Skocz do zawartości

Temperatur na kolankach kolektora


Leon84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Do jakiej temperatury może sie podgrzać kolektor wydechowy? np XJ :icon_arrow:

Czy farba wytrzymująca temperature 850 st.C nadaje się do malowania kolektora?

Na tłumikach wytrzymuje ale jak się zachowa na kolankach kolektora?

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie więcej jak 450 C, nie wiem czy malowanie kolektora to opłacalny interes...

Powinna wytrzymać ta farbka, pamietaj tylko, zeby przed pomalowaniem odtłuścić i przetrzeć lekko papierem sciernym powierzchnie malowaną, bo się złuszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym sezonie odswiezalem kolektor, kupilem farbe czarna, byla przeznaczona do 650 stopni maks. Przejechalem najpierw grubszym, potem drobnym papierem a nastepnie odtluscilem. Ogolnie trzyma dobrze, nie luszczy sie, chociaz po pewnym czasie, tam gdzie temperatury sa najwyzsze - zaraz przy silniku, farba zrobila sie jasniejsza. Nie wiem jak ta Twoja ma, ale moja farbe trzeba bylo wygrzac, zeby osiagnela twardosc.

 

Czyli wniosek, ze jak sie przegoni, to moze byc wiecej niz 650 :icon_biggrin:

Edytowane przez twizzter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym sezonie odswiezalem kolektor, kupilem farbe czarna, byla przeznaczona do 650 stopni maks. Przejechalem najpierw grubszym, potem drobnym papierem a nastepnie odtluscilem. Ogolnie trzyma dobrze, nie luszczy sie, chociaz po pewnym czasie, tam gdzie temperatury sa najwyzsze - zaraz przy silniku, farba zrobila sie jasniejsza. Nie wiem jak ta Twoja ma, ale moja farbe trzeba bylo wygrzac, zeby osiagnela twardosc.

 

Czyli wniosek, ze jak sie przegoni, to moze byc wiecej niz 650 :icon_rolleyes:

 

Ja malowałem kolanka tym:

http://www.allegro.pl/item311457109_lakier...deco_color.html

Tak jak pisze twizzter zeby osiągneła twardość trzeba ją wygrzać ...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki spalinowe benzynowe 4t osiagają temperature tuż za kanałem wydechowym około 1000 stopni celcjusza a na końcu wydechu ok 450 stopni w 2t sa to troche mniejsze temperatury

ps mojego zeta jak odpalam na ssaniu to po 30s mam czerwone kolana tuż przy głowicy więc wniosek taki że każda farba ci z czasem zejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No np w BMW kolektory dosyc mocno sie nagrzewaja (cienka blacha) - jak zgasze swiatlo w garazu i przytrzymam troche na wyzszych obrotach to zaczynaja pomalu swiecic. W innych modelach tej marki - szczegolnie przy synchronizacji trzeba uwazac bo plastiki moga poplynac :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazda farba żaroodporna po wygrzaniu robi się matowa , jedyna dobra farba to proszkowa ale też żaroodporna bo zwykla popłynie przy 450 stopniach a ta wytrzymuje wg producenta do 950 stopni ale jest bardzo droga po przejsciach z malowaniem tłumika skusiłem sie i zapłaciłem 300 zl za malowanie ale po pewnym czasie i tak tuż przy głowicy zaczeła złazić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...