptor Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Jedź wolno i ostrożnie :bigrazz: Złotej rady nie ma, to nie jest powierzchnia bezpieczna dla motocykla. Koła mają połowę zwyczajnej przyczepności i każde gwałtowne dodanie gazu albo hamowanie może zakończyć się wywrotką. W deszczu jedzie się jeszcze fajniej (przetestowane :/). Cytuj :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Ja zwalniam na tyle żeby nie było tak mocno czuć tego "myszkowania" i jest git. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oscar Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Moj kumpel XJ600N tez skarzyl sie na myszkowanie tylu na takiej nawierzni, podczas gdy ja czegos takiego nie odczuwam. Z czego to wynika? Przyczepnosc jest mniejsza, ale motocykl nie tanczy. Czy to zalezy od opon? Geometrii motocykla? Cytuj BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Wolno przejechać jedynie....albo "przelecieć nad" :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRASS Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 (edytowane) Ja jadąc czymś takim czuję się po prostu niepewnie i jadę bardzo wolno (max 80km/h) Jak tak Tobie pasuje i dotąd było ok, to jeździj tak dalej, sam masz najlepsze wyczucie. Za wolno też nie ma sensu, bo dłużej się jedzie (a tył i tak lekko pływa, czy szybko, czy wolno, bez większego znaczenia) :icon_mrgreen: Dużo tego mamy, więc trzeba to uznać za "normalny" typ nawierzchni ;) Osobiście ostrożność na czymś takim włącza mi się przy wyprzedzaniu oraz hamowaniu, zwłaszcza na mokrej "zdrapce". Koleiny od prawa do lewa bywają czasami gorsze niż to. Edytowane 13 Czerwca 2009 przez Grass Cytuj nie M.G.S. - jesteśmy otwarci jak inkunabuł w gablocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witt Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 (edytowane) Na poprzednim moto sport-turystyk (opony 120/100) faktycznie motocykl myszkował i było to nie za bardzo przyjemne.. , ale gdy przesiadłem się na sportową 600 (opony 180/120) to już tego praktycznie nie odczuwam i motorek jedzie normalnie Edytowane 13 Czerwca 2009 przez Witt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Ja mam z tylu 130/70/17 i tez strasznie wozi na tym dziadostwie. Wezykuje dlatego chyba, bo opona zmienia miejsca styku nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Zapewne chodzi o frezowany asfalt. To jest niezła masakracja. Ja stosuje metode, żeby pewnie trzymać kierownice, czasem pochylam sie do przodu,zeby dociazyc przednie kolo. Ale sam nie wiem czy to cos pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Moj kumpel XJ600N tez skarzyl sie na myszkowanie tylu na takiej nawierzni, podczas gdy ja czegos takiego nie odczuwam. Z czego to wynika? czasami typ opon, szerokość, a znacznie częściej stopień zużycia i nieprawidłowe ciśnienie. jak mnie zaczyna wozić na zdrapce, to jadę sprawdzić ciśnienie i przyglądam się krytycznie głębokości bieżnika jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Yo! Mnie sie wydaje, ze im wolniej sie po tym jedzie, tym bardziej moto tanczy, wiec w zasadzie na frezie nie zwalniam w ogole :]. I nie mam z tym problemow. Moto troche tanczy pod tylkiem, ale nie jest to nic nadzwyczajnego. Czyli predkosci rzedu 80-110 w przelocie po frezie i poki co brak zlych wspomnien. Pozdro PS Najlepsze sa sfrezowane asfalty po obu pasach, a pasy oddzielone gigantycznym garbem koleiny ;). Na tym to sie dopiero zajebiscie wyprzedza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 No nie wiem jak lepiej, wczoraj jak pałowałem z Gdańska, czyli lało a nie padało i zdrapki przez połowę drogi. Nie jechałem szybciej jak 150-160km/h, motocykl myszkował cały czas, dwa razy tył mi odjechał dość mocno, jak zwolniłem do 120, nic nie pomogło. Nie ma złotego środka. Kolejny dowód na to że trzeba było zapie***lać ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek PbS Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Ja zawsze troche zwolnie i mocniej chwyce kierownice , no i staram sie nie przecinac tych frezow na ukos. Najlepsze to sa oznakowania na drogach i trzeba uwazac jak frezy sie koncza bo czasami zbiora tyle asfaltu ze mozna na laczeniu z niezdartym wzbic sie w powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 (edytowane) E tam, Zbyhu ma rację ;) Pływanie motocykla na freziku jest bardziej odczuwalne, niż faktycznie się pojawia. Jak następnym razem pojedziecie po sfrezowanej nawierzchni, zwróćcie uwagę jak to się czuje, a potem - czy motocykl lata od lewej do prawej. Praktycznie nie lata, co? Motocykl na freziku jedzie w miarę prosto, ale wrażenie jest faktycznie głupie. Najbardziej to czuć na czopach lub innych paździerzach :P które mają duży kąt główki ramy. Na VX wrażenie było niemiłe, na VN750 też. Na TDM850 totalnie nic się nie czuło, na DL1000 czuję, ale bez większej nerwowości. Na podstawie tego myślę, że nie chodzi o rozmiar opony ;) a raczej o geometrię moto. Czy zwalniać... moim zdaniem niespecjalnie - o ile nie jest mokro. Znam ludzi, którzy zwalniają do 30kmh na freziku. Rezultat - słaby efekt żyroskopowy koła i dużo większe prawdopodobieństwo gleby ;) Powyższe dotyczy jazdy na wprost. Na łukach proponuję nie schodzić na kolano, bo po takim sfrezowaniu nawierzchni w tych rowkach pozostaje pełno śmieci (takiego żwirku) - no i na tym się można wyłożyć... pozdr LYsY Edytowane 14 Czerwca 2009 przez LYsY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frozen Heat Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Dzięki za wspólne ponarzekanie. ;) Zaraz mi raźniej, że nie tylko ja jeden "dupa jestem, bo nie potrafię frezów szybko prześmignąć" ;) Pocieszające jest to, że mam zamiar zmieniać sprzęta na większy i może wówczas nie będzie mi się tak głupio tego frezu czuło :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.