michoa Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 strasznie mocne moto całkiem niedawno polewaliśmy sie w tym temacie z gościa co koniecznie chciał sx380 na pierwsze moto teraz polecamy yz250 po dt 125 do lasu rewelka :D :clap: exc 200 jest bezkonkurencyjnie lepszy w lesie od drz, lżejszy, mocy styka, lepszy zawias, ale nikt mi nie wmówi że cr250 jest lepszą opcją do lasu niż drz400e :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 (edytowane) yz250 lepsze niż yz125 do lasu, natomiast od obydwu lepsze są typowe enduraki, ale exc będzie trudniej kupic niz yz, więc 250 będzie ok, co innego 380 dla swieżaka a 250 dla kogos kto miał juz jakąś stycznosc z motocyklem przeciez sam się przesiadles z czegos w stylu dt na dosc mocne moto Edytowane 1 Maja 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomgor Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Powiem tak - czytam już ze 20 stron i nie ma w ogóle możliwości ogarnięcia tego co piszecie - strasznie mieszacie motocykle, wątki części, możliwości terenowych, szosowych. Głównie kilka osób się udziela - część z nich widać praktycy- pozostali to teoretycy internetowi - wiedzą wszystko na temat każdego motocykla - ale oczywiście od kolegi kolegi, lub internetu.Przecież czym innym jest 450 czym innym 600 a jeszcze czym innym 125 czy 250. Wystarczy spojrzeć na masy tych motocykli - coś co waży 100-120 kg inaczej ogarnia się w terenie niż motocykl koło 160 -170 kg. A juz mieszanie w to rajdu P-D - to w ogóle pomyłka.W końcu tak jak na szosie w of-roadzie jest parę klas motocykli i nie można ich ludziom jakoś po ludzku przedstawić:1. Hard - core do sportu i wyczynu - tylko w teren dla profi. czyli yamhy yz 125 czy 250 ; ktm sx /2T/2. Lightowe motocykle do średniego terenu - dla amatorów wr ; ecx 3. Motocykle na szosę i w teren - wiadomo, że jak coś jest i do tego i do tego to do żadnego nie będzie rewelacyjne - ale to kompromis lc4 4. Turystki - do okazjonalnego wjazdu w niezbyt ciężki teren wszelkiego rodzaju endurakiI tak będzie to jakoś do ogarnięcia - a tak od 20 stron rozprawa który jest lepszy czy ecx 300 i ecx 520.Do tego za 7-8 tys. to się supermotocykla nie kupi - bo niby dlaczego coś co ma byś świetne ma kosztować 1/3 ceny nowej maszyny - aha i nie wierzcie w takie bajki - nie jeżdżony w ciężkim terenie - bo właśnie ludzie kupują motocykle crossowe - żeby sobie popyrkać po mieście i polnej drodze.Aha i fajne są pytania o awaryjność 8 letnich motocykli - każdy w tym wieku będzie się psuł - cudów nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Zapewne ty miałeś i jezdziłeś każdym motocyklem, tak? 1. Hard - core do sportu i wyczynu - tylko w teren dla profi. czyli yamhy yz 125 czy 250 ; ktm sx /2T/dla profi? możesz to rozwiąnąć? trzeba byc zawodowcem ze sponsorami zeby bawić się takim motocyklem co niedziele na torze? 2. Lightowe motocykle do średniego terenu - dla amatorów wr ; ecx co to znaczy lightowe? taki Błażusiak robi cuda na exc, a erzberg to chyba najcieższy teren jak mozna sobie wyobrazic3. Motocykle na szosę i w teren - wiadomo, że jak coś jest i do tego i do tego to do żadnego nie będzie rewelacyjne - ale to kompromis lc4 lc4 w rękach dobrego kierownika to mega wymiatacz, na szosę sie za to niezbyt nadaje bo bolą zeby od wibracji...Aha i fajne są pytania o awaryjność 8 letnich motocykli - każdy w tym wieku będzie się psuł - cudów nie ma ale nie kazdy zrujnuje portfel naprawami, porównaj np. podaż części zamiennych do lc4 a do exc, porównaj ceny naprawy głowicy z 5cioma tytanowymi zaworami w yzf a zwykłymi stalowymi zaworami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomgor Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 nie jeździłem - dlatego chciałbym odpowiedzi od ludzi, którzy nimi jeździli a nie czytali w necie - bo to każdy potrafi. No to właśnie jakoś to poukładajcie aby było do zjedzenia przez ludzi czytających to forum.Oczywiście że wiadomo że każdy motocykl w rękach dobrego kierownika potrafi bardzo dużo - ale ma też swoje ograniczenia. I nie kazdy jest Błażusiakiem - a śmiem twierdzić, że niewielu - więc nie można tak stawiać sprawy.Chodzi o ogólne przeznaczenie motocykla - a nie o jego zastosowanie przez jakiegoś "mistrza" bo zwykle jego motocykl z seryjnym na niezbyt wiele wspólnego - i chodzi czesto o marketing. Tak jak R1 rossiego ma z szosową tyle wspólnego - co nazwę. Dlatego też nie ma co pisać o awaryjności a o kosztach naprawy i ewentualnie części. I tyle.Kurcze - wszędzie na forum sączy się jad.Chodzi o to aby ogarnąć coś co jest pogmatwane a nie kłócić sie i udowadniać swoje racje.Chodzi o to aby podzielić na motocykle, które nadają sie głównie na tor , o te którymi można pośmigać po lesie i w niezbyt cieżkim terenie i o te którymi poza którymi lepiej niezjeżdżać poza ubite dukty.Kurcze - czy to takie trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 wg mnie nie da się ułożyć takiej klasyfikacji, większość ludzi używa zresztą motocykla czasami do rekreacyjnego endurowania, czasami do ostrego endurowania i czasami na torze, do tego dochodzą kwestie finansowe, bo nie kazdego stać na motocykl jakiego potrzebuje oraz warunki fizyczne i doswiadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_sad Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Witam wszystkich, jestem teraz na etapie kupna mojego pierwszego enduraka, do tej decyzji dojrzewam już od kilka miesięcy i zanim podejme ostateczną decyzje, chciałbym się poradzić doświadczonych kolegów.W 80% jestem zdecydowany na nową dr-z 400 E, wiem że jest to polecany motorek na początek zabawy jednak w podobnej cenie 15-17 tyś można już kupić używke wr lub exc w niezłym stanie, no i mam dylemat co wybrać,Jeździć będe w okolicah Wrocławia a czasami wypad gdzieś dalej może.Aha mam 175cm wzrostu i waże 85kg Pozdrawiam i licze na pomoc w podjęciu decyzji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 (edytowane) Witam wszystkich, jestem teraz na etapie kupna mojego pierwszego enduraka, do tej decyzji dojrzewam już od kilka miesięcy i zanim podejme ostateczną decyzje, chciałbym się poradzić doświadczonych kolegów.W 80% jestem zdecydowany na nową dr-z 400 E, wiem że jest to polecany motorek na początek zabawy jednak w podobnej cenie 15-17 tyś można już kupić używke wr lub exc w niezłym stanie, no i mam dylemat co wybrać,Jeździć będe w okolicah Wrocławia a czasami wypad gdzieś dalej może.Aha mam 175cm wzrostu i waże 85kg Pozdrawiam i licze na pomoc w podjęciu decyzji Napisz jakie masz doświadczenie w jeździe na motocyklu, co oczekujesz od moto (prowadzenie, serwisowanie itd,). Jaką kwotę możesz przeznaczyć na eksploatacje moto? Czy motor będziesz sam serwisował? Edytowane 1 Maja 2011 przez Rams Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_sad Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Napisz jakie masz doświadczenie w jeździe na motocyklu, co oczekujesz od moto (prowadzenie, serwisowanie itd,). Jaką kwotę możesz przeznaczyć na eksploatacje moto? Czy motor będziesz sam serwisował? tak jak napisałem to będzie moje pierwsze enduro, w ogóle troche motorkami śmigałem,serwisować sam nie będe na pewno, przynajmniej na początku, na eksploatacje kaska będzie, z tym nie będzie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Piotr, zależy czego wymagasz do motorka. Czy do konkretnego latania czy do krążenia wkoło domu. Wiadomo, że exc było by lepsze do zapier**** ale różni ludzi lubią różne rzeczy. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_sad Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Piotr, zależy czego wymagasz do motorka. Czy do konkretnego latania czy do krążenia wkoło domu. Wiadomo, że exc było by lepsze do zapier**** ale różni ludzi lubią różne rzeczy. Zdaje sobie z tego sprawe że od razu zapierdzielać nie będe, minie trochę czasu zanim porządnie ogarnę moto, jednak krajoznawcze wycieczki mnie nie interesują, nastawiam się raczej na ostrą jazde. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 do 17 tysięcy złotych śmiało można kupić czy to WR-F czy EXC-F 250 czy tam 450. Jak sam piszesz eksploatacja problemów finansowych nie będzie wiec i z utrzymaniem takich motocykli tez problemów nie będzie (polecam 250- będą wystarczające). Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 przeciez sam się przesiadles z czegos w stylu dt na dosc mocne moto wielokrotnie w tym temacie przewija sie stwierdzenie: sama moc to szczegół, istotniejszy jest sposób oddawania...porównaj jak oddaje moc yz250 i jaki ma zakres obrotów użytecznych a jaki drz, ja w drz wykorzystuje 1/15 możliwości silnika bo sposób oddawania mocy to umożliwia, a w yz albo lecisz pełnym ogniem albo nie jedzie..... W końcu tak jak na szosie w of-roadzie jest parę klas motocykli i nie można ich ludziom jakoś po ludzku przedstawić: powiem krótko nie da się i tyle.. Kurcze - wszędzie na forum sączy się jad. z całym szacunkiem ale czytając twoja wypowiedź odnoszę wrażenie że nie masz zielonego pojecia o offroadzie, piszesz kosmiczne bzdury (enduro dla średnio zaawansowanego amatora -wr/exc no litości....)natomiast atakujesz ludzi wypowiedziami Głównie kilka osób się udziela - część z nich widać praktycy- pozostali to teoretycy internetowi - wiedzą wszystko na temat każdego motocykla - ale oczywiście od kolegi kolegi, lub internetu. jak ty zielony w temacie jesteś w stanie to odróżnić ?? jeździsz na szosowym motocyklu, sam piszesz że na żadnym z wymienionej przez ciebie nietrafionej liście propozycjji nie jeździłeś to jakim cudem odróżniasz kto pisze bzdury na temat motocykla a kto prawdę ?? Do tego za 7-8 tys. to się supermotocykla nie kupi - bo niby dlaczego coś co ma byś świetne ma kosztować 1/3 ceny nowej maszyny - aha i nie wierzcie w takie bajki - nie jeżdżony w ciężkim terenie - bo właśnie ludzie kupują motocykle crossowe - żeby sobie popyrkać po mieście i polnej drodze.Aha i fajne są pytania o awaryjność 8 letnich motocykli - każdy w tym wieku będzie się psuł - cudów nie ma stek bzdur i zgrywanie speca........dziwisz się że ludzie ciebie atakują ?? wchodzisz nie masz zielonego pojęcia i zamiast z kulturą i szacunkiem to kozaczysz i zgrywasz speca i oczekujesz głaskania po głowie ?? moja crm 125 ma 19 lat oprócz normalnych wymian zużywających się częsci eksploatacyjnych, nie miałem żadnej nieplanowanej awarii pomijając to co świadomie rozwaliłem (np kierunkowskaz po glebie) dla ludzi jeźdzących na szosowych maszynach przypomne: tłok czy korbowód w motocyklu cross enduro jest normalną zużywająca się częscią eksploatacyjną tak samo jak klocki hamulcowe, czy olej więc jak ktoś jeździ i olewa wymianę tej części a potem zaskakuje go pęknietą korba i pisze brednie że xxx 250 jest awaryjny bo silnik wybuchł to dla mnie jest idiotą...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 wielokrotnie w tym temacie przewija sie stwierdzenie: sama moc to szczegół, istotniejszy jest sposób oddawania...porównaj jak oddaje moc yz250 i jaki ma zakres obrotów użytecznych a jaki drz, ja w drz wykorzystuje 1/15 możliwości silnika bo sposób oddawania mocy to umożliwia, a w yz albo lecisz pełnym ogniem albo nie jedzie..... w 125 tak, ale 250 jakąś tam moc na srednich obrotach ma, jak jeszcze kierownik lekki to wcale nie łatwo to zamulić, wiadomo ze z 4t nie ma porównaniaDo tego za 7-8 tys. to się supermotocykla nie kupi - bo niby dlaczego coś co ma byś świetne ma kosztować 1/3 ceny nowej maszyny - aha i nie wierzcie w takie bajki - nie jeżdżony w ciężkim tereniewśród ludzi z którymi smigam, na kilkanascie osób tylko z 5 osób ma droższe moto, reszta jezdzi starszymi maszynami, ale frajda jest i tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DDCv6 Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Witam potrzebuje motorek na tor i do lasu :Dno i mam pytanie czy taka cr/yz/kx/rm 125 da rade? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.