Fiedi Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Napełnianie układu przez odpowietrznik niestety nie dało skutku-próbowałem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 a sproboj wcisnac wszytskie tloczki w zaciskach do konca, tak aby sie schowaly do oporu. Oczywiscie uprzednio musisz troche ze zbiorniczka plynu pobrac no i zostawic otwarty. Zwykle cale powietrze przy takim zabiegu zostaje wpompowane do gory. Jest jeszcze drugi warunek - tloczki nie moga byc brudne z wierzchu (wcisniecie brudnych tloczkow spowoduje naprawdopodobniej pozniejsze blokowanie hamulcow). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Witam Rozłóż zaciski na części pierwsze:) przeczyść tłoczki papierem ściernym 2500 wodnym lub drobniejszym. Tłoczki wkładaj na płyn hamulcowy. Skręć wszystko. Odkręć odpowietrznik delikatnie i nałóż na niego wężyk, wlej nowy płyn, pompuj klamką jednocześnie zatkaj delikatnie palcem końcówkę wężyka, pod wężyk podstaw jakiś słoik. Prosty i szyki sposób:):):) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 (edytowane) Witam Rozłóż zaciski na części pierwsze:) przeczyść tłoczki papierem ściernym 2500 wodnym lub drobniejszym. Tłoczki wkładaj na płyn hamulcowy. Skręć wszystko. Odkręć odpowietrznik delikatnie i nałóż na niego wężyk, wlej nowy płyn, pompuj klamką jednocześnie zatkaj delikatnie palcem końcówkę wężyka, pod wężyk podstaw jakiś słoik. Prosty i szyki sposób:) Pozdro po Twojej radzie trzeba bedzie kupić nowe tłoczki i reperaturki zacisków...... :banghead: Edytowane 12 Grudnia 2008 przez kiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Kiki, pomyśl, zanim wyciągniesz jakieś wnioski. Koledze pewnie chodziło o to, aby tym papierem zebrać syf i naloty z tłoczka, a nie szorować po czystej powierzchni. I jeśli zrobi się to delikatnie, nie zaszkodzi to tłoczkowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 napisze jeszcze raz- żadnego papieru sciernego do tłoczków-tylko płyn hamulcowy i szczotka do zębów i tylko tyle :D Pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Kiki, pomyśl, zanim wyciągniesz jakieś wnioski. Koledze pewnie chodziło o to, aby tym papierem zebrać syf i naloty z tłoczka, a nie szorować po czystej powierzchni. I jeśli zrobi się to delikatnie, nie zaszkodzi to tłoczkowi. Kolego zanim weźmiesz do ręki papier ścierny zapytaj ile kosztują nowe tłoczki i czy są dostępne. Bez względu na ziarnistość papieru nie wolno stosować go do czyszczenia tłoczków hamulcowych. Wyprzedzę Twoją odpowiedź : Nie używasz papieru ściernego do takich rzeczy. To dlaczego polecasz go innym mniej doświadczonym ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiedi Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 A co sadzicie o dodatkowym uszczelnieniu śrub mocujących końcówki przewodów np. teflonem? Myślę ze rozbieranie tłoczków i ich czyszczenie nie zda egzaminu bo problem występuje zarówno na zaciskach przednich jak i na tylnym no a jak już wspomniałem przed zmiana przewodów na przewody w oplocie wszystko działało bez zarzutów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Czy ktoś widział jak wyglądają tłoczki po przeszlifowaniu papierem 2500 wodnym?? Ja właśnie tak robiłem i nie mam żadnego problemu z tłoczkami. Nie mówię żeby robić 40 albo 80!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Wręcz przeciwnie, robiłem to już dwa razy. Ale podkreślam: papier przykładałem tylko w miejscu twardego osadu i robiłem to bardzo delikatnie. Żadnych negatywnych skutków nie było, moto jeździ do dziś bez problemów (ok 3 lata od czyszczenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 wybaczcie ze sie podlacze, ale niechce zakladac nowego tematu, jest jakas wielka roznica miedzy plynem hamulcowym do aut a motocykli? mozna spokojnie zalac obojetnie jaki byle z zaleceniami producenta np Prestone Dot 4 ? bo taki akurat mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 wybaczcie ze sie podlacze, ale niechce zakladac nowego tematu, jest jakas wielka roznica miedzy plynem hamulcowym do aut a motocykli? mozna spokojnie zalac obojetnie jaki byle z zaleceniami producenta np Prestone Dot 4 ? bo taki akurat mam. Witam. Dot 4 -i bez znaczenia jaki pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Tadeo, bardzo ci gratuluje ze ci sie juz 2 razy udalo z tym papierem, ale po co ryzykowac zarysowaniem tloczka, czy pozostaloscia materialu sciernego w ukladzie ? Plyn hamulcowy + szczotka zalatwi caly brud i to dosc szybko - ja to zwykloe robilem zwykla szmata + plyn i tez dawalo rade. Wracajac do tematu to mam wrazenie ze w ukladzie kol.Fiedi dalej pompa albo trojnik ( jezeli jest ) nie jest do konca odpowietrzony. Radze zabezpieczyc dokladnie plastikowe czesci moto szmatami i odkrecic wezyk cham. przy pompie, po czym pompowac klamka do momentu az plyn zacznie sikac z pompy, budujac cisnienie przez zatykanie otworu palcem i pozniej puszczanie zrobione razem z wcisnieciem klamki. Very messy job :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterek Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Te bardzo drobne pęcherzyki powietrza najlepiej znikają... w nocy. Ustaw tak kierownicę by grawitacyjnie mogły opuścić układ przez pompę. Taka "chwila" cierpliwości u mnie działa. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Panowie, skoro już dwukrotnie mi się udał numer z czyszczeniem, chciałbym zapytać, jakie mogły być konsekwencje tego zabiegu? Co może wyżądzić tak drobny papier na tak twardej powierzchni? (zakładałem nowe uszczelnienia i płyn) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.