Skocz do zawartości

Zdarty asfalt


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Często spotyka się na naszych drogach w miejscach, w których ma być zmieniana nawierzchnia "zdarty" asfalt. W miejscu tego zdarcia pozostają podłużne, płytkie rowki.

Czasami trzeba po czymś takim przejechać. Powiem szczerze, że wielokrotnie jechałem po takich rowkach i nigdy nie miałem szczególnie niebezpiecznych zdarzeń. Jednak zawsze jedzie się bardzo nieprzyjemnie. Rowki często "łapią" koła i motocykl po prostu jedzie takim rowkiem jak szyną "tańcząc" sobie. Ja jadąc czymś takim czuję się po prostu niepewnie i jadę bardzo wolno (max 80km/h)

 

No i teraz mam pytanie: na ile w rzeczywistości taki g... na drodze jest niebezpieczne? Czy macie jakieś szczególne zalecane techniki jazdy po czymś takim? (Oczywiście poza poradą "jedź ostrożnie" ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź wolno i ostrożnie :bigrazz:

Złotej rady nie ma, to nie jest powierzchnia bezpieczna dla motocykla. Koła mają połowę zwyczajnej przyczepności i każde gwałtowne dodanie gazu albo hamowanie może zakończyć się wywrotką. W deszczu jedzie się jeszcze fajniej (przetestowane :/).

:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel XJ600N tez skarzyl sie na myszkowanie tylu na takiej nawierzni, podczas gdy ja czegos takiego nie odczuwam. Z czego to wynika?

Przyczepnosc jest mniejsza, ale motocykl nie tanczy. Czy to zalezy od opon? Geometrii motocykla?

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jadąc czymś takim czuję się po prostu niepewnie i jadę bardzo wolno (max 80km/h)

 

Jak tak Tobie pasuje i dotąd było ok, to jeździj tak dalej, sam masz najlepsze wyczucie. Za wolno też nie ma sensu, bo dłużej się jedzie (a tył i tak lekko pływa, czy szybko, czy wolno, bez większego znaczenia) :icon_mrgreen: Dużo tego mamy, więc trzeba to uznać za "normalny" typ nawierzchni ;)

Osobiście ostrożność na czymś takim włącza mi się przy wyprzedzaniu oraz hamowaniu, zwłaszcza na mokrej "zdrapce". Koleiny od prawa do lewa bywają czasami gorsze niż to.

Edytowane przez Grass

nie

 

M.G.S. - jesteśmy otwarci jak inkunabuł w gablocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzednim moto sport-turystyk (opony 120/100) faktycznie motocykl myszkował i było to nie za bardzo przyjemne.. , ale gdy przesiadłem się na sportową 600 (opony 180/120) to już tego praktycznie nie odczuwam i motorek jedzie normalnie

Edytowane przez Witt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel XJ600N tez skarzyl sie na myszkowanie tylu na takiej nawierzni, podczas gdy ja czegos takiego nie odczuwam. Z czego to wynika?

 

czasami typ opon, szerokość, a znacznie częściej stopień zużycia i nieprawidłowe ciśnienie. jak mnie zaczyna wozić na zdrapce, to jadę sprawdzić ciśnienie i przyglądam się krytycznie głębokości bieżnika

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Mnie sie wydaje, ze im wolniej sie po tym jedzie, tym bardziej moto tanczy, wiec w zasadzie na frezie nie zwalniam w ogole :]. I nie mam z tym problemow. Moto troche tanczy pod tylkiem, ale nie jest to nic nadzwyczajnego.

Czyli predkosci rzedu 80-110 w przelocie po frezie i poki co brak zlych wspomnien.

 

Pozdro

 

PS

Najlepsze sa sfrezowane asfalty po obu pasach, a pasy oddzielone gigantycznym garbem koleiny ;). Na tym to sie dopiero zajebiscie wyprzedza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak lepiej, wczoraj jak pałowałem z Gdańska, czyli lało a nie padało i zdrapki przez połowę drogi. Nie jechałem szybciej jak 150-160km/h, motocykl myszkował cały czas, dwa razy tył mi odjechał dość mocno, jak zwolniłem do 120, nic nie pomogło. Nie ma złotego środka.

Kolejny dowód na to że trzeba było zapie***lać ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze troche zwolnie i mocniej chwyce kierownice , no i staram sie nie przecinac tych frezow na ukos. Najlepsze to sa oznakowania na drogach i trzeba uwazac jak frezy sie koncza bo czasami zbiora tyle asfaltu ze mozna na laczeniu z niezdartym wzbic sie w powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, Zbyhu ma rację ;)

 

Pływanie motocykla na freziku jest bardziej odczuwalne, niż faktycznie się pojawia. Jak następnym razem pojedziecie po sfrezowanej nawierzchni, zwróćcie uwagę jak to się czuje, a potem - czy motocykl lata od lewej do prawej. Praktycznie nie lata, co? Motocykl na freziku jedzie w miarę prosto, ale wrażenie jest faktycznie głupie.

 

Najbardziej to czuć na czopach lub innych paździerzach :P które mają duży kąt główki ramy. Na VX wrażenie było niemiłe, na VN750 też. Na TDM850 totalnie nic się nie czuło, na DL1000 czuję, ale bez większej nerwowości. Na podstawie tego myślę, że nie chodzi o rozmiar opony ;) a raczej o geometrię moto.

 

Czy zwalniać... moim zdaniem niespecjalnie - o ile nie jest mokro. Znam ludzi, którzy zwalniają do 30kmh na freziku. Rezultat - słaby efekt żyroskopowy koła i dużo większe prawdopodobieństwo gleby ;)

 

Powyższe dotyczy jazdy na wprost. Na łukach proponuję nie schodzić na kolano, bo po takim sfrezowaniu nawierzchni w tych rowkach pozostaje pełno śmieci (takiego żwirku) - no i na tym się można wyłożyć...

 

pozdr

LYsY

Edytowane przez LYsY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za wspólne ponarzekanie. ;) Zaraz mi raźniej, że nie tylko ja jeden "dupa jestem, bo nie potrafię frezów szybko prześmignąć" ;)

Pocieszające jest to, że mam zamiar zmieniać sprzęta na większy i może wówczas nie będzie mi się tak głupio tego frezu czuło :/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...