Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak szukam i szukam jakieś EXC 125/200/250 i coś nie umiem wyszukać mam do wydania 8000zł max zależało mi na rejestracji ale teraz zacząłem myśleć nad crossem i tak naprawde nad jednym modelem --> YZ. Latam głównie po lasach na tor nie będę jezdził. znudziła mi sie jazda moją yamahą po asfalcie.

 

Powiedzcie czy do 8k kupie jakiegoś YZ? Kupować 125 czy 250 po przesiadzce z DT?

Na co zwrócić uwaga w YZ przy zakupie? Nicasil jeśli ktoś dawał do zrobienie to w ogóle interesować sie takim silnikiem?

 

Na tak poglądowo na ile wystarczy mi tłok bo mam zamiar motorem jezdzić jeden sezon i głownie po lasach to myśle że go aż nie dobije. Da rade bez remontu tzn tak +/- ile wytrzyma tłok 40mth?

 

Nie wiem czy szukać YZ do lasu i troche pomęczyć sie z jej crossową specyfikacją czy jednak za tymi EXC szukać.

 

Za rozwinięcie tematu YZ będę wdzięczny albo za linki do takowych tematów gdzie będzie opisane co w jakim roczniku sie zmieniało.

Aha. I jak byście mogli jakieś wady wieku dziecięcego wskazać w rocznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drz400E :D bez kwitów kupisz ładny za 8k, ja bym w sumie dołożył do 9k i już byś znalazł coś z papierami :D rocznik 2005 idzie kupić z kwitem za 10, znam kolesia co sprzedał 2001 za 8k (E) z papierami więc jakby poszukać to może coś.....coś za coś dołożysz przy zakupie a zwróci ci sie w eksploatacji bo będzie tańszy niż yz....

 

po co masz męczyć się z crosową ch-ka i remontami jak za tą kase masz dobre enduro w miare przyjazne dla kieszeni....mocy ci na pewno nie zabraknie, zawiasu też myśle że szybko nie wykorzystasz....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michoa i jego teorie o eksploatacji :icon_mrgreen: W tym sporcie chodzi o fun a nie o koszty, a yz czy exc daje go duzo wiecej niz drz.

 

Do lasu brałbym yz 250 albo exc, 125 nie ma dołu i za długą jedynkę, przynajmniej w naszych lasach to denerwuje.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szukam i szukam jakieś EXC 125/200/250 i coś nie umiem wyszukać mam do wydania 8000zł max zależało mi na rejestracji ale teraz zacząłem myśleć nad crossem i tak naprawde nad jednym modelem --> YZ. Latam głównie po lasach na tor nie będę jezdził. znudziła mi sie jazda moją yamahą po asfalcie.

 

Powiedzcie czy do 8k kupie jakiegoś YZ? Kupować 125 czy 250 po przesiadzce z DT?

Na co zwrócić uwaga w YZ przy zakupie? Nicasil jeśli ktoś dawał do zrobienie to w ogóle interesować sie takim silnikiem?

 

Na tak poglądowo na ile wystarczy mi tłok bo mam zamiar motorem jezdzić jeden sezon i głownie po lasach to myśle że go aż nie dobije. Da rade bez remontu tzn tak +/- ile wytrzyma tłok 40mth?

 

Nie wiem czy szukać YZ do lasu i troche pomęczyć sie z jej crossową specyfikacją czy jednak za tymi EXC szukać.

 

Za rozwinięcie tematu YZ będę wdzięczny albo za linki do takowych tematów gdzie będzie opisane co w jakim roczniku sie zmieniało.

Aha. I jak byście mogli jakieś wady wieku dziecięcego wskazać w rocznikach.

YZ125 nie nadaje się na poważne enduro za słąby dół, ma teraz w ekipie kolegę który zaczyna na YZ125 i patrzenie na to jak się męczy przestało już mnie śmieszyć, nie wiem jakie są Twoje gabaryty ale jeśli nie przekraczają 175cm/75kg to odradzał bym Ci również DRZ i resztę 4T, najlepiej poszukaj EXC albo WR Husqvarny, 200EXC to bardzo przyjemny motorek z mocnym dołem i masą setki 2T, EXC125 też nie będzie złym wyborem po DT będzie wymiatał.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odradzam wszelkie crossy do lasu, właśnie ze względu na przełożenia skrzyni biegów i twardy zawias. 250 2T odradzam, chyba że ktoś jest masochistą ;) albo chce się lansować pod gimnazjum jak lata na gumie :icon_mrgreen: . IMO EXC 200 będzie najlepszy, drz nie ma tutaj co mieszać bo pytanie było o YZ lub EXC.

 

Ghollum a co to za nowa teoria jak jego gabaryty nie przekraczają 175cm/75kg to odradzasz drz i całą resztę 4t? :icon_rolleyes: A co jeśli będzie miał ponad 175cm a ważył mniej niż 75kg? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak w sumie potwierdzacie to co sie naczytałem i do jakich wniosków przed postem napisanie doszedłem.

 

EXC 200 własnie szukam, 250 jezdziłem u mnie w miejscowości bo był do sprzedania(moze nawet dalej jest) ciągnał fajnie ale 7800zł i roboty w nim troche na start i 00' .

 

77KG/180cm posiadam.

 

4T odpadają zapomniałem dodać tylko 2T mnie interesuje. zawsze na 2T jezdziłem i ta lekkość jednak mnie przekonuje

 

tego z KRK widziałem :)

 

a EXC 125 po DT da frajde? bo 200 to musze widze czasu na znalezienie poświęcić.

 

To mówicie YZ nie brać? to jak działa skrzynia i zawias to by sie przebolało może ps. jest regulowany przód amor?

 

z tego co przeczytałem to niby YZ z 04' najlepiej a po 05 alu rama wchodziła tzn ile ta rama dała mniej KG wagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odradzam wszelkie crossy do lasu, właśnie ze względu na przełożenia skrzyni biegów i twardy zawias. 250 2T odradzam, chyba że ktoś jest masochistą ;) albo chce się lansować pod gimnazjum jak lata na gumie :icon_mrgreen: . IMO EXC 200 będzie najlepszy, drz nie ma tutaj co mieszać bo pytanie było o YZ lub EXC.

 

Ghollum a co to za nowa teoria jak jego gabaryty nie przekraczają 175cm/75kg to odradzasz drz i całą resztę 4t? :icon_rolleyes: A co jeśli będzie miał ponad 175cm a ważył mniej niż 75kg? :icon_mrgreen:

Nie chodzi tu o jakieś sztywne granice tylko orjentacyjnie, po prostu żeby jazda nie zamieniła się w śiłownię :icon_mrgreen: o co nie trudno kiedy się przesadzi.,

 

no to tak w sumie potwierdzacie to co sie naczytałem i do jakich wniosków przed postem napisanie doszedłem.

 

EXC 200 własnie szukam, 250 jezdziłem u mnie w miejscowości bo był do sprzedania(moze nawet dalej jest) ciągnał fajnie ale 7800zł i roboty w nim troche na start i 00' .

 

77KG/180cm posiadam.

 

4T odpadają zapomniałem dodać tylko 2T mnie interesuje. zawsze na 2T jezdziłem i ta lekkość jednak mnie przekonuje

 

tego z KRK widziałem :)

 

a EXC 125 po DT da frajde? bo 200 to musze widze czasu na znalezienie poświęcić.

 

To mówicie YZ nie brać? to jak działa skrzynia i zawias to by sie przebolało może ps. jest regulowany przód amor?

 

z tego co przeczytałem to niby YZ z 04' najlepiej a po 05 alu rama wchodziła tzn ile ta rama dała mniej KG wagi?

Jeśli tylko 2T to EXC125/200/250/300, crossowe setki omijał bym szerokim łukiem :wink: to czy rocznik 2005 waży o 2kg mniej czy więcej od starszych roczników nie ma już przy masie 100kg większego znaczenia, o chorobach wieku dziecięcego też raczej nie ma co pisać bo praktycznie ich nie ma, ważne jest to że każda seta 2T musi latać na otwartym gwizdku a to nie idzie w parze z wymogami jazdy enduro, setka na podjazdach zwłaszcza takich gdzie nie można ich wziąć z rozpędu to koszmar, puszczenie silnika z obrotów powoduje że ten po ponownym otwarciu manetki nie wkręca się nawet na 1dynce, konieczne jest wtedy wspomaganie się sprzęgłem ale i to rzadko przynosi odpowiednie rezultaty częściej efektowny pióropusz ziemi z pod tylnego koła albo plecy :icon_mrgreen: pomijając już fakt że takie wspomaganie się sprzęgłem na zdrowie mu nie wychodzi. Przeprawówki i pokonywanie powalonych drzew też nie jest przyjemne. Kolejną sprawą jest spalanie setki w warunkach enduro, z moich obserwacji wynika że na takim samym dystansie w takich samych warunkach EXC200 spala niecałe 4L a setka blisko 6L. Kolejna rzecz to zawias którego niesposób bez zmiany sprężyn "zendurować" :)

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło mu, że jak ktos mały to nie będzie miał siły szarpac sie z klockami :icon_razz:

Fakt, 2T jest lżejsze, ale jak błoto konkretne i człowiek umęczony to każde moto ciężko wyciągnąć. Co do wagi jeszcze, a konkretnie yz125 na alu ramie to czułem się jak na rowerze, ale po 15min miałem dosyć ciągłego zmieniania biegów i bardzo twardego zawieszenia. Kumpel co dosiadł moją drz to straszne cuda na niej wyprawiał :buttrock: także fun też jest :)

pzdr

 

p.s.

a co do siły to trzeba stejki jeść i nie ma opierdalania się :icon_twisted:

 

Ja uważam że exc250 a w szczególności 300 będzie za mocne, bo wtedy też będzie siłowanie się z moto a nie przyjemna jazda, ale w sumie niektórzy to lubią .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożnicy w wadze między yz na stalowej ramie a na alu praktycznie nie ma, tu bardziej chodzi o to ze alu rama jest sztywniejsze. Zawias w yz da się ustwić, ale trzeba bedzie wiecej zrobic niz pokrecic ustawieniami, trzeba będzie zmienić sprężyne i ewentualnie setting zaworków. Można by się pokusić o wsadzenie bebechów od wr ale czy warto jeśli w tych samych pieniądzach będziesz miał rasowego enduraka

Edytowane przez bananek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożnicy w wadze między yz na stalowej ramie a na alu praktycznie nie ma, tu bardziej chodzi o to ze alu rama jest sztywniejsze. Zawias w yz da się ustwić, ale trzeba bedzie wiecej zrobic niz pokrecic ustawieniami, trzeba będzie zmienić sprężyne i ewentualnie setting zaworków. Można by się pokusić o wsadzenie bebechów od wr ale czy warto jeśli w tych samych pieniądzach będziesz miał rasowego enduraka

 

 

taki zabawy z amorem to nie wchodzą w gre bo nie startuje w zawodach a na moje latanie bylo by lepiej kupic WR wtedy.

 

no cóż szukam EXC chyba że dorwe jakiegoś kolesia na YZ to sie przejade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki zabawy z amorem to nie wchodzą w gre bo nie startuje w zawodach

ja tez nie startuję, ale miękki endurowy zawias o duzym skoku w lesie się bardzo przydaje, moto "lepi" się do podjazdów, nie podbija, łapy nie bolą, kumpel co zawsze jezdził na lc4 przesiadł się na cr 125 i te podjazdy co katem robił "z palcem w doopie" teraz go męczą, musi isc na chama całym gazem, bo na podjezdzie moto robi co chce i szybko traci prędkosc, jeśli juz yz to bierz 250, strasznie mocne moto, ma jakis tam śmieszny dół nawet, exc 250 czy kx 250 chyba az tak nie jadą

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...