Skocz do zawartości

Oporny tłoczek w hamulcu


korekson13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cze!

W tylnym hamulcu jeden tłoczek jest dość mocno zblokowany. Podczeas wymiany klocków musiałem odkręcić cały hamulec i żeby wcisnąć go spowrotem musiałem użyć imadła. Naoliwiłem go lekkoal nie wiem czy to coś da. Motor chwilowo nieruchomy więc sprawdzić tego nie mogę w warunkach drogowych. Wymieniać hamulec, czy co?

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek zapieczony? No to chyba wyjąć, oczyścić, nasmarować smarem do zacisków, włożyć z powrotem, zalać układ płynem cham, odpowietrzyć... działa. Przynajmniej ja bym tak zrobił. Pozdr :buttrock:

 

PS. Nie zapomnieć użyć w newralgicznych miejscach smaru miedziowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak jak kolega wyzej pisal. ja jak w zimie wymienialem klocki we wszystkich zaciskach to tez mialem przygode, tak zapieczonego tloczka jeszcze nigdy nie widzilem, wycisnalem go dopiero za pomoca powietrza sprezonego, 8 atmosfer dalo rade go wypchac :buttrock: oczyscilem zaciski(powierzcznie wewnatrz) i teraz git gitara gra. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zapieczony tłoczek to pamiętaj żeby po wyjeciu go z zacisku,trzeba go wyczyscic ale nie czasem papierem ściernym.Ja zapieczony tłoczek czyszczę zwykła szmatko wymoczoną w nafcie,przedtem wymocz go kilka godzin najlepiej też w nafcie.Do zamontowania musisz tloczek dokładnie odtłuścić.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze!

W tylnym hamulcu jeden tłoczek jest dość mocno zblokowany. Podczeas wymiany klocków musiałem odkręcić cały hamulec i żeby wcisnąć go spowrotem musiałem użyć imadła. Naoliwiłem go lekkoal nie wiem czy to coś da. Motor chwilowo nieruchomy więc sprawdzić tego nie mogę w warunkach drogowych. Wymieniać hamulec, czy co?

:)

 

Nie dopisałeś że w ten sposób zniszczyłeś uszczelkę w zacisku na własne życzenie.

Zasyfiony tłoczek wciskać do zacisku IMADŁEM a teraz czym masz zamiar go wyjmować?

bo imadłem w drugie strone to nie da rady.

Jedyna rada to szukaj używanego zacisku który nie był tak brutalnie potraktowany.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, jeżeli miałem podobny przypadek - tłoczek wyskoczył po lakierowaniu zacisków, wypolerowałem go bo nie chciał wejść + włożyłem delikatnie w imadło i powolutku wciskałem, nic nie cieknie, chodzi jak trzeba, mam sie czym martwić? :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale na przyszlosc w takim wypadku czyscisz zacisk od wewnatrz razem z tloczkiem - plyn hamulcowy i szmata wystarczy zeby wszystko wyczyscic.

Wszystko musi blyszczec od wewnatrz ( zacisk ) i na zewnatrz ( tloczek ) wowczas zamiast imadla wystarcza kciuk prawej dloni :buttrock:

Skladasz tez najlepiej na plyn i wymieniasz oslony przeciwkurzowe jak popekane.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dopisałeś że w ten sposób zniszczyłeś uszczelkę w zacisku na własne życzenie.

Zasyfiony tłoczek wciskać do zacisku IMADŁEM a teraz czym masz zamiar go wyjmować?

bo imadłem w drugie strone to nie da rady.

J

a nie wystarczy jak zmieni samą uszczelkę?

z wypchaniem tłoczka nie powinien mieć większych problemów, jak chwilę pomyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wystarczy jak zmieni samą uszczelkę?

z wypchaniem tłoczka nie powinien mieć większych problemów, jak chwilę pomyśli.

Teoretycznie wystarczy wymienić uszczelkę ale w praktyce tłoczek bardzo zasyfiony był wepchnięty na siłę to narobił rys wewnątrz cylinderka i jest duże ryzyko przecieków. A i samoczynny powrót tłoczka może być problematyczny.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam ma racje tłoczek sie wpycha ręką- jesli nie chce wyjsc to traktujemy go plynem hamulcowym- czasami nawet dluzej- jesli wszystko jest dobrze zrobione to tloczek wchodzi jak nóz w masło :biggrin:- wiem po swoim przypadku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tez pamietac o "skalach" poduszczelkowych- tzn tlenkach stopu aluminium tam musi byc tez czysto-czym to czyscic nie powiem tajemnica zawodowa:-)).

Tloczek (wypolerowany)powinien wchodzic pod naciskiem kciuka, raczej odradzam smarowanie smarami tloczka- poniewaz moto nie jezdzi po idealnych bezpiaszczystych autostradach- ja tam zawsze uzywam plynu hamulcowego, no i nalezy pamietac o wyczyszczeniu i nasmarowamniu bolcow do "plywania" zacisku.

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem tloczki w kiepskim stanie, wyjolem klocki i pompowalem tak dluga az wyszly, potem wyczyscilem tloczki acetonem, nastepnie przepolerowalem szmata i pasta, wyjolem uszczelki z zacisku, wpakowalem go do acetonu, wymylem, przepolerowalem cylinderki, wywalilem osad z rowkow na uszczelki, wpakowalem troche smaru do tloczkow a nastepnie nowe uszczelniacze, posmarowalem tloczki i weszy reka:) pompke tez radze sprawdzic czy tloczek niejestpordzewialy, zalac nowym plynem i po robocie, zrob to starranie i nie oszczedzaj a napewno hamulce beda dzialac prawidlowo :crossy:

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem tloczki w kiepskim stanie, wyjolem klocki i pompowalem tak dluga az wyszly, potem wyczyscilem tloczki acetonem, nastepnie przepolerowalem szmata i pasta, wyjolem uszczelki z zacisku, wpakowalem go do acetonu, wymylem, przepolerowalem cylinderki, wywalilem osad z rowkow na uszczelki, wpakowalem troche smaru do tloczkow a nastepnie nowe uszczelniacze, posmarowalem tloczki i weszy reka:) pompke tez radze sprawdzic czy tloczek niejestpordzewialy, zalac nowym plynem i po robocie, zrob to starranie i nie oszczedzaj a napewno hamulce beda dzialac prawidlowo :icon_twisted:

Po czyszczeniu tłoczków nie smaruje się żadnym smarem. Można je lekko przesmarować przed montażem płynem hamulcowym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu tłoczków nie smaruje się żadnym smarem. Można je lekko przesmarować przed montażem płynem hamulcowym.

 

no ja posmarowalem specjalnym smarem do tego przeznaczony, oczywiscie cieka warstwa... niewiem czy to zle ale wiem ze dziala bez zazutu i nic nie cieknie :)

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...