Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy co cenisz , czy chcesz mieć więcej mocy czy może mniejsze spalanie i po czym chcesz jeździć czy w terenie czy po asfalcie , do 5k też znajdziesz Honde XR 125 w dobrym stanie :) sam taką jeżdżę i nie narzekam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co cenisz , czy chcesz mieć więcej mocy czy może mniejsze spalanie i po czym chcesz jeździć czy w terenie czy po asfalcie , do 5k też znajdziesz Honde XR 125 w dobrym stanie :) sam taką jeżdżę i nie narzekam ;)

 

chce laskiem jezdzic:)

 

 

 

A tak wgl. to dzieki wam za odp.:)

 

A mógłby ktoś porównać Honde XR 125 z Yamahą DT 125??

Tak w skrócie plusy i minusy. Prosiłbym o szybką odp., , bo akurat mam możliwość kupna jednego z nich.

 

A mógłby ktoś porównać Honde XR 125 z Yamahą DT 125??

Tak w skrócie plusy i minusy. Prosiłbym o szybką odp., , bo akurat mam możliwość kupna jednego z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce laskiem jezdzic:)

 

 

 

A tak wgl. to dzieki wam za odp. :)

 

A mógłby ktoś porównać Honde XR 125 z Yamahą DT 125??

Tak w skrócie plusy i minusy. Prosiłbym o szybką odp., , bo akurat mam możliwość kupna jednego z nich.

 

A mógłby ktoś porównać Honde XR 125 z Yamahą DT 125??

Tak w skrócie plusy i minusy. Prosiłbym o szybką odp., , bo akurat mam możliwość kupna jednego z nich.

DT moc dwa razy taka jak XR ok 27 KM,chłodzona cieczą, dwusuw,naprawde przyjemnie się nią jezdzi,zawieszenie troche zbyt miekkie ale daje rade.Honda XR moc ok 15 KM,spalanie na pewno mniejsze,o zawieszeniu sie nie wypowiem bo nie jezdzilem.Ja brałbym DT właśnie ze względu na moc.

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XR masz tak jak napisał kolega wyżej 15km , spalanie 3-4,5 L (no czasami 5 ale to już musi robić za konia pociągowego) zawiecha daje radę jest w sam raz chłodzona powietrzem 4T no i zależy po jakim lasku chcesz jeździć bo moja po piachach daje sb radę nawet na oryginalnych gumach w błocie do 10-15 cm też sb radzi ;)

 

 

aaa i w XL 600 mamy tylko i wyłącznie chłodzenie powietrzem ? ( tzn. nie ma tzw. suchej miski olejowej ? )

Edytowane przez dahu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa i w XL 600 mamy tylko i wyłącznie chłodzenie powietrzem ? ( tzn. nie ma tzw. suchej miski olejowej ? )

 

ma suchą miskę olejową -można latać na kole :D

 

a chłodzenie tylko powietrzem ......

 

ja nie wiem ludzie czemu wy się tak boicie chłodzenia powietrzem -bo zabrzmiało jakbyś nie chciał chłodzonej powietrzem :D

 

chłodzenie powietrzem to same plusy-brak delikatnych podatnych na uszkodzenia chłodnic, jeden płyn do wymiany mniej, silnik łatwiejszy w rozbiórce i z reguły uszczelki tańsze, brak węży które też często można pociąć w haszczach, brak pompy wody której też się zdarzają awarie......

 

wbbrew pozorom wiatrołapa nawet przy powolnej jeździe nie jest tak łatwo ugotować a jak ktoś naprawdę ekstremalnie kaci to można dorzucić małą chłodnicę oleju i wtedy nie ma bata.......

 

xr400 ma chłodnicę oleju i wiem od znajomych że nawet paleniem gumy w upał nie idzie jej zagotować.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma suchą miskę olejową -można latać na kole :D

 

a chłodzenie tylko powietrzem ......

 

ja nie wiem ludzie czemu wy się tak boicie chłodzenia powietrzem -bo zabrzmiało jakbyś nie chciał chłodzonej powietrzem :D

 

chłodzenie powietrzem to same plusy-brak delikatnych podatnych na uszkodzenia chłodnic, jeden płyn do wymiany mniej, silnik łatwiejszy w rozbiórce i z reguły uszczelki tańsze, brak węży które też często można pociąć w haszczach, brak pompy wody której też się zdarzają awarie......

 

wbbrew pozorom wiatrołapa nawet przy powolnej jeździe nie jest tak łatwo ugotować a jak ktoś naprawdę ekstremalnie kaci to można dorzucić małą chłodnicę oleju i wtedy nie ma bata.......

 

xr400 ma chłodnicę oleju i wiem od znajomych że nawet paleniem gumy w upał nie idzie jej zagotować.....

 

 

a co chcesz zagotować, olej ?

 

przy 150 stopniach minerał zmieni się w popiół a syntetyk straci właściwości i zaczynasz przycierać wałki, pierścienie...

W endurakach bez chłodnic trzeba zamontować termometr temperatury oleju i jak katujemy na postoju to go kontrolować.

 

Koledze jak się zakopała xr600 to rozgrzał kolektory wydechowe do czerwoności tak jej w palnik dawał, nie skontrolujesz oleju na czas i nawet jeśli nie zatrzesz to skrócisz żywotność.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój obecny motor jest chłodzony powietrzem i jakoś nie narzekam ( tylko strasznie się boje żeby go nie przegrzać :D ) w sumie jestem zwolennikiem chłodzenia powietrzem ;) a na chłodnice oleju może się skusze jak bd miał już XL 600 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co chcesz zagotować, olej ?

 

przy 150 stopniach minerał zmieni się w popiół a syntetyk straci właściwości i zaczynasz przycierać wałki, pierścienie...

W endurakach bez chłodnic trzeba zamontować termometr temperatury oleju i jak katujemy na postoju to go kontrolować.

 

Koledze jak się zakopała xr600 to rozgrzał kolektory wydechowe do czerwoności tak jej w palnik dawał, nie skontrolujesz oleju na czas i nawet jeśli nie zatrzesz to skrócisz żywotność.

Nic nie trzeba montować bo prędzej się Twoje EXC zgotuje 2 razy niż XR/XL zacznie przycierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne, żeby nie jeździć długo na osatnim biegu z max otwartą przepustnicą i nie katować bezmyślnie na postoju. Pamiętać, żeby umyć silnik z zalegającego błota bo pogarsza chłodzenie i pilnować stanu oleju. Prędzej sobie wtedy jajka ugotujesz niż przegrzejesz silnik RFVC. Zresztą ja np. nie lubię latać w upały i wolę wtedy polatać na szosie albo piwko w cieniu pić bo po pierwszym nieudanym podjeździe mam wszędzie mokro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej zgadzam sie z wiekszoscia tego co piszecie ;) ale ja do palowania na prostych mam swoja zx10r :D do lasu bardziej wolalbym przyspieszenie :D jakis winkiem i pendzen tak aby koledzy za mna mieli bloto na klacie ;P troche w terenie na prostych na kole polatac itp hehe...a z tego co analizuje allegro stwierdzilem ze kwote zwiekszyc trzeba do 10 tys bo inaczej bedzie ciezko cos kupic...

 

Wczoraj znalazlem takie ogloszenie http://otomoto.pl/ya...m-M3235554.html moglby ktos sie wypowiedziec na temat tego konkretnego moto ?? co o nim sadzicie ??

bierz śmiało 250 2t, ja osobiscie przesiadłem się na yz250 z sx125 i odrazu byłem wstanie jeździć na 100 procent jej możliwosci ale znam chłopaków co na 1 moto do lasu kupili kx 250 i dają rade i jakoś nie leżą co chwile. Te 250 2t wcale nie są takie straszne jak ktoś ma troche oleju w głowie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o olej, tylko o to jak się zachowuje np. na podjazdach gdy nie masz techniki w terenie.

No mi kilka razy przy redukcji na podjeździe strzeliła fikołka do tyłu na przykład. A leci już 7 rok jak jeżdzę w terenie, i przez ten czas miałem ponad 20 motocykli, w tym chyba ponad 10 ćwiartek 2T, i tak jak ćwiara poniewiera to nawet 450 4T jest bardziej przewidywalne. Zaznaczam że mówie o ćwiarze zdrowej , a nie jakimś sztruclu z jajowatym nicasilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz śmiało 250 2t, ja osobiscie przesiadłem się na yz250 z sx125 i odrazu byłem wstanie jeździć na 100 procent jej możliwosci ale znam chłopaków co na 1 moto do lasu kupili kx 250 i dają rade i jakoś nie leżą co chwile. Te 250 2t wcale nie są takie straszne jak ktoś ma troche oleju w głowie ;)

 

Stary, to czemu Cię nie ma na podium co najmniej MP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, to czemu Cię nie ma na podium co najmniej MP ?

odpowiedz na poziomie widze :) jak chcesz to kieruj sie stereotypem ze 250 2t to szatan nie do ogarnięcia, Twoja sprawa ;) ale dodam ze nie jezdzimy głownie po torach tylko bardziej enduro (lasy, podjazdy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wszyscy mają warunki do jeżdżenia po torze.Dlaczego odrazu zakładasz że gośc nie ogarnia tej 250?Też znam chłopaka który jezdził wcześniej tylko kingwayem skuterem 50cm3 i teraz ma 250 2T i jakoś jezdzi,fakt że "miszczem"nie jest ale daje rade i to dość dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...