Skocz do zawartości

Montaż pierścieni, zamki co 120 czy 180 stopni ?


teslasim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

DEAD ja podałem nazwy pierścieni i nazwa wskazuje na jego przeznaczenie i to dotyczy się tych wypowiedzi w temacie odprowadzania ciepła.

Co do ustawiania pierścieni uwierz w to ze ustawienie w jednej pionowej linii zamków powoduje branie oleju.Nigdy a to nigdy nie ustawiałem zamków w jednej linii i nikt z moich znajomych tak nie czyni.

Co do T2 czy T4 to należy zawsze w dyskusji rozgraniczać te silniki ponieważ system smarowania jest tam diametralnie inny.

Jeżeli chodzi o kosiarkę to ona na prawdę pracuje w ekstremalnych warunkach i stąd ten przykład.

Ja wie że w sportach cross np.Husvarna jest jeden pierścień. :icon_biggrin:

Nie lubię eksperymentować ale z ciekawości ustawił bym pierścienie w jednej linii tylko szkoda pracy. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ustawiania pierścieni uwierz w to ze ustawienie w jednej pionowej linii zamków powoduje branie oleju.Nigdy a to nigdy nie ustawiałem zamków w jednej linii i nikt z moich znajomych tak nie czyni.

.....

Nie lubię eksperymentować ale z ciekawości ustawił bym pierścienie w jednej linii tylko szkoda pracy.

No dobra, Ty i twoi znajomi ustawiacie pierścienie przy zakładaniu, ale czy zwróciłeś uwagę jakie jest ułożenie pierścieni przy zdejmowaniu cylindra?? Czy na pewno będą tam gdzie je ułożyłeś??

 

A to znalazłem w sieci:

The Myth

Everybody "knows" that ring gaps must be placed away from each other. The fear is that the compressed gases would leak out if the gaps are lined up. Many suggest placing them at 120 degrees from each other to reduce leakage. If you are using the BMW ring compressor, that makes it a bit slower to reach around and under the piston to shove those ring ends into the cylinder. Let's think about this for a moment.

 

The Reality

Each time the crank makes one revolution the piston also travels up and down one time. For easy math let's use 6000 rpm. During one second the piston makes 100 trips up and down. True, only 50 are compression strokes, but for this discussion of time it matters none. Half of the trip is downwards and there is no compression. The half going up is now happening in 1/200th of a second. That isn't very much time. If all of the ring gaps line up, how much compression do you think is lost by gas going straight through them? Nothing worth considering.

 

Now lets think about another issue. The rings don't stay in one place. Proof is twofold.

 

1. A two stroke engine has pins to locate the rings to prevent them from rotating and getting caught on the open ports.

 

2. Set your ring gaps anyplace you want. Ride the bike 1000 miles and remove the cylinder. You won't find them in the same place.

 

You have three choices.

 

1. You must accept that the rings rotate and just go riding.

 

2. Redesign the pistons to locate the rings in one place.

 

3. Remove the cylinders very often to put them back where you have decided that they belong.

 

I think that the first one is the best one. Forget about the ring gaps.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewałem się aż takiej specyficznej znajomości przedmiotu,dodam tylko ze w T4 mamy pierścień zgarniający,olejowy i uszczelniający Ci co napisali o jednym pierścieniu i do czego pierścienie służą proszę pomyślcie.!

W T2 spotyka się system 2 lub 1 pierścień a ten jeden to w kosiarkach.Przed zabraniem głosu w/w temacie pasowało by chociaż pobieżnie zapoznać się z budowa silników spalinowych.

Proszę czytać ze zrozumieniem, czy w jakimkolwiek miejscu napisałem, że może być 1 pierścień, czy gdzieś napisałem nieprawdę w temacie, do czego służą? chyba napisałem jeden argument dlaczego nie może być np. 1 pierścień. A co do pierścieni to mamy 2 typy uszczelniający i zagarniający a to, jaki maja kształt i budowę to już zależy od silnika. Może być np. 1 minutowy ( szypko się dociera), 2 podcięty (uszczelnia, zagarnia) i 3 typowo zagarniający w T2 może być 1 w kształcie L itp. MZ T2 miała 3 pierścienie :bigrazz: , Napisał bym tez, dlaczego np. ta twoja kosiarka ma tylko 1 pierścień, ale niestety nie jestem zaznajomiony z tematem budowy silników spalinowych. Więc z niecierpliwość czekam na wyjaśnienia :icon_twisted:

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam jeżeli uraziłem kogokolwiek ale ja zabierałem głos ripostując te wypowiedzi które wskazywały pierścienie jako odprowadzające ciepła.Oczywiście jeszcze o sposobie ustawiania.

Odnośnie montażu też dokładnie napisałem dlaczego przy zakładaniu nowych pierścieni należy zróżnicować ich ustawienie i wystarczyło by przeczytać wszystkie moje wypowiedzi :icon_biggrin: Nie jestem alfą i omegą w mechanice ale tak postępuję jak mnie uczono i do tej pory nie zastanawiałem się nad innymi opcjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu też są ciekawe wypowiedzi zarówno na temat samego ustawiania pierścieni jak i na temat brania oleju przez silnik w przypadku powiększonego luzu na zamkach:

http://www.pbase.com/stealthfti/image/38397562

W wielkim skrócie można powiedzieć że pierścienie się obracają więc ich ustawianie nie ma znaczenia. A dodatkowo twierdzi że po rozpiłowaniu zamków na większe luzy (zrobił tak bo chciał silnik eksploatować w ciężkich warunkach i bał się zatarcia) nie stwierdził znaczącego zwiększenia zużycia oleju.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam jeżeli uraziłem kogokolwiek ale ja zabierałem głos ripostując te wypowiedzi które wskazywały pierścienie jako odprowadzające ciepła.Oczywiście jeszcze o sposobie ustawiania.

 

 

Co do funkcji odprowadzania ciepła przez pierścienie,w którą to kolega powątpiewa proponuję poczytać następujące informacje:

http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do funkcji odprowadzania ciepła przez pierścienie,w którą to kolega powątpiewa proponuję poczytać następujące informacje:

http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php

Bardzo ładnie opisane. Podstawowym zadaniem pierścieni jest uszczelnianie i zgarnianie oleju a nie odprowadzanie ciepła. Pierścienie odprowadzają ciepło przy okazji (przenikalność cieplna materiałów) co jest jak najbardziej korzystne dla całego układu ale nie jest to ich podstawowe zadanie do którego zostały zaprojektowane.

Teoretycznie jak by pierścienie były zbudowane z materiału nie przewodzącego ciepło to silnik nadal by działał, tyle, że tłokowi było by znacznie cieplej i przy butowaniu pewnie zaczął by się topić. Trzeba by wtedy zastosować inny materiał na tłoka :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...