Skocz do zawartości

Jaki smar do łańcucha?


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

BelRay SuperClean i Motul Road Plus są super - najwięceh tego sprzedaję, trzymają się łańcucha jak głupie, wyrzuciłem ze sklepu i warsztatu praktycznie wszystko inne pozostając przy tych dwóch produktach. Warto zapłacić pięć dych i mieć czyszczenie motocykla a czasem i ciuchów z głowy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Xeramic

http://moto.allegro.pl/item620150560_xeram...500_ml_108.html

Smar jest niedrogi, bardzo gęsty, wydajny (pryskasz mało a starcza na ponad 500km, widoczny na łańcuchu i nie zauważyłem aby pryskał.

Teraz kupiłem (za 22 zł 400ml) smar Larsson/ JMT. Rzadki, nie widać na łańcuchu, chlapie i starcza na 200km. Nie polecam!

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam suchy smar do łańcuchów Wurth High Performance Dry Chain Lube. W Polce o suchych smarach za dużo się nie mówi bo są praktycznie niedostępne - co chyba jest ich jedyną wadą.

Edytowane przez rad3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zapłacić pięć dych i mieć czyszczenie motocykla a czasem i ciuchów z głowy.

 

I właśnie głównie o to mi chodzi, bo to jest wqurwiające ciągłe czyszczenie po każdym pałowaniu, ten Castrol jest ok, ale wywala go niemiłosiernie wszędzie :rolleyes:

 

Bel Ray Super Clean,jedyne zastrzezenie to zabawny wyglad,tzn jest bialy.

 

Chyba jednak zapodam tego Balray'a, wszyscy tak chwalą, że ho ho :wink:

 

Ja polecam suchy smar do łańcuchów Wurth High Performance Dry Chain Lube. W Polce o suchych smarach za dużo się nie mówi bo są praktycznie niedostępne - co chyba jest ich jedyną wadą.

 

Wurtha nie mogłem nigdzie znaleźć, nawet na allegro :icon_rolleyes: Rozumiem, że suchy smar, głównie chodzi tutaj o nie przylepianie się syfu do smaru? Dobrze myślę?

 

Dominik, a jaka jest różnica między tym Motulem factory line i road plus? Bo nawet na stronie Motula nie ma tego z serii factory line...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam tani i dobry Hipol. Olej silnie penetrujący, wodoodporny, smarowanie wystarcza na ok 700-800 km, po nasmarowaniu szmatą wycieram nadmiar. Mam czysty łańcuch, a jak coś tam pryśnie na felgę, to szmatką łatwo zetrzeć. Poza tym, od kiedy używam oleju łańcuchy w moich maszynach prawie się nie zużywają. Najbardzie cenię sobie olej w bladym, bo lubię jak felga i wahacz błyszczą się jak psu jaja :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie Motul Chain Lube Road PLUS :lalag:

 

Ten Bel Ray również bardzo dawał radę jeśli chodzi o czystość (może nawet ciutkę lepiej od Motula), ale za to znikał z łańcucha średnio dwa razy szybciej. Moja przygoda z tą firmą skończyła się zatem tylko na jednej puszce, w sumie dawno temu (hmmm, z 4 lata będzie?) i od tego czasu jeśli chodzi o smar, to tylko Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nie ma. Chcesz mieć czystą felgę to kup buella z paskiem, albo BMW czy gutka z kardanem.

Można też nie smarować - czego nie ma to nie pryśnie ;).

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudów nie ma. Chcesz mieć czystą felgę to kup buella z paskiem, albo BMW czy gutka z kardanem.

Można też nie smarować - czego nie ma to nie pryśnie ;).

 

Wiem, wiem, ale bez przesady na pewno są lepsze smary od Castrola, których aż tak nie wypiera na felgę i całą resztę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam tani i dobry Hipol. Olej silnie penetrujący, wodoodporny, smarowanie wystarcza na ok 700-800 km, po nasmarowaniu szmatą wycieram nadmiar. Mam czysty łańcuch, a jak coś tam pryśnie na felgę, to szmatką łatwo zetrzeć. Poza tym, od kiedy używam oleju łańcuchy w moich maszynach prawie się nie zużywają.

Ja używam Castrola przekładniowego 80W- tak napisali w manualu.

Potwierdzam słowa Akera: 8 tyś km i łańcuch ma ten sam luz na całym obwodzie.

I ciekawostka - po nasmarowaniu sprayem koło obraca się ciężej - spray tężeje na łańcuchu i powoduje opór przy zaginaniu ogniw na zębatkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, spójrzmy na to praktycznie - felga i tak się brudzi, chyba że się jeździ tylko w pełnym słońcu. A jak się jeździ normalnie, to trzeba czyścić i już. Czasem to wręcz mi to odpowiada, że jest na feldze taka "warstwa ochronna"... A myje się to banalnie łatwo - pociągnięcie szmatką z nafta czy benzyną i się lśni!

Ja bym nie demonizował tej kwestii. najważniejsze żeby smar dobrze smarował. A motor zawsze czyścić trzeba.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zaufania do sprejow.. kilka lat smarowalem olejem, potem przeszedlem na smar (grafitowy?), a teraz do tego smaru dodaje troszeczke oleju, zeby byl rzadszy i jest w ogole super..

 

i jeszcze cos - naprawde wam przeszkadza brudna felga czy to tylko taka poza?

czystosc felgi mnie guzik obchodzi, lancuch musi byc nasmarowany i juz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...