Skocz do zawartości

Opony offroadowe - Enduro / Cross / Quad


Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem na przód Dunlopa 773. Guma na średnio twardy teren. Dwa wypady na tej gumie, więc opinia marna ale już pozytywna. Fajnie trzyma kierunek w głębokim piasku, pewna bo nowa na trawie.

Daje mi więcej pewności na typowych leśnych, polnych drogach. Trwałość poznam dopiero na wiosnę. :icon_biggrin:

Jestem zadowolony z zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam dunlopa 773 na przodzie, trochę już zlatała, kostki zrobiły się okrągłe i trzeba uważać na błotniste odcinki ale ogólnie lux opona :lalag:

 

na tył do amatorki polecam mefo mfc11, bieżnikowo podobna do mitasa c02 ale na asfalcie , zwłaszcza mokrym nie traci przyczepności i się znacznie wolniej kończy

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Pytanko,jak na piachu,błocie,miekki teren bedzie sie sprawowac(zachowywac)na przodzie oponka przeznaczona na twardy teren(gęsta kostka),a konkretnie pirelli scorp hard 486.Kolega stwierdził że na piachu,błocie bede mocno walczył z kierownikiem :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pytanko,jak na piachu,błocie,miekki teren bedzie sie sprawowac(zachowywac)na przodzie oponka przeznaczona na twardy teren(gęsta kostka),a konkretnie pirelli scorp hard 486.Kolega stwierdził że na piachu,błocie bede mocno walczył z kierownikiem :crossy:

Na błocie będziesz miał jazde, słabo będzie się czyścić i moment błotem zaklejać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej.

Jakie opony polecicie do DRZ400E? Jazda tylko w terenie - lasy, pola i wszystkie atrakcje z tym związane, czyli teren generalnie różnorodny.

pzdr

 

Witam,

 

Podstawowa kwestia to fundusz. Rozumiany w dwojaki sposób:

1. Cena opony

2. Częstotliwość wymiany

 

Ja kompromis znalazłem w mitasie C16 na tył. Starcza mi na ok 2-3 tys km, przód pirelli scorpion przy oszczędzaniu w hamowaniu na twardym starcza na 5-6 tys km

 

Staram się unikać asfaltu jak ognia ale lubię dalsze wyprawy i wtedy niestety czasami trzeba.

 

Gumy na twardy teren mają gęściej klocki i z twardszej gumy, dlatego wytrzymują dłużej, ale kiepsko sprawują się w błocie gdyż szybko się zaklejają i kiepsko czyszczą..

 

Odradzam wszelakie opony bez bocznego klocka!

Wcześniej była mowa o mitasie C02 moje zdanie jednoznacznie negatywne.. Rozszerzające się klocki trzymają tylko jak opona jest nowa.. po zjechaniu 1/4 bieżnika opona się ślizga a nie drapie.. miałem raz przy KLX 650 i więcej nie założę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko zmienię profil topicu, co polecicie na dalsze wyprawy ... w teren. Opcja 2 komplety opon nie wchodzi w grę. Dajmy na to, wyjazd do Rumunii. 1300km po czarnym, potem głównie teren ile się da... no i powrót 1300km po czarnym. Dochodzi do tego jeszcze obciążenie - sakwy. Po powrocie miło by było gdybym mógł w nich wjechać chociaż na poligonowe leśne drogi - nie koniecznie piach po cylinder...

 

Jeździłem na heidenau K60 i po za nimi nic mi do głowy nie przychodzi...

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko zmienię profil topicu, co polecicie na dalsze wyprawy ... w teren. Opcja 2 komplety opon nie wchodzi w grę. Dajmy na to, wyjazd do Rumunii. 1300km po czarnym, potem głównie teren ile się da... no i powrót 1300km po czarnym. Dochodzi do tego jeszcze obciążenie - sakwy. Po powrocie miło by było gdybym mógł w nich wjechać chociaż na poligonowe leśne drogi - nie koniecznie piach po cylinder...

 

Jeździłem na heidenau K60 i po za nimi nic mi do głowy nie przychodzi...

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Teren? ale jaki? szutry/leśne drogi czy teren typu teren-pola/lasy/rowy i błotka :icon_mrgreen: po hidenau widzę że to pierwsze,na twoim miejscu kupił bym coś z takim bieżnikiem

 

http://www.allegro.pl/item912806802_cross_...10_vrm_022.html

http://www.allegro.pl/item915587865_cross_...00_vrm_022.html

 

co do przedniej to miałem identyczną i trzymała się całkiem przyzwoicie na mokrej trawie,i innym mokrym,naturalnie po oblepieniu gęstym błotem/gliną nie było mowy o dobrym oczyszczeniu się,co do tylnej miałem o bardzo podobnym bieżniku i podobnie jak z przednią ogólnie ok,nieźle na mokrym ale po gęstym błocie/glinie lipa z oczyszczaniem....na pewno ich nie zajedziesz szybko po asfalcie w stosunkowo normalnej jeździe,na mokrym czarnym jest ok

 

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podstawowa kwestia to fundusz. Rozumiany w dwojaki sposób:

1. Cena opony

2. Częstotliwość wymiany

 

Ja kompromis znalazłem w mitasie C16 na tył. Starcza mi na ok 2-3 tys km, przód pirelli scorpion przy oszczędzaniu w hamowaniu na twardym starcza na 5-6 tys km

 

Staram się unikać asfaltu jak ognia ale lubię dalsze wyprawy i wtedy niestety czasami trzeba.

 

Gumy na twardy teren mają gęściej klocki i z twardszej gumy, dlatego wytrzymują dłużej, ale kiepsko sprawują się w błocie gdyż szybko się zaklejają i kiepsko czyszczą..

 

Odradzam wszelakie opony bez bocznego klocka!

Wcześniej była mowa o mitasie C02 moje zdanie jednoznacznie negatywne.. Rozszerzające się klocki trzymają tylko jak opona jest nowa.. po zjechaniu 1/4 bieżnika opona się ślizga a nie drapie.. miałem raz przy KLX 650 i więcej nie założę.

 

Pozdrawiam

 

Więc tak: cena za komplet to chciałbym żeby wyszło ok 400zł. Zależy mi na dobrej trakcji w terenie. Asfaltu unikam jak mogę, staram się jak muszę to tylko przejeżdżać w poprzek drogi a nie cisnąć kilometry po czarnym, ale tak jak piszesz czasami jakieś kawałki są nieuniknione. Miałem Mitasy i Kende. Nie były złe ale, jednak to nie było to. Kenda trochę lepsza od Mitasa, szczególnie przednia guma, a tył porównywalny. Więc teraz chciałbym coś lepszego :) Myślałem nad Michelinami AC 10, co sądzisz? A jeśli nie te, to jakieś inne propozycje?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, co powiecie o oponach Metzeler six days extreme z homologacją FIM? Zauważyłem, że są montowane fabrycznie w nowych KTM'ach. Może macie z nimi jakieś doświadczenia?

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, co powiecie o oponach Metzeler six days extreme z homologacją FIM? Zauważyłem, że są montowane fabrycznie w nowych KTM'ach. Może macie z nimi jakieś doświadczenia?

Latałem na tej oponie(tylnej). Powiem tak, opona zajebista zarówno na suchy teren jak i na mokry, na kamienie i piaski, to jest chyba jedyna opona na świecie którą można zjechać prawie do zera a ona dalej ciągnie. Jedyny minus jak to w przypadku enduro to niska kostka i bardzo szybko leci ta opona. Na kawe zakładam Treleborga T-946, bardzo dobra opona i długo wytrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest maksymalny okres przydatności opony do użytku? Jak wiadomo guma się starzeje, przez co parcieje i pęka. Czy nowa nie używana opona z indeksem: 2108 nie będzie już za stara?

 

Obecnie mam Pirelli Scorpiona na przodzie i jej zużycie jest nie wielkie, ale oponka jest z 2004 roku i kostki boczne odpadają dlatego chcę ją zmienić...

Edytowane przez marcin1989

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na Mitasa c-18 na tyl 110-100-18 do EXC 125 ??

Cena to 200zl wiec chyba bez tragedi. Z tabeli wynika ze ma szerokie zastosowanie bloto, twardy i miekki teren.

Kup Michelinka AC10. Na tył polecam tylko AC10, scorpion ma mniejsze kostki przez co schodzi dużo szybciej.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...