Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli chodzi o xl600 to szukaj LM/RM czyli ogromny bak czasem ,,oczy ważki''( charakterystyczne światła baja -2 okrągłe reflektory ) silnik malowany na oczojebny czerwony kolor-mają najlepszą opcję rozruchu kopniak i e-start , no i duży bak lata produkcji chyba 87-89, cenowo ok 4kpln.......

 

A jak w nich wygląda sprawa żywotności silnika i przy jakiej V można sb spokojnie po czarnym jechać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Poszukuje jakiegoś motoru/motoroweru co do ceny 3000-3500 zł , pojemność silnika jak na pierwszy raz nie musi być duża 50 cm bądź 125 lecz motor musi być z rocznika ponad 2002r i najelpiej tzn tylko i wyłącznie z woj świetokrzyskiego okolice Kielc

Znalazłem takie coś : http://allegro.pl/ya...2533240532.html - 20 km odemnie ale coś mi się nie podoba bo stan wizualbny bdb i 3000 tys ?

2. Na co zwracać uwagę przy zakupie sprzętu bo totalnie jestem zielony, aby nie wyciekał i też żeby kit mi nie włożyli ;]

Może też jakieś propozycje z motorowerów i skuterów ? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Poszukuje jakiegoś motoru/motoroweru co do ceny 3000-3500 zł , pojemność silnika jak na pierwszy raz nie musi być duża 50 cm bądź 125 lecz motor musi być z rocznika ponad 2002r i najelpiej tzn tylko i wyłącznie z woj świetokrzyskiego okolice Kielc

Znalazłem takie coś : http://allegro.pl/ya...2533240532.html - 20 km odemnie ale coś mi się nie podoba bo stan wizualbny bdb i 3000 tys ?

2. Na co zwracać uwagę przy zakupie sprzętu bo totalnie jestem zielony, aby nie wyciekał i też żeby kit mi nie włożyli ;]

Może też jakieś propozycje z motorowerów i skuterów ? .

Jedź , weż kogoś obeznanego i oglądnij. Jak nie to, to pozostają Ci tylko chińczyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w nich wygląda sprawa żywotności silnika i przy jakiej V można sb spokojnie po czarnym jechać ?

 

xl nie miałem -ale myśle że 50-100tys km zależnie od eksploatacji....

 

xt600 ma naprawę silnika według manuala co 70tys km (tłok szlif i kontrola wału ew regeneracja )kumpel miał 2kf co miała ponad 100 i jeszcze latała i nigdy nie rozbierana.....

 

50tys to musi zrobić nawet na chińskim tłoku chyba że ktoś ekstremalnie spartaczył remont(źle dobrany luz tłoka w cylindrze, spartaczony szlif etc ) albo notorycznie przegrzewał /katował bez oleju

 

xl600 ma 2x częstszą wymianę oleju niż xt według manuala więc myśle że przebiegi z xt są osiągalne jak nie większe, z drugiej strony xl jest sporo żwawsza więc też warunki pracy silnika inne.....

 

jjank miał xl600 tylko że kopaną może sie wypowie :D

 

prędkość przelotowa na seryjnym przełożeniu to 100-120 km/h dla xt i xl zresztą myśle że jakbyś się uparł to i 140 byś mógł piłować non stop -póki się nie przegrzeje nic jej nie będzie tylko zrobi przepał :D tylko że przy 140 na takim motocyklu jest już dosyć nieprzyjemnie -słabo trzyma się drogi dziwnie się prowadzi, bardzo wrażliwa na boczne podmuchy wiaru się robi przynajmniej w xt tak jest...

 

xt i xl to ta sama klasa więc osiągi zbliżone( sporo różnią się konstrukcją ) -na papierze nawet mocy chyba mają tyle samo :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 2 xl "r" bez rozrusznika, 100 000km raczej ten silnik nie pojedzie bez remontu, 50-70k km owszem, przy turystyce moze więcej, na xl600.de był kiedyś temat o Niemcu co pojechał 200 000km bez remontu, ale wiadomo jaka tam jest kultura techniczna i dbałość o sprzęt

 

dziś wynypałem na wsi pod granicą xl lm, zarejestrowana, silnik pali na dotyk na kopkę (ale słaba kompresja) i na e-start (ale czasami cos się wiesza), nie dymi i nie stuka, buda trochę potargana, połapana na druty, przejechałem się, niby wszystko cacy, ale jednak straszny muł i strasznie ciężka w porównaniu do "r", za 2,8k do zabrania, nie wiem czy się nie skuszę, lubię ten model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w "R" miałem plastikowy bak, wywalony akumulator, osłona silnika, bagaźnik i orginalny błotnik wywalony a w to miejsce crossowy, kierunki, stopki pasażera itd, mysle ze bez paliwa ważyła ponizej130kg, orginał gotowy do jazdy waży 146kg to jest niezły wynik jak na te lata

 

LM na sucho ma 153kg, w terenie to jest przepaść, jest też słabsza o całego 1 KM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie straszna przepaść -_- chyba jednak bd się rozglądał za zwykłą R

 

Przy ewentualnym kupie na co warto zwrócić szczególną uwagę ( słabe strony modelu ) ?

Edytowane przez dahu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LM na sucho ma 153kg, w terenie to jest przepaść, jest też słabsza o całego 1 KM ;)

 

i tak jest lżejsza od xt 600 3TB :D ale faktycznie sporo.......

 

pamiętaj tylko że zwykła xl600 nie ma e-startu.....

 

odpalanie z kopniaka niby nie jest jakieś trudne, ale normalne buty typu adidasy czy trampki się strasznie rozwalają-podeszwa pęka w pół albo się rozkleja na dłuższą metę się rozlecą ...........więc odpada jazda po browar do sklepu w klapkach bo odpalić 2 razy odpalisz tylko że potem klapki do wyrzucenia :D

 

trza buty mx........

 

mnie to właśnie pasuje w xteku-czasem jak jestem nad rzeką i potrzebuje skoczyć na sklep to nawet na bosaka wsiadam :D wciskasz guzik i jedziesz...

xr 600 paliłem w adidasach i prawego mam już do wyrzucenia całkiem -nie mam kasy to do zimy muszę przechodzić ale rozleciał się praktycznie na pół dobrze że narazie nie pada :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciamajda jakiś jesteś widocznie, ja xl po kompletnym remoncie z tlokiem wiseco ze stopniem sprężania 11:1 i kompresją taką, że można we 2 na kopce stawać odpalam w klapkach, wystarczy trochę techniki :)

 

moja xl 600r z 83r na sucho z olejem waży 134 kg i co ciekawe wydaje się lżejsza niż znajomego xr 600r, może przez to że jest niższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciamajda jakiś jesteś widocznie, ja xl po kompletnym remoncie z tlokiem wiseco ze stopniem sprężania 11:1 i kompresją taką, że można we 2 na kopce stawać odpalam w klapkach, wystarczy trochę techniki :)

 

moja xl 600r z 83r na sucho z olejem waży 134 kg i co ciekawe wydaje się lżejsza niż znajomego xr 600r, może przez to że jest niższa

Radze Ci nie odpalać w klapkach dużego 4T, bo ja po takiej zabawie byłem kulawy 3 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo palić to trza umić :biggrin: ja tez w klapkach odpale xlkę, ale jak ktos nie wie o co kaman albo kopie z gazem to nie dziwne ze sobie kuku zrobi, mi zadna xlka nie odbila nigdy, ale fakt faktem e-start w xl powinien byc, bo to raczej soft enduro, w xr gdzie walczyli o kazdy kg nie ma on sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciamajda jakiś jesteś widocznie, ja xl po kompletnym remoncie z tlokiem wiseco ze stopniem sprężania 11:1 i kompresją taką, że można we 2 na kopce stawać odpalam w klapkach, wystarczy trochę techniki :)

 

odpalę i w klapakach przecież pisałem o tym-czytaj uważnie a nie krytykujesz.......

 

chodzi tylko o fakt że strasznie rozwalają sie normalne buty-jakbym często jeździł i zawsze ją palił w adidasach to po roku wyszłoby mi że taniej jest kupić buty mx niż co kilka miechów nowe adidasy :D ...

 

a to że masz bardzo wysoką kompresję i nowy tłok to nie przeszkadza tylko ułatwia odpalanie -łatwiej wyczuć gmp jeden dobry kop i pali więc buty mniej się niszczą i łatwiej odpalić w klapkach -dla mnie to oczywiste ??.......

 

Radze Ci nie odpalać w klapkach dużego 4T, bo ja po takiej zabawie byłem kulawy 3 miesiące.

 

teoretycznie jest autodeko i teoretycznie nie ma prawa odbić-w praktyce moja zdezelowana czasem odbija :D lc4 bardzo często odbija i tam nie ma autodeko do bodajrze 96 roku dlatego bałbym się go odpalać w adidasach chyba....

 

ja przy xl500 straciłem pół buta i mam traume do końca życia ale tam nie było autodeko....

 

bo palić to trza umić :biggrin:

 

jeśli chodzi o hondę trza mieć zdrowy, dobrze wyregulowany motocykl -wtedy można nie mieć techniki , mieć klapki i też zapali. :D

 

a jak ma się złoma to nawet buty mx i perfekcyjna technika nie pomogą :D

.

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Zamierzam sobie kupić jakiś motor do lasu i potrzeba mi rady jaki wybrać.A więc ważę 70kg mam ok. 180 wzrostu mój wiek to 16 lat.Mój jedyny staż na moto 5 lat jeżdzenia skuterem piaggio zip 50(teraz mi nie wystarcza za malo troche mocy i predkosci).Chcę kupić sobie coś na jakieś 2 lata. Zaznacze też, że nie zamierzam wydawać fortuny, najlepiej przy podaniu przykladu jesli moglibyscie to podajcie cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...